S kurikularnom reformom nije trebalo brzati. Sve skupa treba dobro pripremiti, kao kada idete na ispit. Vi taj ispit možete spremiti na brzinu i proći ćete s čvrstom dvojkom ili trojkom, ali za stvarno utvrđivanje gradiva treba vam vremena.
Mislim da je s uvođenjem reforme trebalo pričekati godinu dana. Time ništa ne bismo izgubili - smatra profesorica hrvatskog jezika i književnosti u zagrebačkoj XV. gimnaziji Dubravka Brezak-Stamać, članica HDZ-a i zastupnica u zagrebačkoj Gradskoj skupštini, izabrana jučer većinom glasova Upravnoga vijeća za novu ravnateljicu Agencije za odgoj i obrazovanje. Prema njezinu mišljenju, dobro je što javnost želi reformu, no imamo eksperte koji se lome oko tempa njezina uvođenja.
- Da se lomi mali dio njih i pritom želi opstruirati čitav proces, to bi bilo sumnjivo. No, kada s gotovo svih strana čujemo stav da bi bilo poželjno reformu odgoditi jednu školsku godinu, što uostalom poručuje i bivši voditelj ERS-a Boris Jokić, kao profesorica s 29 godina radnoga staža i ja se pitam - što nas sprječava da pričekamo još godinu dana? - kaže novoizabrana ravnateljica, predsjednica Akademske zajednice HDZ-a “Dr. Ante Starčević”, članica više skupštinskih odbora i predsjednica Odbora za kulturu Gradske skupštine.
Stihijski put
Je li njezinim izborom na čelo agencije zadužene za provedbu kurikularne reforme Blaženka Divjak dobila oponenticu koja bi, pod patronatom HDZ-a, mogla snažnije zagovarati odgodu ulaska reforme u škole od jeseni? S obzirom na to da je Brezak-Stamać u posljednje dvije godine upozoravala kako je reformu koju je predlagao B. Jokić trebalo usuglasiti na tragu mišljenja Znanstvenog vijeća za školstvo HAZU-a, kako ne bi ušla u škole stihijski, bit će zanimljivo pratiti tijek njezina mandata (od 1. srpnja), kao i suradnju s resornom ministricom iz kvote HNS-a, Blaženkom Divjak.
- Ne vidim nikakvih problema za suradnju. Ministrica je stvorila platformu za reformu, reforma je dobila zeleno svjetlo od Vlade i Sabora, a Agencija je ta koja će sudjelovati u samoj implementaciji reforme i vjerojatno imati mogućnost pomagati dobronamjernim primjedbama. Cilj je da svi zajedno radimo na reformi - odgovara Brezak-Stamać, obrazlažući zašto je tek djelomično zadovoljna procesom pripreme reforme.
U provedbi reforme ključnim smatra educirati učitelje i profesore u školama, pri čemu virtualna edukacija kakvu je provodilo Ministarstvo obrazovanja po njoj ne može nadoknaditi neposredni kontakt s učiteljima i odgovoriti na njihova brojna pitanja o reformi.
Na pitanje jesu li škole spremne za uvođenje novih metoda rada i primjenu kurikularnih dokumenata, odgovara:
- Moja škola jest spremna, ali zato što smo takve promjene uveli već ranije. U školama koje su se zadnjih godinu dana intenzivno pripremale za nešto novo, sigurno će biti poteškoća. Kvaliteta nastave ne proizlazi iz digitalnih sadržaja i debelih udžbenika, ona proizlazi iz sposobnosti i umijeća učitelja i profesora.
Ono što primjećujem jest da nam za prvi razred srednjih škola dolaze novi udžbenici, a po kojima vidim da nema niti govora o rasterećenju nastave. Pritom jedan nakladnik, neću reći koji, za hrvatski jezik nudi komplet od četiri knjige! Možda jest sadržaj donekle rasterećen, ali je disperziran. To neće biti problem za vrsnoga učitelja, ali za početnike i ljude koji su navikli na jedan obrazac, moglo bi biti problema i zato je potrebna edukacija.
Sporni tableti
Po novoizabranoj predsjednici Agencije, s digitalizacijom koju provodi Ministarstvo obrazovanja također treba biti na oprezu, pogotovo u osnovnoj školi.
- Trebamo biti jako pažljivi da nam knjige u potpunosti ne zamjene tableti. Iznimno je važno da djeca kada kreću u školu počnu razvijati finu motoriku pisanja. Pisanje rukom slijedi tok misli, a tipkanje po mobitelu ili tabletu ne može slijediti misao u potpunosti jer je prst brži, objašnjava Brezak-Stamać, uz dodatak kako je digitalizacija važna u nekim segmentima, primjerice u STEM području.
Implementaciju reforme jučer je komentirala ministrica Divjak, apelirajući na sveopće ulaganje maksimuma na dobrobit reforme i djece. - Ili ćemo s reformom napraviti najbolje što možemo, u što svi moramo uložiti snage, ili ćemo nepovratno zaostajati, a već sada smo na donjem dijelu ljestvice po kvaliteti obrazovanja i ulaganjima - izjavila je.
- Mislim da naša djeca koja odlaze na olimpijade i sva moguća natjecanja po svijetu, pogotovo u STEM području, postižu vrhunske rezultate. Znači, kvaliteta našeg obrazovanja je definitivno dobra, ali je pitanje želje da više ulažemo u odgoj i obrazovanje - odgovara Dubravka Brezak-Stamać.
Bandić je politikant ili ne zna činjenice
Mislim da je svima jasno da je vjeronauk izborni predmet i da tretman vjeronauka mora biti jednak kao tretman svih izbornih predmeta, izjavila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
- Sve ovo drugo, svi komentari što se tiče gospodina Bandića, ili se radi o temeljnom nepoznavanju činjenica ili se radi o jeftinom politikantstvu i ucjeni - rekla je Divjak, ustvrdivši da ni u jednom od ta dva slučaja nema što dodati jer ima ozbiljnijeg posla.
- Mi provodimo ozbiljnu reformu i pozivamo sve ozbiljne ljude u ovoj zemlji da razmišljaju o budućnosti svoje djece i kakvo će obrazovanje imati - dodala je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....