'ŽUTA MINUTA'

HANA HEGEDUŠIĆ PRIPREMA NEOBIČAN POTHVAT 'Najzahtjevnije je režirati samu sebe'

U “Žutoj minuti” igra neobičnu producenticu koja pokušava napraviti mjuzikl. Tekstove potpisuje Vjekoslava Huljić, a glazbu Tonči, Ivan i Hana Huljić
Hana Hegedušić i Igor Barberić
 Tadia J. Kolovrat

Mjuzikl koji nema skladatelja, a ni budžeta, objavljuje hitnu audiciju! Kandidati koji su se prijavili nadasve su živopisni i ubrzo postaje jasno da su neki pojedinci spremni ići daleko za ono što vole. Hoće li se Innes napokon u potpunosti dati za ulogu u novom mjuziklu i hoće li Ante uz ulogu dobiti i stranačku iskaznicu? Je li možda mjuzikl-entuzijast Roman spas za produkciju ili je to ocvala glumica Ursula Stojadinović? Što je to zaiskrilo između redatelja i producentice? I što to točno audiciju pretvara u žutu minutu?

Odgovore na ta i brojna druga pitanja doznat će svi oni koji će sutra u maloj dvorani “Lisinski” doći na zagrebačku pretpremijeru komičnog (polu)mjuzikla “Žuta minuta”. Igraju Igor Barberić i Hana Hegedušić, koji potpisuju i režiju, tekstove je napisala Vjekoslava Huljić, a glazbu su skladali Tonči, Ivan i Hana Huljić. O čemu je riječ i zašto su djelo nazvali polumjuziklom, pitamo Hanu Huljić.

- Nismo znali kako nazvati žanr naše predstave jer mjuzikl obuhvaća malo veće glazbeno-scensko djelo i više pjevača i plesača, a u ovom slučaju sve pjesme izvodi jedan glumac koji glumi i pjeva nekoliko uloga. Dok smo razmišljali trebamo li ovu komičnu predstavu nazvati ‘predstava sa songovima’, ili ‘monomjuzikl’, netko je u šali rekao ‘polumjuzikl’, i tako je ostalo. To najbolje opisuje projekt - kaže Hana, otkrivajući da su ona, njezin brat i otac odabrali svatko po jedan lik iz predstave i potom napisali glazbu za njega.

Sebičan i hladan

- Sukladno karakteru svakog lika, i pjesme su morale biti od živahnih i komičnih do elegičnih. S obzirom da mi kući već znamo kakav stil pjesama leži svakome od nas, odmah smo podijelili pjesme po žanru koji bi trebao biti idealan za određeni lik ili situaciju. Izabrala sam dvije pjesme, jednu komičnu za pomalo shizofreni lik i jednu elegičnu u kojoj lik, koji je dotad naizgled sebičan i hladan, ipak otkriva svoju drugu, ranjivu stranu. Takva je i pjesma, započne ‘ljutito’ pa prijeđe u lirsku, pjevnu - kaže skladateljica koja se nasmijala kad smo je pitali čija je glazba u polumjuziklu najbolja.

- Na to zbilja ne mogu odgovoriti. Nismo se natjecali tko će napisati bolju pjesmu, nego smo se usredotočili na različite karaktere likova za koje pišemo. Meni su osobno najdraže Ivanova uvodna pjesma, prilično je ‘pop’ i pozitivna i tatin završni song. Ali svaka pjesma je drukčija i vjerujem da će se svakome u publici svidjeti neka druga - smatra Hana koja opisuje kako se glazbeno stvarala “Žuta minuta”.

Oko klavira

- Nalazili smo se svi oko klavira svakih nekoliko dana da vidimo na čemu smo. Svi smo savjetovali jedni druge ovisno i o tekstu predstave koji se u početku često mijenjao. Našli smo se nekoliko puta i s autorima predstave, Igorom Weidlichom i Igorom Barberićem, tako da smo i njima svirali pjesme i odmah na mjestu bismo po potrebi mijenjali ili nju ili tekst. Mama je smišljala tekstove u letu i mijenjala kako se mijenjala radnja. Ona je imala najviše posla od nas četvero.

Inspirativan mi je bio svaki taj ‘sastanak’ na kojem smo razgovarali o radnji i likovima, a nakon toga bih odmah otišla za klavijaturu dok su ideje bile svježe. Volim raditi u kreativnom okruženju i kako inače volim mjuzikle, ovo mi je bilo kao proba za nešto što imam želju napisati - kaže Hana Huljić.

Njezina imenjakinja, Hana Hegedušić, stvaranje polumjuzikla dočarat će na kazališnoj sceni:

- U ‘Žutoj minuti’ igram jednu neobičnu producenticu koja pokušava napraviti mjuzikl. Moja Đurđa je vrlo živopisan lik - govori Hana Hegedušić koja je s Igorom Barberićem i režirala “Žutu minutu”.

- Već sam puno s Igorom radila i jako se dobro kužimo i zato smo se i odlučili na zajedničku režiju. Nije mi prvi put da režiram neko djelo, nadam se, ni zadnji - smije se Hana koja priznaje da joj nije bilo lagano u procesu stvaranja predstave.

- Najzahtjevnije je režirati sebe. Tada Igor pomaže meni i ja njemu. Divno je raditi s nekim tako kreativnim kao što je on - ističe glumica i redateljica koju pitamo zbog čega su Barberić i ona djelo odlučili nazvati “Žuta minuta”.

- Ne bih željela otkrivati zašto smo mjuzikl nazvali ‘Žuta minuta’, ali otkrit ću vam da ima veze s prvom asocijacijom na koju svi pomislimo kad čujemo taj naziv - kaže Hana Hegedušić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 23:00