Oprezno

Uvijek potrošite više nego što ste planirali? Ta navika može vas koštati 2000 eura, ova metoda pomaže

Iako mozak luči hormon zadovoljstva prilikom kupovine, treba znati kada stati na loptu i početi više razmišljati o svojm potrošačkim navikama

Ilustrativna fotografija

 Shutterstock

Koliko puta ste otišli u trgovinu po ‘samo dvije stvari‘, a vratili se kući s punim vrećicama i značajno manje novca na računu? Ako ste se pitali zašto je kupnja nečega, čak i nepotrebnog, toliko privlačna, imamo odgovor. Istraživanje je pokazalo da kupovinom, odnosno bilo kakvim trošenjem novca, naš mozak oslobađa dopamin - hormon zadužen za osjećaj zadovoljstva. Na navike trošenja može utjecati i naše unutarnje stanje pa je tako veća vjerojatnost da ćemo potrošiti novac na stvari koje nam ne trebaju kada smo tužni ili pod stresom.

Iako mozak luči hormon zadovoljstva prilikom kupovine, treba znati kada stati na loptu i prestati s pretjeranim kupovinama. Svjesni su toga i sami potrošači, koji u vremenu velikih promjena cijena traže što bolje metode za uštedu. Zato sve popularniji postaje koncept pametne kupovine, odnosno smart shoppinga. Pojam je to koji postaje sve prisutniji, a označava promišljen pristup kupovini koji optimizira troškove.

Najvažnije pravilo

Temeljno pravilo smart shoppinga je sastavljanje popisa potrebnih proizvoda prije same kupovine. Ova naizgled jednostavna, ali često zanemarena navika, omogućava potrošačima da zadrže fokus na onome što im je zaista potrebno, izbjegavajući tako neplanirane troškove. Impulzivna, neplanirana kupovina košta nas gotovo 1800 eura godišnje pa se ovaj popis zaista isplati.

Da biste izradili učinkovit popis za kupovinu, započnite listom onoga što već imate kod kuće. Zatim razmislite o tome koje ste obroke planirali za sljedeći tjedan i zapišite namirnice koje ćete trebati. Nakon toga, na popis stavite sve druge potrepštine koje su pri kraju, poput kozmetičkih ili drugih kućanskih potrepština. Ako vam zapne za oko nešto što nije na vašem popisu, zapitajte se je li to zaista potrebno ili može pričekati do sljedećeg odlaska u trgovinu. Popisivanjem potrebnih proizvoda smanjuje se i gomilanje nepotrebnih stvari u kući, što je još jedna prednost ove metode.

image

Ilustrativna fotografija

Shutterstock

Još jedna taktika koja igra ključnu ulogu u smart shoppingu je uspoređivanje cijena. U digitalno doba, sve su informacije lako dostupne pa potrošači mogu brzo i jednostavno provjeriti cijene proizvoda u različitim trgovinama. Na taj način mogu odabrati najbolju ponudu i značajno uštedjeti. Ova metoda ne samo da smanjuje ukupne troškove, već i povećava svijest potrošača o tome gdje se određeni proizvodi mogu nabaviti po najpovoljnijim cijenama, što je ključno za dugoročno održavanje financijske stabilnosti. Kroz koncept Dobre cijene u svako vrijeme, dm svojim kupcima nudi brojne artikle po najboljim cijenama tako da nikad ne moraju trčati za akcijama, već kupnju mogu obaviti bez stresa, i to fizički ili putem dm online shopa.

U katalogu, koji se nalazi i u ‘Moj dm‘ aplikaciji svatko može pronaći nešto za sebe. Uz trajno dobre cijene, kupci do 30.9. ostvaruju 15X više bodova na svojoj dm active beauty kartici uz kupnju dva ili više proizvoda za njegu kose, a promocija se odnosi i na online kupnju. Među trajno sniženim proizvodima za njegu kose je i Balea mlijeko za suhu i oštećenu kosu, koje štiti kosu od isušivanja, topline uređaja za oblikovanje kose i olakšava češljanje, sve to uz neodoljiv miris kokosa i papaje. Uz to, u ovomjesečnom katalogu nalazi se ziaja serum za kosu na bazi arganovog i tsubaki ulja, koji je odličan za suhu, gustu, kovrčavu i oštećenu kosu, kao i Vichy Dercos šampon protiv peruti.

image

Proizvodi za njegu kose

dm

Uz trajno dobre cijene i dodatne bodove na proizvode za njegu kose, dm je ovoga rujna mislio i na najmlađe. Učenici prvih razreda osnovne škole će tako u dm-ovim prodavaonicama moći dobiti poklon paket za početak školske godine. Aktivnost traje od 6.9. do 9.9.2024. ili do isteka zaliha, a djeca mogu biti u pratnji roditelja i/ili bliže rodbine.

Ključ je u planiranju

Uz popisivanje potrebnih proizvoda i uspoređivanje cijena, za još učinkovitiju kupovinu pomoću smart shopping metode, ključno je određivanje budžeta prije same kupovine. Postavljanje jasnih financijskih okvira pomaže u održavanju kontrole nad potrošnjom i olakšava štednju. Nakon što identificirate svoje potrebe, odredite budžet koji pokriva sve bitne stvari, ali ostavite prostora i za neke posebne želje. Budžet bi trebao biti usklađen s vašim financijskim ciljevima u budućnosti i pomoći vam da trošite unutar svojih mogućnosti. Na taj način lakše ćete uštedjeti za putovanja, dugo planiranu obnovu doma, novi automobil ili bilo što drugo.

Određivanje budžeta još je lakše ako odaberete trgovinu koja ima stabilne cijene. U dm-u tako možete pronaći više od 1500 proizvoda obuhvaćenih konceptom Dobre cijene u svako vrijeme, a idealno je što su takve cijene aktualne svim radnim danima, bez dodatnih kupona ili kartica lojalnosti, u svim prodavaonicama i dm online shopu, i to garantirano minimalno četiri mjeseca. Tako jedan od proizvoda, Balein Volume effekt sprej za kosu nije poskupio od 2011. godine, a u ponudi su se našli i Batiste šampon za suho pranje kose, koji kosi daje bogat volumen, kao i Olivalov losion od piskavice i ružmarina protiv opadanja kose.

image

Proizvodi za njegu kose

dm

Uz nabrojane metode, smart shopping također uključuje optimizaciju troškova dostave. U kontekstu sve raširenije online kupovine, troškovi dostave često mogu predstavljati značajan dio ukupne cijene narudžbe. Zato treba biti mudar i iskoristiti opcije poput besplatne dostave iznad određenog iznosa kupovine, grupne kupovine s prijateljima ili obitelji kako bi podijelili troškove. Na taj način može se lako dodatno uštedjeti, bez kompromitiranja kvalitete usluge. dm svojim kupcima nudi besplatnu dostavu na kućnu adresu za narudžbe iznad 49 eura s ‘Moj dm‘ računom, kao i besplatno ekspresno preuzimanje proizvoda u dm prodavaonicama.

image

Ilustrativna fotografija

Shutterstock

Sve ove metode potiču na mindfulness, odnosno svjesnost pri kupovini. Ova praksa odnosi se na održavanje pune svijesti pri kupovini kako bi se izbjegle nezdrave navike trošenja. Kombinacijom svjesne kupovine s pogodnostima koje nudi kupovina u dm-u, lakše ćete savladati umijeće smart shoppinga i biti na dobrom putu do boljeg stanja na računu.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i dm-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 00:49