Callegari, talijanska škola mode i dizajna provela je niz radionica i seminara za učenike osnovnih i srednjih škola u Splitu i Zagrebu s ciljem profesionalnog orijentiranja učenika prema zanimanjima u području dizajna. Aktivnostima je obuhvaćeno preko stotinu učenika, a realizirane su kao dio projekta „Lokalno prepoznatljiv suvenir plod ruku kreativnih žena“ sufinanciranog bespovratnim sredstvima iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 892.947,72 kn., u okviru operativnog programa učinkoviti ljudski potencijali (2014.-2020.), odnosno lokalnih inicijativa za poticanje zapošljavanja (faza III).
Pored radionica/seminara namijenjenih učenicima osnovnih i srednjih škola, projekt je uključivao edukaciju nezaposlenih žena i pripadnica nacionalnih manjina te izradu i promociju autentičnih dizajnerskih modnih kolekcija kao suvenira Zagreba, Splita i Rijeke. Projekt se provodio u Callegarijevim trima školama u Zagrebu, Splitu i Rijeci, u razdoblju od ožujka 2019. god. do zaključno rujna 2021. god. To je Callegarijev četvrti EU projekt, nakon obrazovnih projekata u području poduzetništva, dizajna namještaja i suvremenih CAD tehnologija za modeliranje, renderiranje, vizualizaciju i animaciju interijera.
Kao škola koja posljednjih 27 godina u Zagrebu, Splitu i Rijeci osposobljava i usavršava odrasle polaznike za dizajnerska zanimanja i koja je među prvima u Hrvatskoj uvela kurikulume za dizajnerska zanimanja, škola Callegari željela je učenicima približiti dizajnerske profesije i dizajnerski način razmišljanja koji sve više dobivaju na cijeni uslijed razvoja novih tehnologija baziranih na umjetnoj inteligenciji. Naime, kako sve više dolazi do automatizacije poslova, tako su, uz zanimanja u računalnom sektoru, sve više aktualna upravo dizajnerska zanimanja koja karakteriziraju specifično ljudske vještine kreativnog i inovativnog rješavanja problema. Kroz zanimljive i učenicima primjerene aktivnosti, Callegarijevi predavači upoznali su učenike sa zanimanjima grafičkog dizajnera, krajobraznog arhitekte, modnog dizajnera i dizajnera interijera.
Callegarijeva radionica 2D i 3D modeliranja interijera u CAD alatu SketchUp za učenike zagrebačkih osnovnih škola (voditeljica radionice: Lucija Nićeno, mag. produkt dizajna i dizajnerica interijera).
Callegarijeva predavačica modnog stilizma i renomirana modna kreatorica Anamarija Asanović, učenike OŠ Brda i srednje Prirodoslovne škole Split upoznala je s modnim dizajnom i procesom nastanka modnih kreacija– od skice i stilističkog crteža, preko kroja i izbora meterijala do šivanja i ukrašavanja. O realiziranim učeničkim radionicama, Anamarija kaže: "Zainteresiranost djece i tinejdžera za modu me oduševila... jako sam se iznenadila koliku želju imaju učiti starije zanate vezenja i šivanja. Na radionicama su nastale prve vlastite kreacije: dizajn majica i torbi, lutkice, jedna lijepa kolekcija suknji na preklop... Usprkos tehnologiji bez koje ne možemo, ugodno sam iznenađena da ipak djecu zanima i ručni rad. Na nama odraslima je da im ponudimo više ovakvih sadržaja. Hvala djeci i nastavnicima na ovom divnom iskustvu."
U zagrebačkoj OŠ Hugo Kon, Callegarijeva predavačica Monika Švagelj, bacc. krajobrazne arhitekture, provela je vrlo interesantnu aktivnost dizajniranja i izrade vrtova u boci. Prije nego su se upustili u izradu terarija i vrtova u boci, učenici su ponešto naučili o karakteristikama, specifičnostima, rasprostranjenosti, potrebama i primjeni odabranih biljaka. Potom su se upoznali s koracima u izradi vrtova u boci, razlikama sustava terarija i supstrata koji se mogu koristiti te funkcijama svakog sloja koji će unositi u posude. Konačno, zasukali su rukave i prionuli na pripremu podloga za sadnju: sipanje šljunka, rezanje i postavljanje mrežice, dodavanje zemljanog supstrata i gnojiva te, na poslijetku, na sadnju bilja. Poput pravih krajobraznih arhitekata, učenici su se prilikom sadnje biljaka poigrali bojama, teksturama, veličinom i oblikom odabranih biljaka, kao i dodavanjem dekorativnih elemenata - ukrasnog kamenja, kore, grančica i drugih pripremljenih prirodnih šumskih elemenata. Radionice su rezultirale krasnim vrtovima koji će, uz detaljne upute o njihovom održavanju koje su dobili, još dugo krasiti školu i domove učenika.
Također u zagrebačkoj OŠ Hugo Kon, Callegarijeva predavačica Antonia Dobrota Mileković, dipl. ing. grafičkog dizajna, provela je radionice dizajniranja logotipa. Ideja radionica bila je poučiti učenike važnosti vizualnog identiteta i mogućnostima vizualnog oblikovanja naše okoline te ih upoznati sa zanimanjem grafičkog dizajnera. Nakon što su učenici upoznati s pojmom logotipa, vrstama logotipa, primjerima uspješnih logotipa renomiranih brendova, vrstama grafičkih proizvoda, kao i metodama promišljanja logotipa, učenici su samostalno dizajnirali novi logotip škole kombinacijom pripremljenih simbola u grafičkom alatu INKSCAPE. Iz učeničkih promišljanja i vizualnih oblikovanja izrodilo se mnoštvo kreativnih i zanimljivih rješenja koji će u budućnosti moguće poslužiti kao osnova za razvoj novog logotipa škole.
Kao što su kurikulumi za odrasle polaznike u školi Callegari bazirani na projektnoj i terenskoj nastavi, pružajući polaznicima praktične i tražene vještine koje mogu odmah primijeniti na svojim radnim mjestima, što rezultira vrlo visokom zapošljivošću po završetku obrazovnih programa, tako su i prezentacije dizajnerskih zanimanja učenicima osnovnih i srednjih škola provedene kroz realizaciju pravih malih dizajnerskih projekata; sve kako bi kod učenika potakle razvoj kreativnih vještina i načina razmišljanja, a koji će biti sve traženiji na tržištu rada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....