Anna Vainer

Uspjela je u Googleu, sad ima savjet za sve: ’Pravilo 80-20 je jedini način da vaša karijera procvjeta!‘

Razgovarali smo s entuzijastičnom marketing stručnjakinjom, ujedno i osnivačicom pokreta #IAmRemarkable

Anna Vainer, osnivačica pokreta #IAmRemarkable

 Hanza Media

Najnaprednija društva u svijetu neprestano ulažu u mlade. Potiču ih na razvijanje poduzetničkog mindseta, usmjeravaju ih da pametno iskoriste sve svoje potencijale i osnažuju ih da ne posustaju nakon prve prepreke koja im se nađe na putu pri ostvarenju ciljeva. Naročito u njihovim radnim početcima.

Konferencije su se pokazale kao izvrsno poprište za okupljanje mladih koji imaju ideju, žude za promjenama i žele ostaviti svoj trag u društvu. Upravo takvi ljudi okupit će se na konferenciji LEAP Summit koja okuplja, educira i inspirira buduću generaciju inovatora, poduzetnika, lidera i pokretača pozitivnih promjena u društvu.

Ovogodišnje osmo izdanje konferencije održat će se 18. i 19. svibnja na Zagrebačkom Velesajmu. Očekuje se preko 2.000 sudionika iz tridesetak zemalja, a na četiri tematske pozornice LEAP Summit okupit će preko 60 predavača iz vrha poslovnoga svijeta. Najbolje od svega, potpuno je besplatno! Iako su ulaznice inače 200 eura, zahvaljujući glavnom pokrovitelju, Europskoj komisiji, neće se naplaćivati posjetiteljima.

Pozornice koje donosi LEAP Summit ove godine usmjerene su na multidisciplinarne teme, održivi razvoj i ekologiju, projekte i poduzeća koja rade pozitivan impact u zajednici te nove tehnologije i poduzetništvo.

Izvrsni predavači

Baš kao proteklih godina, i ove će se godine na LEAP Summit pozornicama naći niz stručnjaka iz različitih industrija. Među njima se posebno ističu tri imena s uistinu inspirativnim i životopisnim karijernim pričama. To su Andrius Bičeika, partner u Revolutu, Anna Vainer koja je dio svog radnog iskustva provela u Googleu te Iva Mihalić Krčmar, suosnivačica bloga Putoholičari.

Andrius je iskusan FinTech stručnjak i entuzijast. Pridružio se Revolutu gotovo od samog početka i bio zaposlen na više pozicija u tvrtki, od vodećeg odjela za poslovni razvoj, do globalnog people leadership odjela. Povrh svog partnerstva u tvrtki, Andrius je trenutačno i zamjenik izvršnog direktora te član uprave Revolut banke. Odgovoran je za širenje poslovanja diljem Europe gdje tvrtka ima više od 18 milijuna klijenata.

Anna je entuzijastična marketing stručnjakinja s globalnom perspektivom, ujedno i osnivačica te voditeljica pokreta #IAmRemarkable. Bila je zaposlena u više Googleovih ureda, diljem Izraela i Londona. Anna je, uz to, strastveni govornik i potpuno je predana razvoju žena i manjinskih skupina, držeći se temeljnog uvjerenja da su meke vještine ključne za uspjeh u današnjem profesionalnom svijetu.

Iva je prije desetak godina sa suprugom Brankom pokrenula web stranicu Putoholičari na kojoj daju savjete o organiziranju jeftinih putovanja. Na web stranici, osim savjeta, nalaze se ponude za povoljne letove, vodiči za organizaciju samostalnog putovanja i putopisi čitatelja. Njihova putovanja, uz brojne prijedloge, mogu se pratiti i na društvenim mrežama gdje su okupili zajednicu od preko 300.000 ljudi.

Već iz ovog uvoda jasno je da se radi o osobama koje imaju poprilično različite životopise i karijerne ciljeve. No, unatoč tome svi oni imaju nešto zajedničko. Pronašli su svoj dream job, u čemu je uspjelo samo 22 posto populacije.

Mnogobrojna iskustva

Andrius je dio Revolut tima od njegovih početaka te je u šest godina unutar tvrtke promijenio osam funkcija. Od osnivanja banke do danas promatrao je kako tvrtka raste od malog startupa do globalne organizacije s više od 6000 zaposlenika.

Upravo mu je, kako sam otkriva, rad na mnogim funkcijama pružio uvide u različite procese, perspektive i tržišta te bio vjetar u leđa za dolazak na visoku funkciju unutar kompanije.

- No, nije mi pomoglo samo iskustvo u Revolutu, već i u drugim kompanijama. Tijekom svoje karijere promijenio sam deset različitih kompanija i dvadesetak funkcija. Iz svog sam iskustva shvatio koliko je važno tragati za tvrtkom, odnosno poslodavcem koji je u skladu s vašim osobnim uvjerenjima i vrijednostima. Posebno u brzom svijetu startupa gdje su strast i predanost ključni – pojašnjava.

image

Andrius Bičeika, član uprave Revolut banke

Privatna arhiva

Svjestan je, dodaje, i da neki poslodavci učestalo mijenjanje radnog mjesta vide kao red flag, a ne prednost. Pogotovo kod generacije Z, svi rođeni između 1995. i 2011., koja posao mijenja svakih tri do pet godina, dok, primjerice, naraštaji njihovih roditelja za života promijene svega dva poslodavca. No, on u tome vidi samo prednosti.

