Nikica Ivančević i Vjeko Franetović, duo koji je više od 15 godina jedan od najsnažnijih autoriteta hrvatske modne scene, jedva čekaju “povratak u normalu uz slavlje, pjesmu, vlakiće, zagrljaje i poljupce”. Osim što su poznati po večernjim haljinama, njihov brend eNVy room jedan je od sinonima za vjenčanice domaćeg dizajna.
Unatoč tome što je koronakriza snažno potresla industriju vjenčanja, njih dvojica danas predstavljaju svoju novu kolekciju bijelih haljina.
Za bezbrižan ples
U novoj “koronaliniji”, nisu pravili nikakve ustupke i kompromise zbog novonastale situacije. - Imamo sreće što su naše bridal kolekcije koncipirane tako da su to prvenstveno vrlo lagane, nepretenciozne i nosive bijele haljine. Kada smo osmišljavali našu prvu bridal kolekciju, a to je bilo u vrijeme recesije prije dosta godina, ideja je bila ponuditi nešto novo i što niste mogli lako pronaći u ostalim salonima.
Do tada je praksa bila da zapravo postoji samo najam i to uglavnom teških i poprilično nezgrapnih vjenčanica u kojima nije bilo lako gurati noć. Zato je u to vrijeme bila potrebna haljina za iza ponoći kako bi mladenka mogla slobodno se kretati i bezbrižno plesati. Mi smo pomirili te dvije opcije. I dan danas radimo na tom tragu s tim da smo s godinama kako se tržište mijenjalo i ekonomska situacija u zemlji popravljala uvodili raskošnije modele - objašnjavaju nam dodajući da inače njihove kolekcije broje i do 50 komada, no ova je nešto manja. Zato i posebnija.
- Fokus je možda još više bio na pomalo netipičnim modelima kao sto su kombinezoni, odijela, kompleti, svilene slip haljine, te na njihovoj funkcionalnosti i mogućnosti ponovnog nošenja za neke druge svečane prigode - tumače uz opasku da je neke komade lako prenamijeniti pa, recimo, kombinezon dolazi s odvojivim pojasom s velikom mašnom, čijim se skidanjem dobiva klasičan i elegantan komad koji je iskoristiv u svakoj svečanoj prigodi.
- Svi ti modeli su lako nosivi i sjajno korespondiraju s trenutnom situacijom kada sve više mladenki organizira manja i intimnija vjenčanja - govori modni dvojac.
Bez revija
Svoje vjenčanice nikada ni nisu predstavljali na modnim revijama, nego putem kampanja i lookbookova. S večernjim je haljinama nešto drugačije; novu kolekciju, koja izlazi u listopadu, prvi put u svojih 16 godina neće predstaviti na reviji.
- Bit će tu fotokampanja, lookbook i videokolekcije. A revijalnom predstavljanju među našim suradnicima, prijateljima brenda i novinarima ćemo se vratiti nadamo se već dogodine - govore. Iako su okolnosti u kojima rade značajno promijenjene, nisu dvojili trebaju li raditi novu kolekciju vjenčanica. Nisu, kažu, htjeli sebi uskratiti radost stvaranja, a i drže do toga da njihova ponuda ima kontinuitet. Ipak, ne dvoje da im je koronavirus značajno promijenio poslovanje.
- Nedavne statistike pokazuju da je broj vjenčanja u Hrvatskoj zbog koronakrize pao za 50 posto. Naravno, i mi smo ozbiljno osjetili taj strmoglavi pad. Očekujemo da ćemo ostvariti nešto više od 50 posto prihoda od prošle godine - kažu. Za pretpostaviti je da će klijentice tražiti neke jeftinije i jednostavnije opcije pri odabiru vjenčanice.
- To stvarno ovisi o klijentici. Naravno, često uz manji broj uzvanika mladenka odabire nešto ležerniju haljinu. No ima dosta klijentica koje razmišljaju u smjeru da kako već ništa nije onako kako su planirale za vjenčanje, barem će vjenčanica biti prema starom planu. Slike s vjenčanja ipak ostaju trajna uspomena - kažu. Ne šivaju maske koje bi mladenkama odgovarale uz haljine
- Matching maske klijentice nisu tražile- objašnjavaju. Ono što se također promijenilo je da na probama “svi izgledamo kao da smo se spustili iz svemirskog broda”.
- Smanjili smo kapacitet svojeg ateliera. Primali smo i po dvije klijentice na probe paralelno, što sada ne smijemo raditi. Potrebno je prozračiti prostorije između posjeta - tumače momci. Od svega im, kažu, najviše nedostaje bezbrižnost njihovih klijentica, i jedva čekaju povratak na staro.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....