Dodjelom nagrada najuspješnijim ženama hrvatskog businessa u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade Zagreb svečano je završena konferencija Gloria Business Talks na kojoj se ove godine govorilo o empatiji kao najvažnijoj vrlini lidera novog doba.
Nagrade za poslovanje u 2021. osvojile su: Nagradu za najuspješniju kompaniju kojom upravlja žena u IT & Tech segmentu osvojio je Ericsson Nikola Tesla na čelu s Gordanom Kovačević. Najuspješnija u financijama bila je Raiffeisenbank Hrvatska, a nagradu je preuzela Liana Keserić, predsjednica Uprave. U kategoriji proizvodne i uslužne djelatnosti nagradu je osvojio Philip Morris na čelu s predsjednicom uprave Anitom Leticom, dok je nagradu u kategoriji održivost osvojila Energia naturalis, a nagradu je preuzela Sabina Škrtić, članica uprave. Uredništvo magazina Gloria dodijelilo je i dvije posebne nagrade na temelju cjelokupnog doprinosa hrvatskom gospodarstvu. Posebnu nagradu za promicanje žena u businessu dobila je Vedrana Jelušić Kašić, članica uprave Privredne banke Zagreb, a poslovnom ženom godine proglašena je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.
A zašto empatija? Ne pretjerujemo ako kažemo da su svjetsko, pa tako i hrvatsko gospodarstvo, suočeni su s najvećim izazovima u posljednjih nekoliko desetljeća, a pronalazak izlaska iz ove krize ovisit će o nizu globalnih faktora na koje malo tko može utjecati. "Ljudi više nego ikad žele osjećati da pripadaju, da su cijenjeni, da se njihove potrebe uvažavaju i da ih se čuje i razumije. Empatija utječe na zadovoljstvo ljudi, a zadovoljniji ljudi su produktivniji, a produktivniji ljudi znače bolje uspjehe i rezultate kompanija". Složile su se oko ovog zaključka sudionice panela "Snaga je u empatiji - leadership novog doba" te predavačice na konferenciji.
Glorijinu konferenciju otvorila je predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić.
- Gloria Business Talks okuplja najbolje i najuspješnije žene hrvatskog biznisa. Voditi velike i najveće kompanije svakodnevni je izazov, ali i prilika za rast i razvoj. Moram reći da me uvijek ponovno iznenadi podatak kako od 1500 hrvatskih kompanije, samo njih 48 vode žene. Udio žena u hrvatskom biznisu tema je koja će nas dugo pratiti. Govoreći o temi Glorijine konferencije, predsjednica Uprave komentirala je: - Po meni je empatija osobina lidera, bez obzira na spol. Želim da budemo međusobna podrška jedna drugoj.
A prije svečanog proglašenja najuspješnijih poslovnih žena, svoje inspirativne priče ispričale su okupljenima Glorijine panelistice.
Monika Mikac, CEO investicijskog fonda NAD CAPITAL sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, kao žena u vrlo kompetitivnoj industriji otkrila je koliko je empatija važna u takvom okruženju.
- Ovo bih izlaganje željela otvoriti tako da vam kažem da sam introvert, a neki kažu da imam i pomalo naređivački stav. Karijeru sam započela još 2010. u garaži u Rimac automobilima. Kroz karijeru naučila sam važnu pouku: ‘Jedino što možemo promijeniti je - promijeniti sebe‘, ali i da edukacije nikad nije dosta, rekla je Mikac naglasivši kako gledajući stvari iz tuđe perspektive može izvući najbolje iz svojih zaposlenika, ali i da ljudi prepoznaju empatiju.
Govoreći ostvaruju li empatični lideri bolje rezultate dodala je kako oni "sigurno nose boljitak, jer kad su tvoji zaposlenici zadovoljniji, onda oni i daju puno više".
Ivana Grbavac, menadžerica odjela strategije i operacija u Googleu za srednju, jugoistočnu i sjevernu Europu, otkrila je koliko Google kao kompanija u kojoj je korporativna sloboda, kreativnost i diverzifikacija jako važna sustavno radi na empatiji, a koliko vremena provodi baveći se svojim timom.
