DORIS DRAGOVIĆ

Čak četvrt stoljeća od nastupa u Izraelu, legendarna ‘Marija Magdalena’ dobiva novu verziju

Doris i Tonči Huljić ponovno surađuju na novoj, instrumentalnoj verziji koja je namijenjena inozemnom tržištu

Nakon više od 20 godina snima novu verziju spota pjesme Marija Magdalena u režiji Vojana Koceića
 

 Bozidar Vukicevic/Cropix

Ovo zvuči kao neki “feel good” film iz dobrih, starih vremena, ali nije. Jer prije skoro četvrt stoljeća Hrvatska je 1999. godine na eurovizijskim kladionicama bila među top pet zemalja koje su se te godine natjecale na Eurosongu u Izraelu. Letjeli smo tada doista visoko, a čuveni televizijski producent Branko Matutinović u noći uoči finala rezervirao je i avionski let za sutradan, u slučaju da Hrvatska doista i pobijedi na Eurosongu.

image
Bozidar Vukicevic/Cropix

Koliko se Doris Dragović s pjesmom “Marija Magdalena” Tončija Huljića sviđala fanovima, bilo je očito na press konferencijama, na kojima u dvorani nikada nije bilo dovoljno stolica za sve prisutne novinare i fotografe, te su mnogi stajali ili sjedili na podu slušajući Doris i autoricu stihova, Vjekoslavu Huljić kako uz šeficu naše delegacije Kseniju Urličić na besprijekornom engleskom odgovaraju na brojna pitanja. Obožavatelji Eurosonga te su godine u Jeruzalemu organizirali zabave na koje su dolazili odjeveni u bijele haljine poput one kakvu je Doris imala na sceni, a da nije bilo “skandinavske kuhinje” - u sklopu koje su nam zbog pratećih vokala snimljenih na matrici oduzeti bodovi - Eurosong bi se 2000. godine održao u Hrvatskoj. Ovako je “Marija Magdalena” završila na visokom četvrtom mjestu i ostala zapisana kao jedna od eurovizijskih skladbi koje se pamte. Zbog toga još više raduje vijest da danas, dvadeset i četiri godine poslije, Doris i Tonči Huljić ponovo surađuju na novoj, instrumentalnoj verziji “Marije Magdalene”. Kako to?

- Jer je Marija Magdalena vječna. Kao tema i inspiracija, kao osoba i pjesma - kaže Doris, koja je u ponedjeljak u Splitu, u režiji Vojana Koceića, ponovo snimala videospot za instrumentalnu verziju Huljićeve pjesme.

Poseban spoj

Prvi put napravila je to, podsjetimo, početkom proljeća 1999. godine, kada je na Braču, u dugačkoj crnoj haljini, prkosila vjetru u videospotu što ga je tada režirala Katja Restović.

- Ovaj put samo sam gost u spotu, u jednom kratkom detalju, ali je osjećaj bliskosti s pjesmom isti - kaže Doris. Huljić, pak, ističe kako mu je drago što će publika u cijelom svijetu sada moći uživati i u instrumentalnoj verziji ove skladbe.

image




Bozidar Vukicevic/Cropix

- ‘Marija Magdalena’ je to apsolutno zaslužila, a ovo je ujedno i moj obol vremenima kada je Hrvatska na Eurosongu nešto značila - govori splitski skladatelj, koji se posljednjih godina više posvetio instrumentalnoj glazbi, koja je, ističe, forte njegova profesionalnog bavljenja glazbom.

image

Snimanje spota za pjesmu Marija Magdalena, 1999. godine

Livio Andrijic/Cropix

Autor prve pop mise na svijetu (koja će ovog ljeta, koncem lipnja biti izvedena i na festivalu Melodije Jadrana), koju je odobrio Vatikan i kreirana je po svim postulatima liturgijske mise te je svojevrsni spoj mjuzikla i klasičnog kršćanskog obreda, u svijetu je prepoznat upravo po svojoj instrumentalnoj glazbi. Jedini je kod nas koji je gotovo šezdeset tjedana bio na prvim mjestima Billboardovih top-lista. Upravo zbog svega toga odlučio se više okrenuti instrumentalnoj glazbi i nastupima poput koji je lani održao na 70. Ljubljanskom festivalu.

Huljićeva sjećanja

- Sve ono što znate o meni svih je ovih godina vodilo prema tome da budem to čemu sam se upravo sada posvetio - kaže Huljić o svojoj instrumentalnoj glazbi.

image

Doris Dragović, 1999. godine

Livio Andrijic/Cropix

- Slušati ‘Mariju Magdalenu’ na nov način, bilo je duboko emotivno iskustvo. Jer, baš kad izgleda da nije moguće pjesmi ništa dodati, autor je podigne još puno više. Uvijek sam zahvalna kad se dogodi ovakva čarolija - nadovezuje se Doris, koju pitamo koje su joj prve asocijacije na nastup na Eurosongu u Izraelu.

- Moja sjećanja na Izrael mješavina su duhovnosti i natjecateljske zabrinutosti. Ljepote i tereta. Biblijskih priča i nota - odgovara pjevačica čije se izvedbe u Jeruzalemu i danas, gotovo četvrt stoljeća poslije, obožavatelji Eurosonga još rado sjećaju.

image

Snimateljska ekipa i Doris, 1999. godine

Livio Andrijic/Cropix

- ‘Marijom Magdalenom’ najčešće otvaramo koncerte jer nosi određenu svečanost i dramatiku, kako u ovom vremenu tako i onda u Izraelu - kaže Doris, koja je lani sjajnim koncertom u Spaladium Areni obilježila četrdeset godina glazbene karijere.

- Blagoslovljena sam jer sam dobila priliku voljeti to što radim i raditi to što volim, a to su veliki darovi - rekla je tom prilikom Doris.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 10:14