OŠ DRAGUTINA TADIJANOVIĆA

NASTAVA U VUKOVARU JE SVE SAMO NE KONVENCIONALNA Uz VR naočale, učenici putuju u Rim i Berlin, ali i kroz ljudsko tijelo

 Vlado Kos / HANZA MEDIA

Učenici OŠ Dragutina Tadijanovića u Vukovaru prošle su školske godine posjetili Rim i Berlin, a da praktički nisu izašli iz učionica svoje škole smještene u Ulici 204. vukovarske brigade. Neke od njih, međutim, to baš nije zadovoljilo, nego su tražili nešto puno uzbudljivije pa su u jednom trenutku, vjerovali ili ne, odlučili proputovati kroz ljudsko tijelo. I ne samo da su u njega ušli, nego su se malo i “poigrali” pa su rastavljali srce i krvožilni sustav te putovali kroz krvne žile.

Nastava u ovoj školi djeci nije opterećenje. Štoviše, oni se u njoj jako dobro i zadovoljno osjećaju. Kako i ne bi kada im je na nastavi omogućeno nešto o čemu velika većina njihovih vršnjaka u Hrvatskoj može samo sanjati. Ta je škola, naime, još prije godinu i pol uz status e-Škole postala bogatija za dvije pametne ploče, odnosno računalne ekrane i 30 tableta za učenike, kao i za laptope i tablete za nastavnike. I to što su dobili zahvaljujući projektu e-Škola koji im je bio poticaj za dodatne aktivnosti kojima su se sami opskrbili s još šest pametnih ploča i VR naočalama. Osim nastavnika iz STEM skupine predmeta, potaknuli su i ostale da se priključe pa se danas nastavnici gotovo otimaju za tablete kako bi s učenicima realizirali dosad nezamislive projekte i programe.

- Na određeni način imamo sreću što su nam razredni odjeli mali, do 20 učenika, pa u jednom trenutku dva odjela mogu koristiti tablete na nastavi. Nismo njima zamijenili standardni oblik nastave koji i dalje smatramo najbitnijim, a nije ni predviđeno da učenik 45 minuta koristi tablet, nego se to najčešće čini u uvodnom dijelu sata da se ponovi gradivo, odigra kviz ili u završnom dijelu sata - kaže nam Ivana Mažar Marušić, profesorica matematike i voditeljica projektnog tima e-Škole.

Nevjerojatan je entuzijazam koji nosi ovaj školski kolektiv predvođen ravnateljicom Lidijom Miletić, koja za sebe kaže da je jako zahtjevna, ali joj je kolektiv iznimno strpljiv. Kao da smo se našli u nekom paralelnom vukovarskom svijetu, koji budi nadu i ohrabruje. Informatička oprema koju imaju, otvara im nebrojene mogućnosti, a oni ih znalački i s radošću koriste. Tako nam se nastavnica Mažar Marušić pohvalila kako su učenike animirali da u paketu Office 365 sami odrade cijeli sat koji su potom prezentirali nastavnicima. Oni nisu čekali da nesuđeni kurikulum zaživi, nego ga već uklapaju u svoj nastavni program pa su prošle školske godine po uzoru na plan iz kurikuluma organizirali projektni tjedan. Učenici su sami birali na koje će radionice ići, miješali su se petaši i osmaši. Na glazbenom su snimali mjuzikl, na kemiji i matematici igrali “Brze i žestoke”, mjerili puls pa očitavali uz pomoć aplikacije. Iz povijesti su, nakon što su dva tjedna pisali radove na temu starog Rima pa ih objedinili u maketi koja je prikazivala izgled Rima, otišli i u virtualni posjet Rimskim termama, razgledavali su akvedukte i analizirali poznate rimske građevine u virtualnom okruženju pomoću VR naočala, što ih je sve iznenadilo i ubrzo su ustvrdili da je riječ o “najbolja dva sata povijesti dosad”. Identično je bilo i tijekom virtualnog posjeta Berlinu i svim njegovim znamenitostima, a dodatno su uz pomoć tableta istražili i prezentirali njemačke izume kao što su rendgen, aspirin, automobil, traperice i gumeni bomboni. Glumili su poznate njemačke ličnosti i snimili videouratke o tome, a uz pomoć aplikacije Aurasma uvrstili su videouratke na plakat o Njemačkoj. Na plakatu tako govore Albert Einstein, Johann Wolfgang Goethe, Angela Merkel... Nakon što su ugostili i oduševili svoju gošću, irsku veleposlanicu Olive Hempenstall, interaktivnim plakatima u Irskoj, to su prezentirali i na festivalu Bloomsday u Puli, posvećenom irskom piscu Jamesu Joyceu.

Teško nam je, pak, i zamisliti uzbuđenje četvrtaša kad su učili o krvožilnom sustavu i srcu koristeći aplikacije VR Education and Learning 360, Human Body VR 3D i The BioDigital Human, pomoću kojih su “prošetali” kroz krvne žile i uvjerili se kako je naš unutarnji svijet vrlo zanimljiv i na taj način gotovo opipljiv. Uz pomoć aplikacija mogli su ući u ljudsko tijelo, rastaviti srce i krvožilni sustav, putovati kroz krvne žile, uočiti sastavne dijelove životne tekućine - krvi i ostale organe.

- Ovaj projekt nam je donio puno novosti i dobrih promjena ne samo u organizaciji, nego i u metodičkoj realizaciji nastave s težištem na primjeni IKT tehnologije. Nastava je usmjerena na aktivno učenje jer učenik, ako sam sudjeluje u procesu učenja, istražuje i kreira te nadograđuje sadržaje, sve to lakše procesuira, pa je i trajnije, onako kako se danas teži prema tom nekom konceptualnom razumijevanju sadržaja - zaključuje Dražena Kovačević, profesorica biologije i kemije.

- Odlično je jer možemo doći do puno više informacija. Meni ovakav način učenja pomaže da lakše shvatim gradivo - rekla je Dora Bajnrauh Petanjak, učenica 7.b razreda, dok je osmašica Emilija Lović naglasila da sada ima više slobodnog vremena: - Zahvaljujući vizualizaciji gradiva i sadržaja, puno više zapamtim u školi i lakše je pratiti nastavu, održavati prezentacije, pripremati se za ispite...

Nije, doduše, u početku bilo lako. Kako ističe Mažar Marušić, “bilo je teško sve to uklopiti u redovnu nastavu s obzirom na prilično zgurane planove i programe, no s vremenom smo shvatili i nadošli”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:21