Definitivno je: Dora 2023. godine uz veliko finale imat će i dvije polufinalne večeri, o pjesmama će odlučivati i obožavatelji Eurosonga, a pobjednik bi se osim slave mogao omastiti i lijepom financijskom nagradom. Sve su to novosti vezane uz ‘rebrending‘ naše najpopularnije glazbene manifestacije oko koje će se HRT-ovci itekako potruditi što je Dora i zaslužila.
- Dora će u 2023. doživjeti neke promjene, ali u svojoj suštini ona ostaje natjecanje pjesama. Najznačajnija promjena je da želimo da Dora živi više večeri, dakle da dodamo i dva polufinala što znači i više pjesama. Već se po tekstu natječaja vidjelo da je naša želja da na Dori nastupi 28 pjesama i natjecatelja. Ulazimo i u proces rebrandinga vizualnog identiteta jer neki elementi su definirani još prije 30 godina. Ako ćemo biti zadovoljni predloženim rješenjima mijenjat će se logo, što će dalje imati utjecaj i na sve vizuale za press i digitalne platforme Dore pa i na nove špice jinglove za tv prijenos. Kad sam već spomenuo digitalne platforme, i na njima će se naš sadržaj mijenjati i radimo na radikalnom unapređenju komunikacije. Dodatno ćemo se ekipirati kako bi naše društvene mreže Instagram, Facebook i Tiktok bile aktualnije, zabavnije i zanimljivije svima - otkriva Tomislav Štengl, urednik Dore, od kojeg doznajemo da će se izbor naše pjesme predstavnice na Eurosongu održati u veljači.
- Trenutno smo u razgovorima o mjestu održavanja i mislim da ćemo uskoro moći potvrditi i grad u kojem će se održati Dora - dodaje Štengl, a mi doznajemo da će to, kako sada stvari stoje, ipak najvejrojatnije ostati Opatija, koja će već tradicionalno ugostiti brojnu glazbeničku i televizijsku svitu i tako opet sredinom veljače na kratko postati hrvatski San Remo.
Što se načina izbora pobjednika Dore tiče, on će se i ove godine odabrati u kombinaciji glasanja žirija po HRT-ovim tv centrima i glasanja publike. No, uz to, i tu će biti nekih promjena.
- Odlučili smo pozvati i fanove, te predstavnike njihovih udruga kako bi i njihovo razmišljanje došlo do izražaja pri odabiru pjesama. Želja nam je da i demistificiramo samo žiriranje jer svake godine ima komentara da neke dobre pjesme nisu prošle ili da je žiri odradio loš odabir i vjerujemo da sudjelovanje fanova može doprinijeti većem kredibilitetu rada žirija - najavljuje Štengl kojeg pitamo je li točna glasina da će pobjednička pjesma biti i financijski nagrađena, čime se dodatno podstiče glazbenike da se prijave na natječaj?
- Ove godine radimo sve u smjeru dodatne motivacije autora i izvođača kako bi se u što većem broju prijavili na Doru. U tom smislu razmišljamo o financijskoj nagradi ali u ovom trenutku ne mogu ništa više o tome reći - kaže urednik Dore za koju javni natječaj završava 20. studenog. Koliko je skladbi dosad pristiglo?
- Hrvati su poznati po tome da uvijek sve rade u zadnji čas pa tako i prijave na natječaje. U ovom trenutku imamo otprilike 50-tak prijava, ali vjerujem da će se, kao i prijašnjih godina, u posljednjem tjednu natječaja prijaviti najviše pjesama. Što se skladbi tiče, želja nam je objaviti pjesme u cijelosti negdje iza Nove godine, a usporedno će se objaviti i spotovi pjesama s Dore tako da fanovi mogu dobiti što bolji dojam - kaže Štengl od kojeg doznajemo da se spremaju i posebne HRT-ove glazbene emisije posvećene Dori.
- Da, vraćamo emisije Ususret Dori, ali na malo drugačiji način. U emisijama se nećemo baviti prošlim Dorama već ćemo se baviti predstavljanjem autorskih timova i izvođača koji su prošli na natječaju. U svakoj emisiji bit će nekoliko timova koje ćemo predstaviti, naravno pustiti pjesmu i malo komentirati, a emisije bi trebale krenuti već u siječnju 2023. godine - najavljuje Štengl.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....