OMOGUĆAVA A1

Nova pravila posla: U najbrže rastućoj tvrtki više se nikada neće svi vratiti u ured. Evo i u kojoj su kompaniji zaposlenici zamalo morali spavati

Ivan Skender (A1), Filip Ljubić (Q), Vedrana Jelušić Kašić (Deloitte), Nikola Dujmović (Span) 

"Mi smo se prebacili na rad na daljinu i tako će i ostati. Ured će uvijek biti tu, ali više nikada nećemo imati situaciju da više od pola ljudi bude u tvrtki. To se više neće dogoditi ove, sljedeće, a ni za pet godina", otkriva Filip Ljubić, osnivač i CEO kompanije Q koju je Deloitte prošle godine proglasio najbrže rastućom softverskom i dizajnerskom tvrtkom u Europi.

"Ured ima svoj duh i mnogi se u njega žele vratiti. Za nas je budućnost hibridni model. Vjerujemo da individualnu produktivnost i kolektivno znanje možemo postići ravnotežom rada od kuće i rada u uredu", smatra Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije A1.

Skender otkriva da su na početku pandemije u roku od 48 sati postali jedan od najvećih ureda na daljinu u Hrvatskoj. Izazove koje imaju u Q-u i A1 trenutno dijele i sve globalne kompanije. Uslijed pandemije Covida-19 2,7 milijardi ljudi, odnosno četiri od pet zaposlenika u globalnoj radnoj snazi bilo je pogođeno mjerama lockdowna - ostankom i radom od kuće (Deloitte, 2020.). Prema istraživanju portala MojPosao na vrhuncu krize 70 posto Hrvata radilo je od kuće. Gartnerova je analiza pokazala da 48 posto zaposlenih želi nastaviti raditi od kuće povremeno ili stalno.

Otkrivaju nova pravila posla

Na početku pandemije prioritet kompanija bio je osigurati zdravlje i sigurnost zaposlenika, a zatim kako osigurati rad od kuće. Što je najboljim kompanijama danas prioritet kad je riječ o zaposlenicima? Što su najbolji naučili u krizi i kako se pripremaju za potencijalnu novu krizu? Prvi put u Hrvatskoj poslovni lideri i stručnjaci u videoserijalu "A1 Leadership Talks" otkrivaju nova pravila posla.

"Ova je kriza, osim što je velika promjena, i velika prilika. Sve kompanije koje se vrate istim načinima rada kao prije pandemije propustit će veliku priliku za promjene. Kompanije će morati preispitati svoje modele i prilagoditi ih tome kako njihovi ljudi rade najbolje", ističe Vedrana Pribičević, ekonomska analitičarka koja predaje makroekonomiju na ZŠEM-u.

Prvi put u karijeri frka

Nikola Dujmović, predsjednik Uprave Spana, otkriva, pak, da je prvi put u svojoj karijeri doživio da je doista frka.

"Održavamo šest globalnih kompanija i imali smo potpuno obrnutu situaciju od svih ostalih jer ljude prema ugovoru nismo smjeli poslati kući. Podaci tih kompanija ne smiju napustiti zgradu, pa smo za 150 ljudi morali osigurati posao i usred krize. Oni su od 0 do 24 u različitim smjenama morali biti u tvrtki, koju smo podijelili na pet zona. Da je stisnulo još samo malo, morali bismo ondje i spavati jer bismo u protivnom gubili ugovore", otkrio je Dujmović.

Vedrana Jelušić Kašić, partnerica u odjelu financijskog savjetovanja konzultantske tvrtke Deloitte, očekuje da će barem trećina zaposlenih koji su radili od kuće trajno nastaviti raditi tako.

"Kako bi se zaposlenike zadržalo dugoročno angažiranim, potrebno je definirati i jasno iskomunicirati strategiju, čak i ako je kratkoročna, ili ako dolazi do promjene poslovnog modela kao odgovor na promijenjene tržišne okolnosti uslijed pandemije. Komunikacija sa zaposlenicima izuzetno je bitna u kriznom razdoblju, pa je, čak i ako ne znamo sve odgovore i rješenja, u redu priznati da ih ne znamo, ali i reći da radimo na njima. Uključivanje zaposlenika u rješavanje problema, kao i iskrena komunikacija, dodatno će potaknuti njihovu angažiranost i pojačati međusobno povjerenje", zaključuje Vedrana Jelušić Kašić.

Prilog je napravljen u skladu s najvišim profesionalnim standardima u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i A1, u suradnji s agencijom za premium sadržaj i tehnologiju 01 Content & Technology – C3 Croatia.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:11