hrvatska elektroprivreda

Investicijama i radom u pet smjena nadjačali epidemiju te osigurali opskrbu energijom

HEP grupa upravlja strateški najvažnijim infrastrukturnim sustavom u Republici Hrvatskoj, a tijekom 2020. kompanija i njezini zaposlenici su dokazali da su na visini tog zadatka
 HEP

U prijelomnim, kriznim trenucima i razdobljima kao što su globalna recesija ili prirodne katastrofe pokazuje se koliko je za svaku državu važno imati snažan i otporan energetski sustav. To se potvrdilo i u aktualnoj krizi prouzročenoj pandemijom bolesti covid-19, koju je HEP kao stožerna nacionalna energetska tvrtka dočekao spreman i s visokom razinom operativne i financijske stabilnosti poslovnog sustava, kako bi osigurao visoku razinu sigurnosti opskrbe električnom energijom svih kupaca u Republici Hrvatskoj.

Zadaća svih sastavnica tvrtke bila je poduzeti sve da bi HEP grupa - kao najvažniji infrastrukturni sustav od strateške važnosti za Hrvatsku, ali i jedan od najvećih gospodarskih subjekata u zemlji, od kojega ovisi poslovanje velikog broja ostalih tvrtki - nastavila poslovati te investirati u najvećoj mogućoj mjeri. Dodatnu važnost HEP-ovoj ulozi tijekom provođenja mjera za suzbijanje epidemije koronavirusa dalo je i preusmjeravanje cjelokupnog društva na rad na daljinu, koji je nezamisliv bez električne energije.

Odmah nakon izbijanja epidemije Uprava HEP-a d.d. imenovala je Tim kriznog menadžmenta koji je uspostavio komunikaciju sa svim organizacijskim dijelovima u sjedištu te svim društvima HEP grupe. Uspostavljen je promptni sustav izvještavanja o svim događajima od značaja za poduzimanje mjera s ciljem sprječavanja širenja zaraze na radnim mjestima - otkazani su svi veći radni sastanci koji nisu nužni za odvijanje radnih procesa te je provedena interventna nabava dezinfekcijskih sredstava.

U skladu s razvojem epidemiološke situacije donošene su nove odluke i mjere, obvezujuće za čitavu HEP grupu. U sklopu mjera, koje su trajale do sredine svibnja 2020., provedena je i reorganizacija poslovanja, kako bi se maksimalno smanjili socijalni kontakti na radnim mjestima.

Na poslovima na kojima je to bilo moguće radnici su upućeni na rad od kuće, a kod poslova koji se nužno obavljaju u pogonima i na terenu organiziran je rad u timovima. Najveći izazov s kojim se suočila Uprava te Tim kriznog menadžmenta bio je stvoriti uvjete društvima HEP grupe da se organiziraju kako bi i dalje uredno i odgovorno obavljali svoju funkciju proizvodnje, distribucije i opskrbe energijom.

Kao dio pripreme za online način rada, u Sektoru za informacijsko-komunikacijske tehnologije HEP-a bilo je nužno ostvariti preduvjete za spajanje nekoliko tisuća radnika na daljinu putem VPN veze. U spomenutim izvanrednim uvjetima najviše je bilo opterećeno smjensko osoblje, za koje su, primjerice u HEP Proizvodnji, u cilju smanjenja socijalnog kontakta promijenili režim rada, uvodeći rad u pet smjena (12-24-12-48).

U nekim pogonima radilo se u četiri smjene, uz petu rezervnu: 12 sati se radilo, potom 12 sati odmaralo, a nakon sedam dana rada obavljena je rotacija smjena s one dvije koje su do tada bile kod kuće u pripravnosti. Promišljalo se toliko daleko da su čak osigurani vojnički kreveti, u slučaju potrebe osiguranja stalnog boravka smjenskih radnika na lokaciji, ali na sreću nije bilo potrebe za njihovim korištenjem.

U HEP ODS-u redovni poslovi koji uključuju kontakt sa strankama bili su svedeni na najmanju moguću mjeru, premda se nisu mogle izbjeći okolnosti u kojima je, primjerice, radi ponovne uspostave napajanja električnom energijom bio nužan ulazak u prostorije korisnika, odnosno dolazak u doticaj s drugim osobama. U skladu s propisima provodile su se sve propisane protuepidemiološke mjere. Sva društva HEP grupe koja posluju izravno sa strankama (HEP Operator distribucijskog sustava, HEP Elektra, HEP Plin, HEP Toplinarstvo i HEP Opskrba) nastavila su komunikaciju s korisnicima i kupcima, često i u pojačanom opsegu, putem komunikacijskih kanala kao što su telefon, elektronska pošta i internetske stranice, nakon što su u cilju suzbijanja širenja koronavirusa, a u skladu s uputama Nacionalnog kriznog stožera, zatvorili svoje korisničke prostore.

Nakon uvođenja mjere ograničenja kretanja, brzo je trebalo riješiti pitanje izdavanja propusnica za radnike kojima je mjesto rada različito od mjesta stalnog kao što je, primjerice, bio slučaj s radnicima HEP-ovih hidroelektrana na rijeci Dravi. Dodatni izazov stvorio je potres u Zagrebu, koji se dogodio prvog vikenda tijekom provođenja mjera ograničenog kretanja, 22. ožujka 2020., te izazvao niz kvarova na elektroenergetskoj infrastrukturi. Bez napajanja električnom energijom ostalo je ukupno 107.645 korisnika mreže, a 500 čak transformatorskih stanica 10(20)/0,4 kV bilo je izvan pogona.

Iznimnim zalaganjem terenskih ekipa do kasnih večernjih sati opskrba je uspostavljena za gotovo 99% korisnika. Jednako tako reagirali su i radnici Elektrane toplane Zagreb i Termoelektrane toplane Zagreb, koji su u kratkom vremenu nakon ispada postrojenja osigurali urednu opskrbu toplinskom energijom te ogrjevnom parom, značajnom i za opskrbu bolnica. HEP je po izbijanju krize uzrokovane koronavirusom nastojao svojim kupcima i korisnicima olakšati kriznu situaciju. Stoga su intenzivirali digitalizaciju i online poslovanje s korisnicima i kupcima u svim društvima i djelatnostima.

Primjerice, HEP Plin je počeo proces digitalizacije plinomjera nabavom “pametnih plinomjera”, a djelomično kroz projekt IoT senzora, koji je trenutačno najveći hrvatski projekt interneta stvari. Na taj način HEP Plin kao članica HEP-a grupe postaje jedan od predvodnika implementacije pametnih sustava mjerenja, odnosno sustava “pametnih gradova”.

S druge strane, HEP Opskrba je, zajedno s još osam tvrtki koje su se tijekom izazovnog perioda pandemije koronavirusa isticale brigom za dobrobit svojih zaposlenika, dobila posebno priznanje u sklopu projekta Certifikat Poslodavac Partner. U HEP Opskrbi pravovremeno su implementirane sve potrebne mjere i izmjene u organizaciji rada kako bi zaštitili zaposlenike i omogućili kvalitetnu uslugu kupcima. S obzirom na nova pravila socijalne distance, poslovanje je dodatno digitalizirano, a komunikacija se najviše odvija online.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:17