- Sustavno radimo na tome i transparentno govorimo o tome jesmo li napravili pomak, koji nam je fokus i slično. Radimo i godišnji diversity report. Ipak, sasvim iskreno moram priznati kako nismo došli gdje želimo i da još uvijek nismo napravili sve što možemo. Google puno ulaže u tim, u menadžment i kako bismo stvorili psihološku sigurnost u timovima“, rekla je Grbavac.
- Empatija je temelj boljeg svijeta u kojem možemo izgraditi i postići svoj puni potencijal. Jedino što to može promijeniti je kontinuirano djelovanje na tom planu. Uostalom, i istraživanja pokazuju kako su timovi empatičnih vođa bolji, sretniji i produktivniji, dodala je.
Katia Murmann Amirhosseini, suosnivačica međunarodne inicijative Equal Voice, dala je savjet njezinim hrvatskim kolegama i izdavačima: - Budite otvoreni, ne bojte se i vaše će novine biti bolje.
Svoje je izlaganje započela brojkama, koje su neumoljive.
- Znate li koliko je članaka o ženama - 20, 30 ili možda 50 posto? 20? Ne, 18 posto. A slično je i na Wikipediji, zapravo samo 17 posto je posvećeno biografijama žena. U sportu je nešto drugačije i, iako će se neki začuditi - mnogo lošije, tek 4 posto novinskih članaka posvećeno je sportašicama, istaknula je suosnivačica Equal Voicea.
Glavna urednica magazina Brick zaključila je i kako "ako želimo promjene, tada moramo mijenjati percepciju u javnosti", ali i kako samo zajedno možemo raditi na promjenama.
Najavivši panel raspravu u kojoj su sudjelovale Anita Letica, predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb te prošlogodišnja dobitnica nagrade za poslovnu ženu godine, zatim Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca i Ivana Marković, glavna direktorica za segment privatnih korisnika teleoperatera A1, moderatorica Ana Brdarić Boljat, naglasila je kako joj je i samoj velika čast biti u društvu snažnih i uspješnih žena koje je okupila Gloria, vodeći ženski magazin u Hrvatskoj, koji slavi ženske uspjehe.
Prošlogodišnja dobitnica Glorijine nagrade za najuspješniju poslovnu ženu govorila je o tome postoji li razlika između nekadašnjeg načina vođenja kompanije u odnosu na danas, a također je dodala i kako i gdje povući granice u odnosu na privatnu sferu zaposlenika i trebamo li ih uopće imati.
- Bitno je razumjeti koja je granica onog drugog i da tu granicu poštujemo. Također, balans je jako bitan. Nekad nas previše empatije dovodi do bournouta i da izgubimo sebe. Zato treba znati povući granice, istaknula je.
Irena Weber složila se s našim panelisticama kako empatičan pristup utječe na atmosferu u radnom okruženju i na produktivnost zaposlenika.
- U tome nema nikakve dileme. Poistovjetila bih je s emotivnom inteligencijom, empatija u menadžmentu podrazumijeva uočavanje kad netko ima problem, kad mu treba dati prostora.… sve to utječe na tim i produktivnost. I ne mislim da je netko može zloupotrijebiti, ona je izrazito pozitivna, pomoći će vam prepoznati probleme, ali i prilike u timu, naglasila je Weber.
- Moj stil vođenja je uglavnom participativan što znači da uključuje članove tima intenzivno i računa na njihovu suradnju. Jesam li empatična ili nisam, zapravo, složila bih se s jednom studenticom koja je rekla da je ženama empatija prirodnija, nama je to urođeno pa imamo više problema s tim gdje su granice, složila se i Ivana Marković.
Dodjelom nagrada najuspješnijima, u organizaciji magazina Gloria i FINA-e, završen ja Gloria Business Talks, a nagrade su dodijeljene u čak šest kategorija, koje su uzele u obzir rezultate i financijske pokazatelje kompanija u 2021. godini, upravljačku strukturu istih te posebna napore i doprinos u osnaživanju žena u poslovnoj zajednici. Ovom je prilikom predstavljen i poseban magazin Ženska snaga hrvatskog biznisa koji je od ovog četvrtka u prodaji uz tjednik Gloria.
