RAČUNALA SE RIJETKO KORISTE

EDUKACIJA NASTAVNIKA Znanstvenici preporučuju: dajte učenicima da zadatke rješavaju na računalima

Dio projekta je i virtualna zajednica praktičara, u okviru koje su osnovane brojne tematske grupe, poput onih za nastavnike STEM područja
Edin Kadić, profesor u Medicinskoj školi Ante Kuzmanića
 Jure Miskovic / HANZA MEDIA

Edukaciju za primjenu nove opreme u nastavi dosad je završilo više od 6000 polaznika, nastavnika i ostalih zaposlenika u školama. Prema posljednjim podacima CARNeta, održano je više od 900 radionica, webinara i e-tečajeva, a plan je da edukacije za potrebe pilot-projekta e-Škole traju do sredine srpnja 2018.

- Cilj edukacije je razviti kompetencije nastavnika, stručnih suradnika, ravnatelja i administrativnog osoblja u 151 pilot-školi za korištenje informatičke opreme, e-usluga i alata, kažu u CARNetu.

Edukacije provode predavači i online mentori s dugogodišnjim iskustvom.

Polaznici kroz edukaciju obrađuju teme poput korištenja informatičke opreme, uključujući opremu za održavanje nastave u interaktivnoj učionici. Upoznaju se s mrežnom opremom i sustavom za upravljanje i nadzor mreže, a prolaze i kroz temu: E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije. Educiraju se o videokonferenciji u nastavi, korištenju alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja, korištenju e-Dnevnika i primjeni interaktivnih mjernih uređaja u nastavi.

Senzibilizacija

Da je edukacija nastavnika nužna, potvrdilo je i istraživanje Centra za primijenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, provedeno među 600 nastavnika i 2750 učenika. Istraživanje je provedeno na 20 škola u pilot projektu 2015. godine. Iako više od 90 posto nastavnika osnovnih i srednjih škola ima pristup računalu i internetu od kuće i u školi, istraživanje pokazuje da tek 42 posto njih koristi računalo svakodnevno u školi. Ipak, u samoj nastavi s učenicima, nastavnici koriste računalo samo nekoliko puta mjesečno.

Skraćenice budućnosti: Mali rječnik pojmova važnih za projekt digitalnih škola

EMA - aplikacija za organizaciju edukacije, prijave i praćenje pohađanja edukacija (u izradi)

e-Laboratorij - središnje je web mjesto za istraživanje, testiranje i selekciju digitalnih alata.

SIPU - Sustav informatizacije poslovanja ustanova

DOS - Digitalni obrazovni sadržaji

IKT - informacijsko komunikacijska tehnologija

Edutorij - repozitorij digitalnih obrazovnih sadržaja

Rezultati istraživanja Centra za primijenjenu psihologiju pokazuju i da učenici srednjih škola prednjače u učestalosti korištenja tehnologije, pa istraživači preporučuju omogućavanje veće dostupnosti interneta u školama, ali i osposobljavanje i poticanje nastavnika da učenicima zadaju više školskih zadataka za čije obavljanje trebaju koristiti IKT.

- Učenike treba dodatno senzibilizirati za prepoznavanje prednosti pri korištenju IKT-a za učenje i izvršavanje zahtjevnijih zadataka, čime će ne samo stjecati nova znanja i vještine već i potaknuti dodatan interes za školske sadržaje - jedna je od preporuka.

Entuzijazam

Dio projekta e-Škole je i virtualna zajednica praktičara.

- Zajednica djeluje kroz virtualne susrete korištenjem Microsoft Yammer platforme u sklopu koje je trenutno aktivno 2817 članova - ravnatelja, nastavnika, stručnih suradnika, predavača i članova mobilnih timova. U okviru zajednice oformljeno je niz tematskih grupa, poput grupe nastavnika STEM područja, ravnatelja i voditelja projekta. Veseli nas što korisnici samoinicijativno otvaraju vlastite grupe i koriste ih za međusobnu suradnju. Trenutno virtualna mreža ima 146 grupa - kažu u CARNetu.

Od početka uspostave mreže u prosincu 2015. pa do kolovoza ove godine, mjesečno se na mreži ispiše 868 poruka, a dosad je na mreži podijeljeno više od pet tisuća dokumenata. Članovi zajednice praktičara susreću i se i uživo na teachmeetovima. Riječ je o dinamičnom i sve popularnijem obliku stručnog usavršavanja u kojemu sudionici u kratkim, vremenski ograničenim prezentacijama, dijele svoja iskustva, ideje, planove...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:21