- Da bi mladi ljudi napredovali, trebaju neprestano istraživati ​​sve dok napokon ne pronađu radno mjesto koje dijeli njihove vrijednosti, uvjerenja i omogućuje im postizanje ciljeva. Ono što sam također naučio tijekom karijere je da najveće uspjehe postižu oni koji nemaju bojazni da se direktno suoče s izazovima. No, ne samo kroz analizu problema, nego konkretnim djelovanjem da se izazovi učinkovito savladaju, čak i ako ne uspiju u tome – ističe član uprave Revolut banke koji će na LEAP Summitu govoriti o hiper rastu tvrtki, ali iz perspektive Revoluta.

Preuzimanje odgovornosti

Sličnog je mišljenja i Anna Vainer koja, uz samog poslodavca, ističe i važnost kvalitetnih kolega.

- Glavni adut Googlea su kolege, odnosno Googleovi zaposlenici koji su pametni, bistri, brižni, skromni i koji će vam uvijek rado pomoći da rastete, učite i razvijate se – dodaje Anna.

Također, mišljenja je da zaposlenici, bez obzira na godine i staž, trebaju sami preuzeti odgovornost nad svojom karijerom i prilikama.

- Savjet kojem uvijek podilazim je pravilo 80-20. Naime, 80 posto vremena trebate se usredotočiti na to da radite najbolje što možete, a zatim se 20 posto vremena trebate pobrinuti da vaš rad dođe do drugih, bilo da se radi o vašem menadžeru, vašoj konkurenciji ili drugim kolegama. Drugim riječima, nije dovoljno samo da radite najbolje što možete, već i da ste sigurni da rezultati vašeg rada dolaze do ljudi koji to trebaju znati jer vaš rad može imati ogromne koristi za druge – objašnjava osnivačica pokreta #IamRemarkable koji osnažuje žene i nedovoljno zastupljene skupine da slave svoje dostignuća.

image

Anna Vainer, osnivačica pokreta #IAmRemarkable

Privatna arhiva

Pokret trenutačno broji oko 500.000 sudionika iz 179 zemalja koji su sudjelovali u interaktivnim radionicama što ih je vodilo preko 4000 aktivnih voditelja. Pri završetku radionica, 82 posto sudionika kazalo je da se osjeća samopouzdanije, 89 posto je aktivnije u samopromociji, a jedan od dva sudionika je napredovalo u svom poslu i karijeri. Upravo će na LEAP Summitu izlagati o važnosti osobne promocije tijekom karijere, posebno kod mladih ljudi.

Iskorištavanje prilika

Anni je u pronalasku posla iz snova također pomogao networking i iskorištavanje prilika.

- Na trećoj godini studija na Sveučilištu Tel Aviv ušla sam u gotovo praznu predavaonicu u kojoj sam trebala odslušati predavanje iz marketinga. Nastava je bila otkazana, ali ta vijest nije došla do mene, kao ni do još dvoje studenata koji su mirno sjedili i čekali da se drugi pojave. Pozvala sam ih na kavu te se ispostavilo da je jedan od njih zaposlen kao pripravnik u Googleu Izrael. Na kraju sam se zaposlila na njegovoj poziciji i tako je, spletom okolnosti, počela moja karijera u Googleu – prepričava Anna koja je bila zaposlena u više Googleovih ureda, diljem Izraela i Londona. Vodila je Think with Google EMEA, B2B Growth Marketing u EMEA i razvoj nastavnog plana za Googleov najveći vanjski program obuke o digitalnim vještinama koji obučava više od 10 milijuna ljudi.

Svoju je priliku pametno iskoristila i Iva Mihalić Krčmar, osnivačica Putoholičara kojoj je vođenje bloga u početku bio samo hobi.

- Pisali smo o putovanjima na koje smo suprug i ja odlazili, a sve više ljudi nam se počelo javljati i tražiti savjete. Pristizale su i prve ponude za posao. Sve se to odvijalo u začecima digitalnog marketinga pa smo odlučili iskoristiti priliku da otvorimo obrt. Branko je dao otkaz, a ja još uvijek balansiram između Putoholičara i posla u školi – objašnjava Iva koja više od deset godina radi kao profesorica informatike.

image

Iva Mihalić Krčmar, osnivačica web stranice Putoholičari

Privatna arhiva

Spremnost na žrtvu i odricanje

No, balansiranje dvaju poslova nije nimalo lak zadatak. Još je teže jer ovaj posao zahtijeva odlazak na putovanja, što, priznaje Iva, nije baš uvijek jednostavno kako mnogima izgleda.

- Puno je tu posla između putovanja, a i na samom putu. Kad si sam svoj šef, radiš više nego inače. Suprug i ja radimo bez obzira je li radni dan, vikend ili praznik. Međutim, kad radiš ono što voliš onda to nije obaveza jer uživaš u tome – uzvraća zadovoljno Putoholičarka.

Baš kao i Anna, mladima savjetuje da iskoriste svaku priliku koja im se pruža. Ako imaju ideju, želju i volju nešto pokrenuti, promijeniti, ne smiju odustajati jer, usprkos teškim počecima, trud i ustrajnost se na koncu isplate.

Na međunarodnoj konferenciji LEAP Summit, Iva će govoriti o tome kako su nastali Putoholičari te na koji način zarađuju od putovanja.

U posljednjih sedam godina LEAP Summit posjetilo je više od 10.000 sudionika iz više od 40 zemalja svijeta, a više od 300 predavača gostovalo je na pozornicama ove inspirativne konferencije te prezentiralo svoje najnovije ideje, uspjehe, znanja te dostignuća.

Generalni partner konferencije LEAP Summit je Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, a organizator je Hrvatski ured za kreativnost i inovacije, neprofitna organizacija osnovana s ciljem promicanja poduzetništva i neformalnih edukacija.

Konferencija će se odviti 18. i 19. svibnja u prostorima Zagrebačkog Velesajma, a više informacija može se pronaći na službenoj web stranici te Facebook stranici.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatskog ureda za kreativnost i inovacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 08:08