Partneri konferencije Gloria Business Talks su A1, FINA, INA, La Piel, Hrvatska pošta, Podravka, PPD, Philip Morris Zagreb, BMW Tomić&Co., i Zagrebačka banka.
Dodjelu smo pratili uživo, a više možete pročitati niže:
Od 1. rujna ove godine na čelu Hrvatske udruge poslodavaca prvi put je žena. I nije ta vijest privukla previše pažnje u javnosti, baš kao da je riječ o uobičajenom imenovanju i izboru još samo jedne menadžerice. Razgovori s predsjednicama i članicama uprava nisu više rijetkost niti iznimka, a broj žena u poslovnom sektoru raste. Ipak, iznenađuje činjenica da među 1500 najuspješnijih kompanija, svega 48 njih na čelnom mjestu ima ženu, odnosno predsjednicu uprave. Zanemariv je to i šokantan postotak, a još je zanimljivije kako je to ipak osam više nego što ih je bilo u godini prije.
NOVO 14:00 Nagradu za poslovnu ženu godine osvojila je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.
"Lijepo je vidjeti da se rezultati oko koji se puno trudimo vide i prepoznaju. Htjela bih reći da je Podravka kompanija koju svi poznajete, ali i žena iz Podravine, što nije prva asocijacija s obzirom na prisutnost brenda na tržištu. Uspjeh Podravke je sazdan na radu jedne žene, profesorice Zlate Bartl koja je izumila začin Vegetu. U grupi Podravka radi 6300 ljudi, a 52 posto su žene, a su samoj Podravci d.d. 47 posto su žene. Ja sam prva žena na čelu Podravke, u ovom trenutku tu je Ljiljana Šapina kao članica Uprave", rekla je i dodala da je trebalo 75 godina da dvije žene budu članice Uprave.
13:55 U kategoriji Proizvodne i uslužne djelatnosti nagradu je dobio Philip Morris, a nagradu je preuzela predsjednica Uprave Anita Letica.
Posebnu nagradu za promicanje žena u biznisu ove godine je osvojila članica Uprave Privredne banke Zagreb Vedrana Jelušić Kašić, a nagradu joj je uručila glavna urednica magazina Gloria Alenka Ostrihon.
"Pitanje privlačenja i zadržavanja talenta jedno je od prioritetnih pitanja na europskom nivou. Na svima nama je odgovorenost da talentu damo šansu, ovog puta pričamo o žena jer su podzastupljene jer u većem broju završavaju fakultete, a negdje putem do vrha se smanji njihov broj. Žene imaju puno uloga u životu i gospodarstva", rekla je Jelušić Kašić.
13:50 U kategoriji Financije najuspješnija tvrtka je Reiffeisenbank Hrvatska, a nagradu je preuzela predsjednica Uprave Liana Keserić.
"Mislim da je jako vrijedno reći da ja nagradu samo držim, jer su za nju zaslužni svi naši zaposlenici", rekla je.
U kategoriji održivost nagradu dobiva Energia Naturalis.
"Ova nagrada pripada našim 600-injak zaposlenika. Osim njih tu je i tim naše zaklade Novo sutra koji neumorno traže za ljudima koji su na margini našeg društva i trude se osmisliti i implementirati projekte koji mijenjaju njihove živote", rekla je članica Uprave Sabina Škrtić.
13:46 Nagradu u kategoriji IT&TEch dobio je Ericcson Nikola Tesla, a nagradu je preuzela predsjednica kompanije.
"Naš model upravljanja je da je jedna osoba uprava, tako da mi imamo 100 posto žena u upravi", našalila se ona prilikom preuzimanja nagrade.
13:30 Počeo je panel u kojem sudjeluju Anita Letica, predsjednica Uprave kompanije Philip Morris, Ivana Marković, glavna direktorica za segment privatnih korisnika A1 i Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca.
"U zadnje dvije godine bilo je puno promjena, promjena je jedino što je stalno. Tu su neki novi hibridni načini rada. Mislim da je fleksibilnost i mogućnost odabira nešto dobro i to se cijeni, no ta izoliranost dovodi do nekih izazova i počinje smetati u poslovanju", rekla je Letica.
