Nakon osam godina Jelena Veljača vratila se pred kamere. Scenaristicu i kreativnu producenticu RTL-a, a po profesiji glumicu, na to je uspio nagovoriti Anđelo Jurkas, uvjerivši je da pristane na angažman u njegovu trećem igranom filmu, komediji “Happy End”, čije je snimanje upravo završilo. Veljača, doduše, tumači tek manju ulogu u ovoj komediji, zaključnom dijelu trilogije o muško-ženskim odnosima započete filmom “Zbog tebe”, a nastavljene naslovom “Fuck Off I Love You”, no da nije tako, od njezina angažmana ništa ne bi ni bilo.
Kako već godinama radi iza kamera stvarajući sadržaje popularnih domaćih serija, tako joj vrijeme ni ne dopušta veće izlete u druge projekte. Veljača kaže da je imala glumačkih ponuda, ali ne i dovoljno vremena ili, pak, interesa da se vrati glumi. No Jurkasu, ne samo vrlo nekonvencionalnom redatelju, nego i osobi, to je pošlo za rukom, premda se nisu ni poznavali.
Redateljeva fora
- Zapravo ne znam kako me je Jurkas nagovorio. Anđela uopće ne poznajem, nismo se nikad u životu fizički vidjeli prije nego što smo se sreli kada mi je dao scenarij, tu jednu scenu koju je meni namijenio. Kontaktirao me preko Facebooka, išao je na foru “ako prođe, prođe”. Rekla sam mu da mi pošalje scenarij jer stvarno ne snimam i ne glumim, ne upušta mi se u tako nešto. Ali krenuo me razuvjeravati da je u pitanju samo jedan dan snimanja, dobro znajući da mi je to zbog mojeg producentskog posla važno.
No ono s čime me dobio je tema te moje scene, a to je majčinstvo - objašnjava Veljača, čijoj je kćeri Leni, koju ima s glumcem Draženom Čučekom, sada dvije godine i četiri mjeseca. Budući da je Lena tako mala, Veljači je majčinstvo uistinu u fokusu, pa tako i glavnina njezinih životnih promišljanja, te je očito Jurkas točno znao na koje adute u ovom slučaju treba zaigrati.
Kod Marasovića
Plašilo je Veljaču, doduše, što je ta jedna scena bila zapravo vrlo ekstenzivna, a njezina partnerica je ipak djevojčica koja mora zapamtiti sve te dijaloge.
- Rekla sam Jurkasu da bi trebao uzeti neku bolju glumicu jer su scene s djecom najteže scene za snimati. Predložila sam mu Dariju Lorenci ili bilo koga drugoga tko ima taj kapacitet i to iskustvo, da glumački može vući scenu čak i ako dijete zaboravi tekst ili se ne snađe pred kamerom. Čak sam mu uzvratila na njegove nagovore da mu ja kao producentica nikada ne bih odobrila Jelenu Veljaču, ali ostao je dosljedan. No da mi se uloga nije jako svidjela, iskreno, sigurno je ne bih snimila - odgovara uz smijeh. Međutim, to ne znači, ističe, njezin povratak u glumu.
- Ne vidim ovo kao prekretnicu u svojoj karijeri, to je jedna scena - odlučna je Jelena.
Posljednji je put u seriji glumila 2010. u “Instruktoru” Nevija Marasovića, a na kazališne daske stala u komadu Male scene “Prava stvar”.
- Otada nisam igrala. Bila je to ogromna uloga i zbog “Prave stvari” sam uzela slobodno od televizije jer smo igrali 30 predstava za redom, što je londonski način rada. I sigurno, kada tako dugo ne glumite, ispadnete iz štosa, zato sam i ponavljala Jurkasu barem sto puta, ovo je glupa odluka. Tremu ipak nisam imala jer sam mnogo na setu, gledam glumce kako igraju i korigiram ih, kamere su mi postale prirodno okruženje - ističe Veljača.
Vjerojatno najčešće pitanje koje joj novinari postavljaju svih ovih godina jest zašto je scenaristički posao pretpostavila onom glumačkom, za koji ima i diplomu Akademije dramske umjetnosti.
