The Elder Scrolls V: Skyrim

Mamuti su neke od opasnijih beštija na koje ćete naići

Svi koji sebe smatraju “gamerima” ili su bar malo upoznati sa svijetom PC igara su čuli za Bethesdu kao developera i njihov fantastični Elder Scrolls serijal. Oni malo stariji su proveli desetke sati sa Morrowindom, a oni malo mlađi sa Oblivionom. Obje igre su bile hvaljene i od kritike i od igrača te se sada o njima priča kao o nekim od najboljih igara svih vremena. Je li Skyrim ispuno naša očekivanja ili je postao žrtva hypea i svoje vlastite povijesti možete pročitati u nastavku.

Related content

Potpuno novi Tamriel

Cijeli svijet Elder Scrollsa je smješten u fantastični svijet Tamriel, a dosada smo istraživali provincije Morrowinda i Cyrodilla. I dok su one obje bile, recimo to tako mediteransko-kontinentalne, Skyrim je sjeverna provincija sa gustim šumama, oštrom klimom i visokim planinama okovanim snijegom i ledom. Iskustvo je nešto posve novo pogotovo zato što se ovakav tip krajolika za igru ne koristi često, a vjerujte nam, ovdje ćete upravo zbog njega ostati duže nego u svim prijašnji nastavcima.

Uz svijet Tamriel u kojem se odvijaju svi dijelovi franšize, još jedna poprilično zanimljiva, činjenica koja je zajednička je da je vaš lik u svakoj igri na početku zarobljenik. Ne znamo zašto se developeri uvijek odluče na ovakav pristup, no nekako smo ga i očekivali. Dakle priča počinje tako da vas zajedno sa još nekoliko pobunjenika vode na smaknuće, no upravo u trenutku kada biste ostali kratki za glavu zmaj napadne grad i vi uspijete pobjeći. Rasa ima deset i svaka je specifična na svoj način, a vi možete izabrati onu koja najviše pogoduje vašem stilu igranja. Nakon kratkog tutoriala gdje vam se objasne osnovne mehanike igre priču pišete upravo vi. Ovo je igra koja vrišti “open world”; nemate nikakvih obaveza da pratite određenu “glavnu priču”, zapravo, u nekim trenucima nećete biti sigurni niti koja je to “glavna priča” jer ima toliko toga za učiniti. Svijet je ogroman, a na vama je da ga istražite. Moći ćete se pridružiti pobunjenicima i istjerati “okupatore” sa svojih prostora, moći ćete istraživati stare ruševine i tražiti njihova skrivena blaga, moći ćete naravno i loviti zmajeve i još mnogo, mnogo toga – mogućnosti je bezbroj i jedino ograničenje je vaša želja.

Vrijeme je da se kaže nešto i o već spomenutim zmajevima. Oni su naime, i svojevrsne maskote Skyrima, odnosno ono po čemu se karakterizira igra u odnosu na ostatak serijala. Lov na zmajeve ne samo da je izuzetno zabavan nego je i potreban. Naime, zmajevi imaju sposobnost “shouta”, što je njihova urođena sposobnost i svi ju posjeduju, no postoje i rijetki ljudi koji ju također mogu koristiti. Naravno da ste i vi, odnosno vaš lik jedan od njih. Kako biste se tom moći mogli koristiti potrebno je prvo pronaći runski zapis gdje je shout zapisan i naučiti ga, a zatim ga otključati tako da upijete dušu pobijeđenog zmaja. Shoutova ima dosta i trebat će poprilično vremena da ih sve pronađete. Uz to svaki ima tri stupnja jačine, tako da u početku koristite samo riječ, kasnije kako pronalazite nove shoutove, oni se pretvore u fraze sa tri riječi koje imaju devastirajući učinak.

Osim zmajeva tu je i puno ostalih neprijatelja koji će vam pokušati zagorčati život poput velikih divova i njihovih mamuta ili običnih bandita koji napadaju u grupama. Mora se istaknuti da je igra teška i neprijatelji su pametni i brojni, čak i na većim levelima, tako da uvijek treba promisliti prije nego srljate i nađete se u bezizlaznoj situaciji. Način na koji ćete se vi boriti je raznovrstan (može biti iz prvog ili trećeg lica), a developeri su otišli čak korak dalje u odnosu na Oblivion i sada nema apsolutno nikakvih klasa koje možete izabrati nego imate samo skillove koje poboljšavate kako ih koristite, princip na koji smo već navikli u Elder Scrollsu. Kako napredujete kroz levele dobivate perkove koji dodatno poboljšavaju vaše skillove i čine vas ubojitijima.

Skyrim u punom sjaju

Ako ste upoznati sa serijalom, sigurno znate da se svaki nastavak dičio izvrsnom grafikom i (pogotovo Oblivion) pomicao granice što se tiče prikaza krajolika i količine terena te je glumački bio izvrsno odrađen. Skyrim je ostao dosljedan serijalu i izgleda i zvuči fantastično, ono što je još više zapanjujuće je da na apsolutno svako mjesto možete doći, visoka planina u daljini nije samo kozmetička pozadina nego vi možete odšetati do te planine, naći neki puteljak i popeti se na vrh, što je stvarno pohvalno. Cjeli taj put će vas pratiti zavijanje vukova na mjesečini i pokoji zanimljivi prolaznik, koji eto treba baš vašu pomoć, no šalu na stranu dijalog i zvučni efekti su odrađeni na jednom jako visokom nivou i postavljaju novi benchmark za ostale igre. Jedino što premašuje same tehničke aspekte je posvećenost detaljima no to ćemo prepustiti vama da istražite jer velik dio čari same igre je upravo istraživanje.

Skyrim je igra godine i jedna od najboljih igara svih vremena. Kratko i jasno…mogli bismo tu ubaciti “barem za PC”, no smatramo da to ne bi bilo uredu jer igra nije ništa lošije napravljena za konzole. Ništa što smo ove godine igrali nije ostavilo takav dojam na nas i dalo nam tolike sate i sate neizmjerne zabave. Jedini koji Skyrim ne bi trebali zaigrati su oni koji su igrali Morrowind i/ili Oblivion i takav tip igre mrze iz dna duše, svi ostali…vjerojatno ne čitaju ovo baš zato što uživaju u svom xyz satu sa ovim remek-djelom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 13:36