Vodeći se popularnošću kod publike, ali i bitnim kriterijem kvalitete, nije bilo pretjerano teško odabrati ovogodišnje favorite u kategoriji Pjevač Godine za nagradu Zlatni Studio. Čitateljima su ponuđena dobro znana lica, ali i ona koja predstavljaju novu generaciju glazbenika za kojom luduju mladi.
Glasajte za favorite u kategorijama za nagradu Zlatni Studio
Baby Lasagna
Zbog viroze s temepraturom nisam pohodio koncerte Baby Lasagne na Šalati, no brzina kojom je rasprodao čak tri nastupa potvrđuje da je Marko Purišić postao “Baby nacionale”. Svi ga vole, svijećom nećete naći nikoga tko bi o njemu rekao ružnu riječ, a publiku i naciju nije osvojio samo megahitom “Rim Tim Tagi Dim” nego i megagestom kad je 50.000 eura, koje mu je “poklonila “ Vlada RH zarad uspjeha na Eurosongu, “proslijedio” Zavodu za pedijatrijsku onkologiju i hematologiju s dnevnom bolnicom "Mladen Ćepulić" te Zavodu za pedijatrijsku hematologiju, onkologiju i transplataciju krvotvornih matičnih stanica KBC-a Zagreb. Svaka čast, Marko! I hvala na toj velikoj gesti.
Naravno, ni te Markove donacije ne bi bilo da se s “Rim Tim Tagi Dim” nije prijavio na Doru, pobijedio na njoj, a potom bio i prvi po glasovima publike na Eurosongu, no žiriji su - neopravdano, pitate li mene - do pobjede doveli švicarskog Nemu. U međuvremenu Baby Lasagna je potpisao ugovor s onim istim njemačkim Polydorom s kojim je početkom 60-ih ugovor potpisao Ivo Robić pa postao velika europska pop zvijezda tog doba, a nešto slično možda se smiješi i Marku. Pred Baby Lasagnom je europska turneja od dvadesetak koncerata koja početkom ožujka započinje u Oslu, ali i prvi album. Tek ćemo čuti kako će dugosvirajući Baby Lasagna djelovati kao cjelina, no već je iz singlova koje je objavio prije i poslije “Rim Tim Tagi Dim” jasno da ne robuje žanrovskoj podjeli pri čemu je njegove “kolažno” posložene i vrlo ritmične pjesme teško izbaciti iz uha, a još teže zadržati noge da ne cupkaju.
I još nešto, a što ima veze s Dorom. Prvo Let 3, a potom i Baby Lasagna ukazali su koliko je bilo važno razbiti estradnjačke stereotipe tog festivala, a onda dospjeti i do gotovo samog vrha Eurosonga. Ako nam je to toliko bitno, a ispada da jest. I “složiti” najveći hrvatski hit ove dekade na engleskom jeziku. Baby Lasagna je “game changer” hrvatske pop glazbe.
Čitatelji mogu glasati jednom dnevno, dok će pretplatnici premium sadržaja Jutarnjeg lista moći glasati više puta unutar 24 sata. Postanite i vi pretplatnici premium sadržaja klikom OVDJE.
Grše
Grše iz Trilja u knjigu rođenih zaveden je pod imenom Grgo Šipek, što više asocira na kakvog dobroćudnog lika iz crtića umjesto na tvrdokornog i opakog repera kakvim se 2019. godine predstavio na albumu “Tilirium”. U toj fazi, kao i na narednom albumu “Platinum” iz 2021. godine Grše je glasom i izričajem bio bliži Kreši Bengalki, Frenkieju i Edi Maajci, donekle i ranim danima Trama 11, a po narativu i američkim gangsta-reperima. Imao je Grše s Vojkom i singl “Mamići” (2021) zbog kojeg je završio i na sudu jer Mamićima tada nije bilo pametno stati na žulj, dok se meni činilo da je “tuženik” ujedno i reperski pobratim stoner-rock grupe M.O.R.T. iz Sinja. Znam te tvrde glave iz Sinjske krajine i često kužim njihov “kontra regula” rezon.