"Moj stil vođenja je participativan stil vođenja, onaj koji intenzivno uključuje članove tima. Kako radim u telekom industriji koja je dinamična, ponekad je potrebno presjeći i donijeti odluku da bude na vrijeme, čak i ako se nije iskristalizirala kroz neke timske interakcije. Jesam li empatična ili ne, složila bih se sa studenticom koja je rekla da je ženama empatija prirodnija, nama je to urođenije jer uvijek brinemo o nekom ili nečem pa imamo veći problem s tim gdje su granice", opisala je Marković.
Letica je upozorila na što treba paziti kad je riječ o empatiji: "Jako je bitan balans, jako je lijepo to govoriti, ali na kraju dana smo svi osobe. To je jako puno informacija i emocija koje treba procesuirati. Nekad nas previše empatije dovodi do burnouta i da izgubimo sebe."
"Rad od kuće nas je dosta osakatio jer su ljudi u nedostatku mogućnosti da uspostave fizički kontakt dosta se otuđili. Empatija je postala in kad smo se vratili u urede i shvatili u kakvom se stanju svi nalazimo. Od tog momenta primjećujem da neki ženski touch postaje ključna prednost koji nam daje dodatnu mogućnost da se profiliramo kao broj 1", dodala je Marković.
Irena Weber ističe da joj se ipak sviđa muški način razmišljanja kad treba donijeti odluku.
"Oni su dvodimenzionalni jer kod njih je da ili ne, a mi više analiziramo. Zato mislim da je jako bitan taj balans između muškog i ženskog razmišljanja", naglasila je i dodala da će nam trebati 78 godina da žene postignu jednakost.
"Funkcionirati zu svijetu muškaraca znači fokusirani, brzi način razmišljanja, fokusiranost na uspjeh, bez distrakcija sa strane. To pokušavam naučiti svoje mlađe kolegice, da moraju prihvatiti prilike koje im se pružao. Kad se muškom kolegi pruža prilika za napredak, on je uzima i ne razmišlja, dok je kod kolegica uvijek analiziraa, konzultacije s obitelji i prijateljima. To je velika razlika i ja ih uvijek potičem da prihvate pozicije i mogućnost napretka", naglasila je.
13:08 Katia Murmann Amirhosseini, suosnivačica međunarodne inicijative Equal Voice, otkrila je zašto nam je trebalo toliko dugo da shvatimo da diverzifikacija donosi bolje financijske rezultate.
"Novinarka sam, a kao što znate, novinari nisu baš dobri s brojkama, ali ako želimo nešto mijenjati moramo znati s brojkama. Znate li koliko je članaka o ženama - 20, 30 ili možda 50 posto? 20? Ne, 18 posto. A slično je i na Wikipediji, zapravo samo 17 posto je posvećeno biografijama žena. U sportu je nešto drugačije, iako je u sportu 40 posto žena, samo četiri posto novinskih članaka posvećeno je sportašicama", iznijela je šokantne podatke.
Pojasnila je kako funkcionira Equal Voice.
"Po Švicarskoj smo tražili znanstvenice, političarke, stručnjakinje iz svih područja. Pitali smo ih mogu li biti na našoj listi, nakon što bi pristale naši novinari mogli su ih kontaktirali", rekla je i otkrila kakvi su rezultati.
"Vidimo da više žena čita naše publikacije, prije smo imali 37 posto žena među čitateljima, a danas je omjer 50:50", rekla je.
"Ako imate priliku progovoriti i biti uzor, učinite to, čak i ako ste introvert. Inspirirat ćete ne samo tim s kojim radite, nego i veću publiku. Nadam se da ćete tako razmišljati kad vas kontaktiraju iz medija", poručila je na kraju svog govora.
12:54 Ivana Grbavac sebe naziva dinosaurom u Googleu jer je u toj kompaniji 11 godina.
"Protekle dvije godine bile su izuzetno teške, prvo nas je zatekla pandemija pa rat u Ukrajini. Zaista nismo privilegirane, ni na koji način, a naročito ne u poslovnom svijetu", istaknula je na početku svog govora.
