Može li mobitel spojiti žive i mrtve? To je pitanje postavljeno kao uvod u najnoviju predstavu Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu "... a mobitel i dalje zvoni", koju je prevela i na pozornicu postavila redateljica Nenni Delmestre.
HNK Split pridružio se tako valu oduševljenja ovim komadom, koji je napisala dramatičarka Sarah Ruhl; predstava je prevedena na više od 20 jezika i igrana u brojnim kazalištima diljem svijeta.
Ova postmodernistička komedija premijerno je izvedena u petak, a u glumačkoj postavi našla se i Zorana Kačić Čatipović, koja je u svojoj novoj ulozi dala lice Hermiji, udovici Gordona, lika koji pokreće radnju predstave.
Uz Kačić Čatipović, glumačku postavu čine još i Mijo Jurišić, Ksenija Prohaska, Nikša Arčanin, Petra Kovačić Pavlina, Maro Drobnić te Luka Šamadan.
Nakon premijernog vikenda, za sada su najavljene još tri izvedbe: predstava se može pogledati i danas, sutra te prekosutra.
Kako bismo saznali više detalja o ovoj dozi humora po koju se može otići u splitski teatar, razgovarali smo sa Zoranom Kačić Čatipović, koja je česta i bliska suradnica redateljice Nenni Delmestre. Zorana nam je otkrila koliko su snažni temelji njihova zajedničkog rada, zatim ispričala kako je raditi u kazalištu u nezavidnim koronauvjetima, priprema li opet izlet iz kazališta u pjesmu, ali i iskreno rekla koje ju trenutno, srećom nevelike, brige najviše more.
Kako je prošla premijera predstave? Jeste li zadovoljni reakcijama na prve izvedbe?
Premijera je prošla izvrsno, publika je odlično reagirala! Jako je važno sto smo uspjeli izgurati projekt do kraja bez da se itko razbolio! Izuzetno sam ponosna na sve svoje kolege, s kojima mi je uvijek pravo veselje raditi! Hvala svakome tko će nas doći gledati u ovoj korona situaciji.
Kako biste opisali predstavu "... a mobiteli dalje zvoni"? Što vam se najviše svidjelo u radu na ovom komadu? Kakva vrsta humora prevladava?
Žanr predstave nije baš jednostavno odrediti, no rekla bih da je to bajkovita i romantična crna komedija, vizualno veoma raskošna i atraktivna. U njoj se isprepleće realno i irealno. Započinje upornom zvonjavom Gordonova mobitela, na koju se umjesto njega odaziva žena za susjednim restoranskim stolom i tim činom upada u sve njegove poslovne i obiteljske probleme. Komad se bavi univerzalnim temama ljubavi, smrti, komunikacijom, obiteljskim rivalstvom, suosjećanjem, ali i potrebom da se poprave odnosi među ljudima i da se popravi svijet u kojem živimo. Kad bih mogla izdvojiti što mi se najviše sviđa u predstavi, to bi svakako bilo zajedništvo i veselje koje je vladalo na probama. Čini mi se da je to još vise došlo do izražaja s obzirom na konstantno ludilo u kojem smo sada... Svi smo jedva čekali ponovno raditi.
Nenni Delmestre je prevela i režirala predstavu. Što možete reći o suradnji s njom? Što najviše cijenite kod nje kao redateljice i osobe?
Prestala sam brojati koja mi je ovo predstava s Nenni Delmestre. Radim s njom još od druge godine studija. Od tada, mislim da sam bila u gotovo svakoj njezinoj predstavi. Zajedno smo radile predstave "Romeo i Julija", "Kontra progresa", "Čovik, zvir i kripost", "Laponija", "Neprijatelj naroda", "Kušnja"...
Kod Nenni najviše cijenim njenu upornost i stamenost. Što ta žena zacrta, to i ostvari! Ništa je ne može zaustaviti u naumu. Ako za neki cilj treba ići do kraja, ona će to i učiniti. Uvijek će se izboriti za dobrobit glumaca i teatra. Izrazito je predana svojem radu. Nije pretjerano reći da živi za teatar. I u tome je pravi zmaj!
Pandemijsko vrijeme itekako je izazovno za umjetnike i umjetničke institucije. Kako vaše kazalište funkcionira u ovim uvjetima?
Tužno je i žalosno igrati pred polupraznim gledalištem, ali zahvalna sam na svakom čovjeku koji u ovim vremenima dođe u teatar i podrži glumce.
Većina nas iz predstave je preboljela covid, tako da nam je psihički bilo lakše raditi. Jedva čekam da ova agonija prestane i da možemo nastaviti živjeti opušteno kako smo živjeli prije... Nikome nije u interesu živjeti i raditi pod ovim terorom.
Glumica ste, no oduševljavate i svojim glasom. Nekada ste bili u bendovima, radili na mjuziklima... U tom vas je kontekstu publika ponajbolje upoznala i prošle godine, kada ste s Nenom Belanom i pobijedili na Splitskom festivalu s izvedbom pjesme "Čarobna stvar". Jesu li možda i neke nove glazbene suradnje na vidiku?
U ovim vremenima nitko mi nije ponudio nikakvu glazbenu suradnju.
Čime ste, osim teatra, još zaokupljeni ovih dana?
Zaokupljena sam privatnim životom, koji se uvijek malo poremeti kad su intenzivne probe na rasporedu. Na primjer, moja košara s prljavim rubljem kao da oživi i roba iz nje počne po stanu živjeti svoj vlastiti život! Trenutno mi je prioritet - dovesti kuću u red.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....