Stoga ne čudi i da je Grše do-it-yourself trap hitmejker koji svoje radove objavljuje kroz vlastitu diskografsku kuću Blockstar Digital (u suradnji s yemom) što nas dovodi do jednog paradoksa. Vjerovali ili ne, Grše je jedan od rijetkih hrvatskih izvođača koji se redovno pojavljuje na top listi Billboard Croatia Songs (američkog magazina Billboard), zasnovanoj na podacima o streamingu, a kojom inače caruju srpski trap-folk i turbo-folk izvođači. Kad bih se šalio, a možda i za ozbiljno, rekao bih da bi Predsjednik RH Zoran Milanović trebao dodijeliti Grši neki orden za zasluge u hrvatskoj kulturi jer da nije njega gotovo da ne bi bilo nijednog hrvatskog izvođača na listi Billboard Croatia Songs.
Gledajući unatrag, Grše je svoj stil zaokrenuo sa singlom “Highlife” da bi kroz singlove “Mamba”, “Sin City”, “Sip”, “Mamma Mia”, “Fantazija” (feat. Miach), “Tokyo Drift” (ft. Mimi Mercedez), “Dalmatino” i “Forza” s nadolazećeg albuma “Dalmatino” postao hedonistički kralj hrvatskog trapa. Tko zna, možda će Grše ovoj dekadi postati arhetipski Dalmatinac kakav je to u 70-im godinama prošlog stoljeća postao Mišo Kovač.
Hiljson Mandela
Hiljson Mandela, pravim imenom Ivan Hilje, svoj treperski stil počeo je brusiti u uspješnoj skupini Kuku$. Svirao je Ivan i saksofon u glazbeno posve drugačijem sastavu Prazna lepinja jer ga je taj instrument dopao kao klinca u glazbenoj školi, no taj bend ostao je tavoriti u zagrebačkom rock undergrdoundu. Ipak, i taj podatak, kao i onaj da mu je majka operna pjevačica Diana Hilje, ukazuje da Hiljson Mandela ima tri moguća backgrounda ili porijekla iz kojeg se prometnuo u jednu od najvećih trap zvijezda Hrvatske i susjedstva.
Godine 2020. osvojio je nagradu “Cesarica” za suradnju s pjevačicom Zsa Zsom za pjesmu „Ova ljubav”. U rujnu 2022. s pjevačicom Miach objavio je pjesmu “NLO” koja je dobila nominaciju za “Cesaricu”, po drugi put u njegovoj karijeri. Dobitnik je nagrade Zlatni studio za 2023. godinu s obrazloženjem da je “jedno od najboljih novih lica na glazbenoj sceni”, što i nije daleko od istine, uzmemo li uz glazbu u obzir i prepoznatljivost i popularnost kao važne faktore nečije karijere. Hiljson, potvrđeno u Domu sportova i u Boćarskom domu, ima brojnu publiku te vizibilnost na top listama pa čak i u mainstream medijima jer je interesantan momak živopisna izgleda.
Ne manje važno, njegov album “Mandela Effect” (2022.) na kojem je surađivao sa Gršom, z++, Rastom i Palcem, otvoren programatskom pjesmom “Trap nije umro”, stilski i sadržajno u efektnoj produkciji Lockrooma moguća je esencija ovdašnjeg trapa. Posve mi je jasno zašto je tinejdžerima i malo starijima Hiljson Mandela mogući “role model”, a u međuvremenu jedan je od onih rijetkih izvođača iz Hrvatske koji uredno dospijevaju na listu Billboard Croatia Songs (američkog glasila diskografske industrije Billboard), konkretno sa singlovima “Cura s kvarta”, “Ankaran” (feat. Biba), “7 ujutro” i “Anđeo” (feat. Miach).
