Djeca iz SOS Dječjeg sela Hrvatska su početkom ove godine naslikala predivne crteže ispunjene toplinom i ljubavi. Nisu to prvi kreativni radovi koji su oduševili SOS mame te druge zaposlenike udruge koja već više od 32 godine pomaže djeci i mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi, a sigurno neće biti ni posljednji. No, ovi dječji crteži su mrvicu posebniji jer će uskoro obići cijelu Hrvatsku i to zahvaljujući Cedeviti.
Jedan od najpoznatijih i najdugovječnijih brendova u regiji ove je godine u suradnji sa stručnjacima i umjetnicima pokrenuo kampanju Budi TU. Budi CE. u sklopu koje podržava klinCE kreativCE SOS Dječjeg sela Hrvatska. Naime, Cedevita je početkom 2024. organizirala kreativne radionice na kojima su djeca iz SOS Dječjeg sela Hrvatska pod vodstvom psihologica Gabrijele Ištuk i Leone Bortas Hetler, te uz stručno vodstvo ilustratorice Hane Tintor i dizajnera Marka Borote, naslikala predivne crteže i oduševili sve svojim kreativnim izričajem.
Kako bi ostali zauvijek zapamćeni, njihovi će radovi biti aplicirani na Cedevita čaše koje uz posebno izdanje Cedevite možete pronaći na svim prodajnim mjestima te odabirom omiljenog okusa možete podržati klinCE kreativCE SOS Dječjeg sela Hrvatska.
- Cedevita preko 50 godina širi optimizam diljem Hrvatske, a povezivanje i dijeljenje važnih trenutaka s drugima jedna je od temeljnih vrijednosti generacije CE. Upravo zato Cedevita ponosno daje glas djeci iz SOS Dječjeg sela Hrvatska, koji su s nama podijelili svoju kreativnost i dokazali da od njih možemo puno toga naučiti. Uvjereni smo da će to prepoznati i građani, te odabirom omiljenog Cedevita okusa podržati male kreativce koji nas inspiriraju svojim radovima - izjavila je Iva Ramić Švec, stariji voditelj izgradnje robne marke Cedevita.
Kreativnost kao alat za izražavanje osjećaja
SOS Dječje selo Hrvatska već više od 32 godine pomaže djeci i mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi. U SOS Dječjim selima u Lekeniku i Ladimirevcima odrasta 140 djece, koja u SOS kućama odrastaju u obiteljskom okruženju, zajedno s biološkom braćom i sestrama.
- Kreativnost ne poznaje granice, a djeca u SOS Dječjem selu naučila su da je kreativnost - inovativnost, eksperimentiranje i pomicanje granica ustaljenog. Naučila su raditi greške i pri tome se zabaviti. Kada dijete samostalno, na svoj način, koristeći svoje potencijale i resurse rješava izazove, izrasta u odraslu osobu punu samopouzdanja i optimističnog stava. Shodno tome, kreativnost nam daje slobodu i uči nas kako biti mentalno jak i zdrav - poručila je Dina Koren, psihoterapeut, voditeljica obiteljske skrbi SOS Dječjeg sela Lekenik.
A zašto baš kreativnost, pitate se? Velike osjećaje i iskustva nije uvijek lako izraziti, odnosno verbalizirati, što jako dobro znaju brojni odrasli, baš kao i djeca. U takvim situacijama potreban je određeni kanal ili alat kroz koji će manifestirati svoje osjećaje. Istraživanja su pokazala da kreativnost ima značajan utjecaj na naše mentalno zdravlje, smanjujući anksioznost, depresiju i stres, te povećavajući osjećaj sreće, fokusa i motivacije, za što je ponajviše zaslužna njena sposobnost da nam pomogne u obradi emocija. Pjevanje, pisanje, crtanje, plesanje ili slikanje… nije važno o kakvoj se aktivnosti radi, jer svaka od njih drži ključ za otključavanje skrivenih i često potisnutih osjećaja.
- Umjetnost i kreativnost bih opisala kao jedan od važnih alata koji se koristi u prevenciji i očuvanju mentalnog zdravlja odraslih, a osobito djece kojima se često teško otvoriti nepoznatima. Znamo koliko je teško djeci govoriti o svojim emocijama i priznati ih nekome, stoga kreativnost koriste svakom djetetu da izrazi ono što mu je teško verbalizirati - objašnjava psihologica Gabrijela Ištuk te dodaje da odluka o tome što i kako stvarati, vraća djeci osjećaj kontrole, pogotovo kada imaju osjećaj da im se sve oko njih nameće.
Bezgranična mašta koja krasi djecu, te njihov iskreni optimizam inspiracija su svima nama, stoga je Cedevita u ovoj kampanji odlučila upravo djeci dati mogućnost da svi čuju i vide njihove poruke.
- Upravo nam kroz kreativnost djeca mogu prenijeti svoju poruku, otkriti nam kako se osjećaju, čak i kada to ne znaju verbalizirati. Zato smo i na našoj edukativnoj platformi Budi TU. Budi CE. objavili inspirativne savjete o tome kako nam kreativnost pomaže u očuvanju mentalnog zdravlja, te kako potaknuti kreativnost kod djece i ohrabriti ih u njihovom odrastanju - navodi Tihana Moškatelo, voditelj razvoja robne marke Cedevita te ističe da su jako ponosni na ovogodišnju kampanju Budi TU. Budi CE. u kojoj se još jednom potvrdilo da nas djeca mogu puno toga naučiti i zaslužuju da budemo TU za njih.
Više o kampanji Budi TU. Budi CE. možete pronaći na edukativnoj platformi budidobrobudice.com, gdje vas očekuju inspirativni članci i Vodič kreativnosti pripremljeni u suradnji s psihologom u kojima možete pronaći konkretne savjete kako potaknuti kreativnost kojom djeca, ali i mi odrasli, možemo pokazati kako se osjećamo, čak i kada nam je to ponekad teško ispričati riječima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....