Prve ocjene u virtualnoj nastavi učenici će početi dobivati tek iza Uskrsa, a idući tjedan, koji prethodi tome blagdanu, bit će tjedan ponavljanja i planiranja te se od učitelja i nastavnika očekuje da učenicima ne daju nove zadatke - objavila je u četvrtak ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u pismu koje je uputila ravnateljima osnovnih i srednjih škola.
- Idući tjedan malo ćemo relaksirati raspored, napraviti predah kako bi učenici ponovili ono što im je još eventualno zaostalo - objasnila je Divjak.
Virtualna nastava
Ono što se očekuje s najviše nestrpljenja jest model ocjenjivanja i vrednovanja u virtualnoj nastavi, koji će ministrica predložiti danas (petak) u obliku uputa za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju. Iako jučer (četvrtak) ministrica nije željela govoriti o konkretnim prijedlozima u vezi ocjenjivanja u virtualnoj sferi, kojega u protekla tri tjedna nastave na daljinu nije bilo, iz nekoliko izvora uspjeli smo doznati određene detalje. Tako će posve sigurno svi predmeti do kraja nastavne godine morati imati najmanje jednu ocjenu iz aktivnosti učenika, s obzirom da se, kako je to više puta naglašavala Divjak, u nastavi na daljinu naglasak stavlja na aktivnost te kompetencije za cjeloživotno učenje a ne na ocjenjivanje detalja i činjenica.
Uz to, u razrednoj nastavi, od 1. do 4. razreda osnovne škole, neće se provoditi usmeni ni pismeni ispiti i to do kraja nastavne godine ako će se ona morati izvoditi kao nastava na daljinu. Što se tiče zaključnih ocjena učenika, one će se zaključiti na temelju već ranije dobivenih ocjena, plus ocjene koje će učenik dobiti u nastavi na daljinu. Posve je izvjesno i kako će u ocjenjivanju učenika, osobito u predmetnoj nastavi, koristiti i digitalni alati poput besplatnog programa za matematiku Matific (omogućuje, uz ostalo, dodjelu zadataka koji traju ukupno 15 minuta, a automatizirana izvješća s rezultatima učenika stižu učitelju na profil), GeoGebre ili alata za izradu kvizova. Navodno će ministričine upute biti objavljene u opsežnom dokumentu u kojemu će, uz ostalo biti navedeni i primjeri vrednovanja na pojedinim predmetima, od matematike, biologije, hrvatskoga i engleskog jezika i sl.
Završne konzultacije
Neslužbeno doznajemo da su oko modela ocjenjivanja konzultirani djelatnici ne samo ustanova unutar sustava, od agencija do CARNET-a i drugih, nego i učitelji i profesori visokih učilišta iz cijele Hrvatske. No, ostale detalje bit će moguće doznati tek danas. Prosvjetarima i učenicima se, pak, daje vremena idući tjedan da se pripreme za primjenu tih novih modela ocjenjivanja, a o tome bi se trebalo raspravljati i na razini škola. Učitelji će u tom smislu dobiti i potporu mentora Škole za život na platformi Loomen.
- Učitelji i nastavnici idući tjedan trebaju sukladno dokumentu Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju planirati na koji način će ga provesti u svojem radu, imajući u vidu da je cilj povratna informacija učenicima o njihovu učenju te vrednovanje usvojenosti bitnih sadržaja i ishoda učenja - poziva Divjak. Od ravnatelja se očekuje da idući tjedan organiziraju sjednice u virtualnim zbornicama na kojima bi s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima procijenili uspješnost provedbe nastave na daljinu, dogovorili poboljšanja ali i raspravili na koji će način škola primijeniti upute o ocjenjivanju vodeći računa „o uravnoteženom pristupu obavezama učenika i nastavnika“.
- U predmetnim virtualnim učionicama organizirali smo forume za razmjenu materijala i ideja – stoji u obavijesti.
Izborni predmeti
Aktivnosti učenika idući tjedan bit će usmjerene na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka, pa će tako, objašnjava Divjak, biti dovoljno da učenici i dalje prate televizijske programe HRT 3, RTL 2 i Sportsku televiziju na kojima će biti emitirane ranije objavljene video-lekcije ili ih mogu potražiti na YouTube i ostalim izvorima. Uz to, na SPTV-u i RTL 2 bit će prikazivani i sadržaji za izborne predmete te međupredmetne teme.
Divjak učiteljima i nastavnici također preporučuje da idući tjedan analiziraju aktivnosti učenika tijekom prethodnih triju tjedana nastave na daljinu te im daju povratnu informaciju.
- Za učenike koji nisu bili aktivni, razrednici trebaju kontaktirati roditelje kako bi se utvrdio razlog tog nesudjelovanja i pronašlo rješenje za poboljšanje - poziva ministrica Divjak, podsjećajući da, ako učenici doma nisu dovoljno tehnički opremljeni Ministarstvo znanosti i obrazovanja kontinuirano odobrava sredstva za nabavu tableta ili drugih uređaja, a teleoperateri osiguravaju SIM kartice s besplatnim internetskim prometom za obrazovne sadržaje.
Pedagozi i psiholozi moraju se uključiti u online nastavu djece s teškoćama
U obrazovanju djece s teškoćama u sklopu nastave na daljinu uočene su određene poteškoće, pa je ministrica Divjak pozvala stručne suradnike u školama (pedagozi, psiholozi, edukacijski rehabilitatori) da, u skladu sa svojim nadležnostima, zatraže povratne informacije od učenika i nastavnika, načine analizu i daju prijedlog konkretnih mjera podrške učenicima, osobito onima s teškoćama te darovitim učenicima.
- Izravno uključivanje svih u nastavu na daljinu je nužno. Ministarstvo je osiguralo psihološku podršku na nacionalnoj razini, međutim, važno je i da stručni suradnici u školama također budu dostupni učenicima i učiteljima, odnosno nastavnicima, u ovim kriznim vremenima - ističe Divjak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....