"Empatija je zapravo naša snaga, a ne slabost. Istraživanja pokazuju da empatični vođe imaju bolje poslovne rezultate, da su produktivniji. Empatija je duboko ukorijenjena u načinu na koji pristupamo našim zaposlenicima. Prije nekoliko godina smo proveli ispitivanje što čini uspješan tim, a brojke su nam pokazale da je empatija ključna dimenzija za uspješne i produktivne timove", naglasila je.
Istaknula je da su žene inkluzivniji vođe, a Google je posebnu pažnju posvetio pripadnosti.
"U Googleu pripadnost gradimo kroz tri dimenzije. Jedan je pripadnost na radnom mjestu.- Ne želimo da se nijedan googler ili googlerica osjeća neprihvaćeno. Druga dimenzija je tehnologija, korisna tehnologija može izjednačiti neke razlike u društvu i pomoći svima da ostvare svoje ciljeve. Treća dimenzija je kreiranje prilika u društvu kroz različite programe koje radimo globalno, pa i u Hrvatskoj", napomenula je.
Google je prije nekoliko godina započeo praksu inkluzivnog marketinga i sakupili sve znanje koje imaju o tome te su razgovarali s puno partnera.
"Mislim da nam empatija može pomoći kako bismo stvorili bolja radna mjesta i bolji svijet", zaključila je Grbavac.
12: 43 Monika Mikac priznala je da je veliki introvert, a njena prijateljica je rekla da je neobični introvert koji mijenja sebe kako bi uspjela i napredovala u poslu. Na početku karijere u Rimac automobila joj to nije bio veliki problem, no s vremenom njen se posao promijenio, imala je tim ljudi i morala se fokusirati na menadžiranje.
"Kako rasti i napredovati s takvom tvrtkom? Jedino tako da promijenim sebe, inače napredovanje ne bi bilo moguće. Morala sam stati i promijeniti sebe", istaknula je.
S obzirom na to da je imala kolegicu koja je nadala da će Monika napustiti tvrtku, prijatelj psiholog savjetovao joj je da popriča s njom, a ispostavilo se da postoje osobine koje ona sama kod sebe nije primjećivala.
"Cijeli taj put me naučio da moram primijetiti što drugi ljudi misle i staviti se u njihovu kožu", napomenula je.
Dodala je da joj je bivši vozač Formule 1 Adrian Campus rekao: "Najbolje rezultate krenuo sam ostvarivati kad sam shvatio da sam upravo ja najveći neprijatelj na stazi".
"Sagledavanjem tuđe perspektive mogu izvući najbolje od svojih zaposlenika. Mogu vidjeti da su super u nečemu i potaknuti ih da idu u tom smjeru. Pomoglo mi i da odlasci onih koji nisu dobar ‘fit‘ budu lakši", dodala je.
Nakon Rimac automobila htjela je malo odmora, no upoznala je direktora QEV Technologies koji je pozvao da dođe vidjeti što rade. Tu se našla u novoj situaciji, u novom okruženju s jezičnom barijerom.
"Španjolska me naučila važnu lekciju u životu, da usporim, pogotovo u trenucima kad se nalazimo u nekakvim problemima i izazovima, to će nam pomoći da vidimo drugu perspektivu. Meni iznad stola stoje dva posti-ita ‘Diši‘ i ‘Uspori‘. To mi je postalo posebno važno 2020. kad sam postala majka. Mislila dam da to sve mogu, dojim, dogovaram posao za deset milijuna eura. Uspjela sam uz veliku podršku svoje mame i partnera, ali ne bih to preporučila svima. Neće se ništa dogoditi ako usporite, neće svijet stati. To što sam postala majka promijenilo me, postala sam senzibilnija, blaža", ističe.
Dodala je da je prihvatila novi posao, postala je direktorica u fondu za investiranje, krenula je na edukaciju na Berkeleyu i pokrenula je posao u Hrvatskoj, što ponovno predstavlja promjenu.
Tijekom karijere shvatila je da ljudi prepoznaju empatiju te daju više od sebe kad treba zapeti.
