EKSPERIMENT

‘Naše 3D kamere koriste Katy Perry i Billie Eilish, a sada prvi put i kod nas spajamo svijetove‘

Ovakav eksperiment još nije pokušan, pomoću senzora i infracrvenih uređaja izvođače će uživo iz studija slati u digitalni svijet
 Ivana Nobilo/Cropix

U novom smo studiju u Mozaik event centru na Slavonskoj aveniji: oko nas kamere, rasvjeta i veliki green screen. Na prvu - ništa neobično, sve djeluje kao standardni televizijski studio. No, zapravo, ovo je poligon na kojem će sutra i prekosutra nastajati Remote, prvi regionalni glazbeni festival produžene stvarnosti.

U godini smo 2021. u kojoj je drugi put zaredom otkazan glazbeni festival u Glastonburyju, a zbog pandemije koja ne usporava slična sudbina prijeti i domaćim festivalima poput InMusica, Sea Stara i Ultre, a bome i Exitu, pa organizatori čine sve ne bi li svojim posjetiteljima omogućili da barem ovako, virtualno dožive koncerte svojih omiljenih bendova.

- Izvedbe glazbenika će se snimati ispred green screena, koji potom “oblačimo” - objašnjava nam Sven Grbec, producent ovog ambicioznog projekta.

- Specifično je da se koristimo tracking sustavom za kamere, s kojim rade i svi poznati studiji izvođači i sl. Riječ je o Stype RedSpy tracking sustavu. Nedavno su se takvi sustavi koristili i za produkciju MTV Awardsa i koncerta Billie Eilish. Radi se o sustavu za kamere koji nama omogućava da komponente koje nacrtamo u 3D prostoru live smjestimo među izvođače, odnosno u “stvarni” prostor - kaže Grbec.

image
Billie Eilish
Anthony Harvey/Shutterstock Editorial/Profimedia

Pojašnjava nam kako cijela stvar funkcionira.

- Sve radi na principu toga da se na kameru montira infracrvena kamera koja očitava markere koje mi po stropu postavljamo u prostoru. Preko markera postavljenih u prostoru, kamera očitava koordinate prostora te preko tih informacija moguće je očitati točnu poziciju stvarne kamere i prebaciti je na onu u virtualnom svijetu u live render programu u kojem su iscrtani različiti svjetovi - tumači Sven te dodaje da se ovaj model snimanja razlikuje od “standardnog” snimanja na green screenu po tome što postoji mogućnost manipulacije u 3D-u, a standardna je praksa da se virtualna pozadina samo “zalijepi” na green screen.

- Ovdje pak postoji mogućnost stavljanja elementa scenografije ispred ili iza izvođača - kaže Sven.

Prvi u regiji

Nadovezuje se Luka Tralić, Shot iz Elementala.

- Ti si u slici, što je užasno komplicirano napraviti - govori. On je, inače, jedan od voditelja ovoga projekta koji je osmislio bend Elemental, odnosno njihova Umjetnička organizacija Elemental.

image
Luka Tralić Shot (Elemental), Viktor Krasnić, Sven Grbec
Ivana Nobilo/Cropix

- Prvi smo u Hrvatskoj, a i u regiji koji su pokrenuli ovakav projekt. U inozemstvu se eksperimentira s time, no kod nas se tehnologija ove vrste koristila eventualno za neke televizijske programe, ali nije za mjuzu. Pogotovo ne u live svijetu, da se nešto odvija odmah - kaže. Upravo je i to jedna od posebnosti ovog virtualnog festivala; snimat će se i prenositi uživo, a naknadnog pregledavanja neće biti.

Koliko su trajale pripreme za takav pothvat?

- Još traju, slabo se spava. Prošlo je i više od tri mjeseca od ideje do realizacije. U to je bilo uključeno osmišljavanje prostora, čekanje feedbacka od bendova, pokušaji spajanja kamera, savjetovanje s kamermanima... - nabraja Sven.

- Definitivno više vremena nego što treba za sagraditi jednu binu - smije se Shot.

Sven Grbec autor je ilustracija koje će pratiti svirku glazbenika.

- Pomogli su mi i neki vanjski suradnici, ali ne u kreativnom, nego u tehničkom smislu; kad ja nešto nacrtam, oni malo smanje poligone da bi nam sve odgovaralo u programu i slično. Za svaki bend smo pripremili novi “svijet”, svaki je unikat i napravljen baš za ovu prigodu - kaže Sven.

image
Sven Grbec
Ivana Nobilo/Cropix

Može li nam otkriti kako će izgledati pojedini svjetovi? - Ne! - smije se. - Ovo je isto kao kad ideš na koncert. Nećemo najavljivati kako će sve izgledati, neka bude iznenađenje - govori.

Upravo mu je ilustracija prostora u kojem će se naći bendovi bila najizazovniji dio rada na Remoteu.

- Prvo sam morao preslušati sve bendove. Većinu ih, naravno, znam, ali nekima nisam bio upoznat s opusom do detalja, pa sam to morao ispraviti. I onda sam po osjećaju za senzibilitet svakoga od njih gradio to što nazivamo “svjetovima”. Trajalo je; kreativa je gora od tehnike, moraš prvo imati ideju da bi sve napravio - kaže Sven.

