Roman Tournel u predstavi "Buba u uhu", Eilif u predstavi "Majka Hrabrost i njezina djeca", Kralj u "Orašaru" samo su neki od likova koje je glumac Marinko Leš (47) utjelovio u HNK Varaždinu od kada je 2022. ondje u angažmanu. Ipak, za ulogu Albina u novoj predstavi varaždinskog HNK, "Krletka", glumac je nominiran za najveću medijsku nagradu, Zlatni Studio, u kategoriji Glumac godine, dok se sama predstava, čiju režiju potpisuje Krešimir Dolenčić, natječe u kategoriji Najbolje kazališne predstave.
Glasajte za favorite u kategorijama za nagradu Zlatni Studio
Marinko Leš, rođeni Karlovčanin, profesionalno se počeo baviti glumom 2003. godine nastupajući u zagrebačkim kazalištima poput Komedije, HNK Zagreb, Teatra &td, Scene Gorica, Kazališta Trešnje i drugih, ali i u filmovima i na televiziji gdje je radio i kao spiker te voditelj na HRT-u i drugim medijima.
Tako je Leš ušao u cipele Eugenea u "Briljantinu", Satira u "Kiklopu", Krešimira Antića u "Sve će biti dobro", Svetozara Joksimovića Tempa u "Bitangama i princezama", Ranka Filipovića u "Drugo ima ljubavi", Berislava u "Mostu na kraju svijeta" i drugih. Kako se potencijal glumca prepoznao već za vrijeme studija na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, tako je za otvaranje Dubrovačkih ljetnih igara, 2006. godine, Leš dobio Rektorovu nagradu.
Iako je Akademiju završio 2008. godine, želja za produbljivanjem znanja nastavlja se i u godinama kasnije pa Leš završava doktorski studiji na Filozofskom fakultetu u Zagrebu na temu "Mogućnosti primjene novih neuroznanstvenih spoznaja u analizi glume". Potaknut istraženom temom, glumac je napisao i 2022. godine izdao knjigu "Gluma i neuroznanost - Uvod u kognitivne teorije izvedbenih umjetnosti".
Čitatelji mogu glasati jednom dnevno, dok će pretplatnici premium sadržaja Jutarnjeg lista moći glasati više puta unutar 24 sata. Postanite i vi pretplatnici premium sadržaja klikom OVDJE.
Inače, naš kritičar ranije je pohvalio Leša za njegovu izvedbu u "Krletci". "Izvanredan je Marinko Leš kao Albin, već pomalo ostarjeli transvestit, koji se poput mlade žene komično plaši bora oko očiju i viška kilograma. Onako stasit i stamen, proizvodi moment komičan i tužan u gotovo svakom iskazu, a kad zapjeva, kao da doista čuješ ženu u tijelu muškarca. Izvanredna gluma, koja sidri ovu predstavu u jedan zapravo dublji, rekao bih, dramski registar", zaključio je kazališni kritičar Jutarnjeg lista.
Leš, kako je jednom prilikom rekao za Varaždinske vijesti, uživa raditi u varaždinskom kazalištu i istraživati sebe. "Jako sam sretan što sam ovdje i što sam do sada već dio velikog i respektabilnog repertoara. Mislim da radimo zaista jako dobro, a i publika to potvrđuje punim kazalištima, ne samo u Varaždinu, i dugim pljeskom, a to je nama, glumcima, najvažnije. A ja osobno uživam raditi u varaždinskom kazalištu. Imam priliku puno igrati, i istraživati sebe i svoje role u različitim predstavama, što je jako važno", kazao je glumac pa dodao da je već u početcima rada na "Krletci" znao da će publika uživati.
"Iako smo tek počeli raditi na predstavi, već se naziru sjajni, zabavni trenuci u kojima će vjerujem, uživati i publika. Već smo počeli i s koreografskim probama koje vodi sjajni Dinko Bogdanić, a svaki dan imamo i baletnu poduku od barem sat vremena. Nas četiri dečka smo svaki dan na štangi. To je fenomenalno da imamo priliku raditi s takvim koreografom kakav je Dinko Bogdanić. Za uloge koje nas četvorica igramo u štiklama takve su probe iznimno važne. I zbog držanja, i zbog gležnjeva", rekao je pa nastavio.
"Imam priliku ponovo raditi s Krešom Dolenčićem, nakon ‘Majke Hrabrost‘, koja je bila potpuno drugačija predstava od ove. I hvala mu na ukazanom povjerenju, nadam se da ga neću iznevjeriti. Iako je ‘Krletka‘ jako zabavna predstava, mi ju, kao glumci, moramo shvatiti jako ozbiljno, jer zabavne predstave u kazalištu zahtijevaju jako ozbiljan rad. No, raditi takvu predstavu je jako inspirativno jer hodati u štiklama, plesati, pjevati, na kraju krajeva izvlačiti iz sebe svoju žensku stranu do neslućenih razmjera, nemaš priliku raditi svaki dan", poručio je glumac.
Leš je za isti mediji pohvalio i samo kazalište, ali i njegovu intendanticu Senku Bulić. "Iznimno sam sretan da sam dio baš varaždinskog HNK, i što se tiče repertoara, ali i cijele atmosfere u teatru. Intendantica Senka Bulić stvarno izvrsno vodi ovo kazalište, rekao bih da ga obnavlja i iznutra i izvana – bira sjajne repertoarne naslove, zanimljive i inspirativne suradnike, a s druge strane, nama koji ‘živimo‘ u kazalištu osigurava da i sama zgrada sjaji – imamo novo nadstroplje, nove cugove, novu predivnu dvoranu za probe. Mislim da takvu nemaju nigdje", ispričao je pa nastavio govoriti o uspjehu predstava kazališta.
"Zahvaljujući programu K- HNK imamo priliku često gostovati i na pozornicama drugih nacionalnih kazališnih kuća, gdje nas sjajno prihvaća tamošnja publika. Mi godinama nismo imali lošu ili neuspjelu predstavu, sve su bile sjajno prihvaćene od publike, bilo one u Varaždinu, ili pak one u Rijeci, Splitu ili drugim gradovima u kojima smo igrali. Publika stvarno uživa u našim predstavama, a meni je svaka predstava, rad s novim redateljem, nova estetika, novo i dragocjeno iskustvo", zaključio je.
Konkurencija glumcu u kategoriji Glumca godine za Zlatni Studio su Marijan Nejašmić Banić za svoju ulogu u predstavi "Arkulin" Kazališta Marina Držića u Dubrovniku, Ozren Grabarić za ulogu u predstavi "Kralj Gordogan" HNK Zagreb, Rakan Rushaidat za ulogu u predstavi "Jezik kopačke" ZKM te Miroslav Čabraja za predstavu "Let iznad kukavičjeg gnijezda" HNK Osijek. Dok se "Krletka" našla u konkurenciji s predstavama "Ekvinocijo", "Let iznad kukavičjeg gnijezda", "Arkulin" te "Nestajanje", a cijeli popis svih nominiranih nalazi se ovdje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....