Carmen je bila i zauvijek će ostati enigma za mene. Prije deset godina, kad sam počela studirati ulogu, činila mi se nedostižnom. Borila sam se s raznim preprekama, počevši od francuskog jezika do tehničkih poteškoća i načina interpretacije uloge. Pjevačica mora biti jako zrela kao žena da bi mogla donijeti jedan tako kompleksan karakter kao što je Carmen.
Nakon svih ovih godina i moje već četvrte produkcije ove naslovne uloge shvaćam da će mi biti potrebne još godine da je svladam psihološki - govori mezzosopranistica Jelena Kordić, koja pjeva jednu od alternacija naslovne uloge u Bizetovoj operi u Arnaudovoj režiji koja odnedavno premijerno igra u zagrebačkom HNK.
Mezzosopranistica sa zagrebačkom diplomom nakon nekoliko godina rada u njemačkim opernim kućama - aktualno je članica ansambla Nacionalnog kazališta Mannheim - vratila se zbog “Carmen” privremeno u Zagreb, gdje je diplomirala na Muzičkoj akademiji. Carmen je, uostalom, dio njezina stalnog europskog repertoara gostovanja.
Tko je Carmen
- Carmen je trenutno jedna od mojih najpjevanijih uloga. Za svaki izlazak na scenu moram napuniti baterije na 100 posto jer me Carmen istroši u hipu. Pronalazim svoj način kako da je dočaram ljudima jer je mnogi vide kao fatalnu, snažnu ženu koja se ne boji smrti. A ja mislim da se ona itekako može slomiti, izgubiti glavu za nekim i da se smrti boji. Iako smrt i oduzimanje slobode doživljava u istoj mjeri fatalnima - nastavlja mezzosopranistica.
Pri povratku u Mannheim prvo će se morati testirati. Ako sve prođe u najboljem redu, očekuju je svakodnevne probe i rad na sljedećoj ulozi.
- U mom teatru u Njemačkoj pazi se na svaki detalj. Svaki pjevač pjeva na svoja dva metra četvorna, naravno da je smanjen i orkestar, a zbor je odvojen pleksiglasom. Nijemci imaju puno bolje financijske uvjete pa je lakše osigurati i bolje epidemiološke uvjete. U Hrvatskoj smo radili najbolje što smo mogli. Imali smo odvojene probe da nas što manje bude u prostoriji, nosili maske na probama, osim kad smo baš morali pjevati teže stvari - opisuje rad u Zagrebu.
Do kraja godine trebala bi pjevati Hansel u operi “Hansel i Gretel” u Mannheimu i Dresdenu. Riječ je o Humperdinckovoj operi “Ivica i Marica”.
- Nisam još sigurna za Dresden, ali za Mannheim znam sigurno da će to biti scenska verzija opere s videoprojekcijom. I svakome će biti osiguran vlastiti ulaz na scenu - tumači.
Nerijetko surađuje i sa Zagrebačkom filharmonijom te Simfonijskim orkestrom kao solistica, a mnoga su važna imena među dirigentima s kojima je radila: Dmitrij Kitajenko, Antonello Allemandi, Srboljub Dinić, Nikša Bareza, Ivan Repušić…
- Istaknula bih još da su sa mnom radili Alex Soddy, Stefano Ranzani, Omer Meyer Weber, Ivan Reynoso, Paul Daniel i Tomáš Netopil. Od hrvatskih dirigenata svakako bih na prvo mjesto stavila Ivana Repušića - izdvaja.
Honorari za operne pjevače u Hrvatskoj su se, kaže, smanjili otkad je prije deset godina debitirala u Zagrebu.
- Definitivno se ne ulaže dovoljno u operu. Nekim državama je to esencija, dok je drugima samo razbibriga. Honorar mi je u Hrvatskoj za ‘Carmen’ manji nego u Njemačkoj, ali to nije ni važno. Dolazim jer je ovdje moj dom i jer me srce vuče - reći će Jelena Kordić, koja se na proljeće opet vraća u rodni Zagreb pjevati Carmen.
Iznimno zahtjevna uloga
Pjevački joj je izazov trenutno uloga Kompozitora u operi “Ariadne auf Naxos” Richarda Straussa.
- Riječ je o iznimno zahtjevnoj ulozi muzički, ali i glasovno, s obzirom na to da je sve češće pjevaju i soprani. Ali je zato apsolutni muzički biser i poslastica! - komentira pjevačica, koja vjeruje da je talent naslijedila od dide koji je bio pasionirani pjevač u zborovima. Sama je još od vrtićke dobi bila uvjerena da je pjevanje njezin život. Sa 16 godina odlučila je da će to biti opera i uz pomoć Ruže Pospiš Baldani se počela školovati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....