Čvenk u 19 sati

Prilikom snimanja, pričaju momci, mora se paziti i na najmanje detalje.

- Ovo mi je prva svirka za koju moram nositi rezervne tenisice - smije se Shot pa objašnjava: - Vani je blato, a ne smijemo zaprljati green screen, pa smo dobili preporuku da ponesemo rezervnu obuću - kaže.

Inače, festival se održava u subotu 20. i nedjelju 21. veljače. “Vrata” će se otvoriti u 18:30, a nastupi počinju u 19 sati. Osim Elementala, na line upu su i ABOP, Chui, Mi Vida, Nipplepeople, Eleven, Mašinko i Mixed Up Mary.

image
Ivana Nobilo/Cropix

- Nema koncerata, radimo reducirano, a došao nam je Sven koji je bacio ideju o Remoteu. Odmah smo se zainteresirali, a, kako se stvar razvijala, činilo nam se da postaje sve veća. Htjeli smo online koncert koji će biti top, ultimativni online koncert. Htjeli smo nešto “edgy”, napredno u nekom smislu - kaže Shot pa dodaje da neki od članova Elementala sviraju u bendovima koji su dio line upa Remote festivala.

- A sve je to ekipa s kojom smo se posvuda nasvirali. Dijelili smo backstageove u nekom normalnom životu. Reakcija na poziv za nastup na Remoteu je u gotovo svim slučajevima bila ista: “Može, ali daj mi, pliz, još jednom objasni što je to” - priča.

Već smo spomenuli da je Remote prvi regionalni festival ove vrste.

- Sličnu je stvar s korištenjem proširene stvarnosti nedavno radio Tomorrowland, no više je koriste pojedinačni izvođači nego festivali; nedavno su to radili Gorillaz, Billie Eilish, Katy Perry na American Idolu... - nabraja Shot i dodaje da su svi ti streamovi snimljeni unaprijed, a oni idu uživo.

image
Katy Perry
AFP

- Baš idemo razbiti glavu - smije se.

Sve će funkcionirati kao pravi festival; neće biti ponovnog gledanja snimke.

- Jedino po čemu se razlikujemo od pravog festivala jest format trajanja. Idemo u kraćoj formi, svirka će po danu trajati između dva i tri sata. Tehnički bi bilo komplicirano razvlačiti je duže, a i na umu smo imali to da je način na koji ljudi gledaju ovakav sadržaj doma ipak drugačiji; konzumiraju ga na mobitelima, televizorima, računalima, iPadima... Pa smo se odlučili na kraći, ali dinamičan i produkcijski vrhunski format - tumači Shot.

Svi čekamo popuštanje

Pretprodaja karata, koje koštaju 40 kuna po danu, odnosno 50 kuna za festival, a prodaju se na Entriju, ide vrlo dobro, govori. - Ekipe već najavljuju da kupuju pive i grickalice te za vikend spajaju TV i linije i partijaju po doma. Sve, naravno, po epidemiološkim mjerama - kaže.

image
Luka Tralić Shot (Elemental) i Sven Grbec
Ivana Nobilo/Cropix

Misli li da su ljudi u koronavremenu postali spremniji platiti ulaznice za virtualne događaje?

- Ovaj projekt je “egdy” i u tome smislu. Možda padnemo na nos, no po pretprodaji mi se čini da će sve biti u redu. Vjerujem da je vrijeme u kojem su se ljudi bojali uplatiti nešto na internetu iza nas.

Tu dodatnu sigurnost daje činjenica da radimo s Entriom, koji je čvrsta platforma za kupovinu ulaznica, a preko njih i streamamo. Oni ljudima daju jednu garanciju i sigurnost - govori Shot i napominje da ne ciljaju na enormne zarade, nego na pokrivanje troškova.

- Osobno sam uvijek pesimist, i za obične koncerte uvijek mislim da nam nitko neće doći. No menadžeri kažu da već sada ide dobro, a računamo i na to da puno ljudi kupuje ulaznicu posljednji dan. Dobra je stvar što je ulaznica 50 kuna, ali ne samo za jednu osobu, nego za broj ljudi koji može stati u jednu prostoriju, po epidemiološkim mjerama, naravno - kaže Shot. Vidi on i neke druge prednosti ovakvog načina zabave.

image
Ivana Nobilo/Cropix

- Ovo je festival na koji možeš voditi pse, mačke, hrčke... Isto tako, možeš pohoditi festival u gaćama. Ljudi to grizu! - govori nam.

Pitamo ga i što ima s Elementalom, u kojem su điru, čime se bave...

- Donedavno smo bili baš stali sa svirkama. No, evo, dijelom nas je i Remote pokrenuo. Čekamo da se sve smiri i da počnemo ponovno raditi. Sve skupa je ovo vrlo nezahvalna situacija. Ne možeš se ni žaliti i govoriti “pusti me da sviram” kad se ni sam ne bih usudio sada otići na koncert, sve i da ih ima - iskren je Shot.

- Čekamo da se svi procijepe i ponovno se počnu osjećati sigurno kad odu negdje. Sad je sve na Pfeizerima i AstroZenecama - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 13:52