- Teško pitanje. To je kao da me pitate zašto si s ovim ostala trudna, a ne s nekim drugim. Bio je takav trenutak. Bilo mi je bolje, ljepše i bio je plodan moment za to u životu. Očito sam se iz nekih razloga, koji danas nisu ni važni, osjećala ugodnije u tome. Ipak ako bih ukratko morala definirati svoje temeljno životno zvanje, rekla bih da je to pričanje priča. Naime, priču pričate na razne načine, kroz slikovnicu, roman, pripovijetku, scenarij i kao kroz igru na sceni. Meni je sve to isprepleteno i upravo zato mi je tako teško objasniti moj izbor, kada mi se čini da je to jedna te ista stvar. Meni je samo bilo važno ispričati i neke svoje, a ne samo tuđe priče - objašnjava Jelena. Kada je napisala prvi scenarij, za televizijsku seriju “Obični ljudi”, bilo joj je samo 25 godina ili, kako kaže, bila je prava klinka.
Preporuka parovima
- Ma, to je bilo jedno potpuno ludilo. Morate znati da danas kada radim takav projekt imam oko 20 ljudi angažirano samo na dijelu posla koji sam ja tada odradila sama. Dogodilo se to očito pod motom “mladost ludost”, ali i zbog činjenice da je u to vrijeme TV produkcija dnevnih serija bila u začetku i nisu se toliko dobro znala pravila koja se prate danas. Mi smo kompletno preuzeli germanski model koji je Fremantle donio u Hrvatsku sa “Zabranjenom ljubavi”, a to je jedan strukturirani način rada. On je izuzetno kvalitetan jer može podržati tu brzinu produkcije, snimanja, pa 15 pisaca može napisati pet do šest epizoda tjedno.
Nitko nikada ne bi pristao na način rada na koji sam ja tada radila, posebno ne bilo koja odgovorna televizija na svijetu, jer bi to značilo da sve ovisi o jednoj osobi - obrazlaže Veljača. No 2005. godine, kada se rađala nezavisna televizijska produkcija u Hrvatskoj, stvari su se tek postavljale na noge. Nitko točno na HTV-u, nastavlja Veljača, koji je seriju kupovao od AVA-e, nije znao kako se to radi, a osim toga, i Robert Naprta prije toga je sam napisao veliku uspješnicu “Villu Mariju”.
- U tih 13 godina napravljen je uistinu velik pomak u produkciji dnevnih serija i mislim da u regiji, pa čak ni u Europi, ne postoji zemlja koja proizvodi tako kvalitetne projekte u vremenu koje nam je dano - zaključuje Veljača.
Kako je okružena televizijskom produkcijom sedam dana u tjednu, posebno kada se serija snima, gluma pred kamerama ni najmanje joj ne nedostaje. Prema kazalištu je uhvati katkad nostalgija, no s obzirom na to da ima malo dijete, trenutačno joj je to najvažniji životni projekt.
- Ni Dražen ni ja nemamo uobičajene poslove sa standardnim radnim vremenom na koje se možete osloniti, no mislim da baš zbog toga imamo više vremena za Lenu. Istina, kada, primjerice, Dražen priprema Hitlera, opsadno je stanje doma dva mjeseca jer ima šest sati dnevno probe i tri sata je na sceni s gomiletinom teksta. Ali to su dva mjeseca života, a poslije šest mjeseci ima predstave navečer i može biti cijeli dan s djetetom. Ne bih se baš tu žalila, a i nije da imamo petero djece.
Mislim da su nama naši poslovi dali mogućnost da, unatoč činjenici što sam se ja vratila mjesec dana nakon poroda u produkciju, ipak kvalitetno provodimo vrijeme s djetetom. A to se tiče Dražena kao roditelja, očito sam uistinu dobro procijenila - on je kao tata dosegao razinu koja je impresivna i koja bi trebala biti pokazatelj svim očevima - s ponosom je istaknula Jelena Veljača, preporučujući svim parovima koji si to mogu priuštiti da oboje koriste porodiljni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....