Martin Kosovec
Nisam poklonik televizijskih talent-natječaja, no ono što nam je mladi Martin Kosovec prezentirao na putu do pobjede u ‘The Voiceu‘ zaista je bilo usporedivo s dosezima velikih pjevača hrvatske zabavne glazbe. Premda smo već desetljećima impregnirani televizijskim, a u ovom stoljeću i internetskim snimkama raznih pjevača i pjevačica, kad god bi Martin naizgled nonšalantno, a zapravo izuzetno sigurno stao na pozornicu ‘The Voicea‘ i zapjevao neku od odabranih pjesama, moglo nam se učiniti i da su se tako nekako osjećali oni koji su prvi put na RTV Zagrebu vidjeli i čuli Ivu Robića čije je “Golubove” čudesno otpjevao na netom objavljenom albumu “Glazba iz serije Dnevnik velikog Perice”.
Jednako je zadivljujuće Martin u ‘The Voiceu‘ otpjevao “Tvoju zemlju” Vice Vukova, “My Way” Franka Sinatre, “Unchained Melody” The Righteous Brothersa, “I’ll Never Fall In Love Again” Toma Jonesa, “Sjaj u tami” Doriana Graya (izvorno “The Sun Ain’t Gonna Shine Anymore” The Walker Brothersa). Još važnije za daljnju karijeru, mada i dalje maštam o Martinovom albumu prepjeva najvećih hitova iz “zlatne ere hrvatskih šlagera” ili o njegovom baroque-pop albumu, Martinov prvi singl “Maštarija” zgodan je spoj ovodobnog srednjestrujaškog popa i zabavne glazbe iz vremena kad su Ivo Robić i Drago Diklić kraljevali legendarnom terasom opatijskog hotela “Kvarner”, dok me singl “Stigma” iz nekog razloga podsjetio na beogradskog šlager-pjevača Lea Martina. Pitate li mene, pop glazba je danas takva da je bolje gledati u retrovizor “bolje prošlosti”, kao što to čini Martin Kosovec.
Napisao sam pred finale ‘The Voicea‘, ali mislim da vrijedi ponoviti. “Nemoguće je ne zamijetiti koliko je Martin Kosovec prije i poslije svega pjevač s velikim P. Ili ‘The Voice‘, kako je neko vrijeme bio i nadimak Franka Sinatre, a što je vrijedilo i za našeg Ivu Robića. Glas. Uz to, mladi Martin pjesme izvodi nepodnošljivom lakoćom pjevanja. Nije posrijedi samo boja glasa nego i tehnika pjevanja. Njegova dikcija je perfektna, svaki stih savršeno artikuliran, izuzetno dojmljivo naglašen. Kao da na sceni pije čašu vode, a ne kao da izvodi neke od pjesama na kojima bi i mnogi iskusniji pjevači polomili i grlo i jezik”.
ToMa
Tomislav Marić ToMa glazbenik je i radijski voditelj kojeg možemo slušati na radiju bravo!, a nakon nekoliko singlova koncem 2023. godine objavio je debi album “Prevari me osjećaj”. Svoje prve glazbene nastupe imao je kao dijete u Žepču, gdje je odrastao, a put do popularnosti počeo je krčiti 2019. godine u hrvatskom, ali i u britanskom ‘The Voiceu‘. Ovo “krčiti” shvatite uvjetno jer u britanskom ‘The Voiceu‘ dospio je među 3000 najboljih, dok mu se u hrvatskom nije okrenuo nitko od članova žirija kojeg su činili Vanna, Massimo, Ivan Dečak i Davor Gobac.
Dvije godine kasnije nastupio je na Dori s pjesmom “Ocean of Love” te zauzeo sedmo mjesto, a potom i 2022. godine s pjesmom “In the Darkness” s kojom je također završio kao sedmi, no osvojio je nagradu za najboljeg debitanta na Splitskom festivalu 2021. godine. Domaća publika imala ga je prilike vidjeti i u showu Nove TV “Tvoje lice zvuči poznato” u kojem je gledatelje “kupio” transformacijom u Tomu Zdravkovića. Ipak, ToMin stil, možda i zbog boje glasa, bliži je pjevačima poput Jaquesa Houdeka, ali sklon je i koketeriji s R&B i trap (folk) ritmovima. Vidjet ćemo koliko će se ToMi isplatiti takva igra ili je posrijedi “kriva procjena” da parafraziram naziv jednog njegovog singla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....