"Zaključila bih na kraju: ‘Promijeni se, uspori i diši‘", rekla je.
12:25 Okupljene je pozdravila predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić.
"Gloria Business okuplja najbolje i najuspješnije žene hrvatskog biznisa. Voditi velike i najveće kompanije svakodnevni je izazov, prilika je to i za rast i razvoj. Moram reći da me uvijek ponovno iznenadi podatak da od 1500 hrvatskih kompanije je 48 predsjednika uprave žene. Udio žena u hrvatskom biznisu tema je koja će nas dugo pratiti", rekla je i dodala da ćemo danas razgovarati o drugoj važnoj temi, u panelu "Snaga je u empatiji" čut ćemo različite perspektive što jest ili nije empatija.
"Po meni je empatija osobina lidera bez obzira na spol", istaknula je.
Percepcija realnosti ovisi o vašem bliskom okruženju, a brojke kažu nešto sasvim drugo. I upravo zato važno je govoriti o brojkama i sirovim činjenicama. Svjetsko, pa tako i hrvatsko gospodarstvo, suočeni su s najvećim izazovima u posljednjih nekoliko desetljeća, a izlazak iz krize ovisit će o nizu globalnih faktora na koje malo tko može utjecati. Rat u Ukrajini, pandemija i postpandemijsko vrijeme, smjena generacija, nove tehnologije i potpuno novi način rada u kojima su se našle tvrtke, zahtjeva izrazitu spretnost, kreativnost, fleksibilnost, ali i empatiju poslovnih lidera i liderica. Ljudi više nego ikad žele osjećati da pripadaju, da su cijenjeni, da se njihove potrebe uvažavaju i da ih se čuje i razumije, piše Gloria.
Zato je tema današnje poslovne konferencije magazina Gloria pod nazivom Gloria Business Talks upravo empatija. Niz zanimljivih izlaganja i predavanja na temu "Snaga je u empatiji – leadership novog doba" donosi program konferencije koju možete pratiti uživo na našem portalu.
Nakon pozdravnog govora predsjednice Uprave Hanza Medije, Ane Hanžeković Krznarić, na programu su inspirativni razgovori žena koje su svoju karijeru gradile na međunarodnoj sceni. Jedna od njih je i Monika Mikac, CEO investicijskog fonda NAD CAPITAL sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, čiji je fokus na čitavom spektru električne mobilnosti. Karijeru je započela 2011. kao COO u Rimac Automobilima te je prepoznata kao jedna od europskih zvijezda u usponu u svijetu automobilske industrije, a danas će istaknuti da je upravo empatija vrlina koja joj je u poslu donijela mir, uspjeh i zaslužene rezultate.
Tehnološki div Google jedan je od najpoželjnijih poslodavaca u svijetu, a na konferenciji danas svoje će viđenje empatije u poslu iznijeti Ivana Grbavac, menadžerica odjela strategije i operacija Googlea za srednju, jugoistočnu i sjevernu Europu, koja svoju poziciju u Googleu gradi više od 11 godina.
Jedna od predavačica, Katia Murmann Amirhoseini, suosnivačica je međunarodne inicijative Equal Voice i govorit će o zastupljenosti žena u medijima te kako veća diverzifikacija utječe i na financijske rezultate kompanija. Na panelu će se također govoriti o temi empatije, a odgovore na pitanja kako ova liderska vještina utječe na uspjeh kompanija, dat će predstavnice najuspješnijih: Anita Letica, predsjednica Uprave kompanije Philip Morris, Ivana Marković, glavna direktorica za segment privatnih korisnika A1 i Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca.
Na samom kraju konferencije, dodijelit će se i nagrade najuspješnijim ženama i kompanijama u čak šest kategorija: IT & Tech, financije, održivost, proizvodne i uslužne djelatnosti, posebne nagrade za promicanje žena u biznisu te nagrada za poslovnu ženu godine.
Partneri konferencije Gloria Business Talks su A1, FINA, INA, La Piel, Hrvatska pošta, Podravka, PPD, Philip Morris Zagreb, BMW Tomić&Co. i Zagrebačka banka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....