ČADEŽ O ZLATNOM STUDIJU

Odlično je što se nije rastezalo s objavom laureata, nije bilo preglumljavanja, a evo što me najviše razveselilo...

Studio "Anton Marti" pogodan je za prijenose uživo i zato što prima zaista mnogo gledatelja, a atraktivna je kulisa krajnje moguće iskoristila volumen

Sedma dodjela medijskih nagrada Zlatni Studio održana je u HRT-ovu studiju ”Anton Marti”

 Ronald Goršić/Cropix

Svaki Hrvat svoga konja hvali, tako i ja, kirijaški unuk, dodjelu Zlatnog Studija za 2024., premda je televizijski prijenos trajao osjetno dulje od dva sata. Redatelj Ivan Miladinov uživo je dakle ishendlao složenu produkciju, mnogo izvođača i sugovornika, tako da zbilja nije bilo dosadno. Ante Gelo, ujedno glavni glazbeni producent i muzičar na sceni, kreirao je optimistično suočavanje naših klasičnih zvijezda i naših mladih nada te je kreirao jedno rekao bih uvjerljivo i nostalgično putovanje u našu glazbenu prošlost i povratak u njezinu i s njom povezanu sadašnjost.

Primjerice, mlada glumica Ružica Maurus nije pjevala hit iz 1978. "Što je ostalo od ljubavi", Terezin klasik iz pera Željka Sabola i uha Đele Jusića, ispred same Tereze kao kakvo iznenađenje. Ružica Maurus bila je iznenađenje za publiku, a Tereza je blagoslovila njezin nastup čuvši je ranije. Tereza je došla u Studio da preuzme Zlatni Studio za životno djelo. Sad da baš netko pjeva pred njom tek tako, ne bi išlo. Osjetilo se u prijenosu da je radnja autentična i da su te nagrade autentične. Podnaslov "najveća medijska nagrada" očito se osamostalio kao podatak, a ne kao reklamna želja. Zlatni Studio za životno djelo preuzeo je i Goran Milić. Za godišnje djelo, po običaju, Zoran Šprajc. Moglo bi se zaključiti da otprilike sedam Zlatnih Studija godišnjih vrijedi koliko jedan za životno djelo.

Bilo kako bilo, volim Zlatni Studio zato što ne gaji onaj u nas naslijeđen socijalistički mentalitet "daj svakome pomalo". Šprajc je dakle osvojio sedam Zlatnih Studija, i osvojit će ih još sedam ako žiri procijeni da je među pet najistaknutijih novinara odnosno TV voditelja u godini, a gledatelji potom pohrle glasati za njega. Tako i u svakoj drugoj kategoriji. Tko zna koliko puta smo, primjerice, mi iz kazališnog žirija nominirali Filipa Šovagovića. To što je sad i publika bila za njega, ne znači da smo završili priču s njim. Napravi li i ove sezone odličnu režiju ili ulogu, eto njega opet…

image

Zajednička fotografija svih laureata nagrade Zlatni Studio

Ranko Šuvar/Cropix

Drugo važno rješenje zbog kojeg volim Zlatni Studio te mi se svidio i ovaj prijenos jest čvrsta promocija mladih. Nije to samo tradicija Jutarnjeg lista, ali nama je doista stalo da podupiremo mlade talente, ne jedino na estradi i u kulturi, nego u svemu. Mediji i estrada pak su osobito surov svijet za mlade te je naš zadatak ne jedino da ih podupiremo nego i medijski opismenjavamo za život u građanskoj javnosti.

Slično kao i u bolje kazališne predstave, i ovdje su svi elementi predstavljanja privlačno usklađeni. Scena Dragutina Broza, jednostavno atraktivna kulisa svjetlosnih promjena, jest što se kaže krajnje moguće iskoristila volumen najvećeg televizijskog studija u Hrvatskoj. Studio "Anton Marti" jest pogodan za prijenose uživo i zato što prima zaista mnogo gledatelja. Ovdje je protokolom prvih nekoliko redova napučeno mnoštvom poznatijih lica iz estradnog i kulturnog života, čije reakcije uživo su ih prometnule u besplatne izvođače i zanimljive sporedne, a važne likove. Znači, uza sve, mogao si uz ovaj program zamišljati i mnoštvo tračeva, analizirati ovakve i onakve osmijehe i tko kome šapće na uho.

Voditelje rado imam na piku. Jelena Glišić u paru s glumcem Igorom Kovačem djeluje dovoljno skladno. Kovač, danas u ansamblu zagrebačkog HNK, ranije u Gavelli, počeo u riječkom HNK, dugo se razvijao kao glumac. Otkako je u zagrebačkom HNK, napokon je pronašao formulu za put sazrijevanja. Međutim, kao voditelj je ipak neiskusan. Ali, ipak, pokazuje elementarnu duhovitost. Najvažnije je što nisu mnogo govorili i što su u prvom planu bili laureati, a ne oni. Kad je posrijedi režija, odlično je i što se nije rastezalo s objavom pobjednika između tri finalista za svaku kategoriju. Nepodnošljiva je krađa vremena ono preglumljivanje, beskonačno, tobože oskarovsko odugovlačenje "A pobjednik je…"

image

Subjektivno najviše su me razveselile pojava, lik i djelo pjevačice Tajči: kolika silna energija, kakav čist glas, kakva sigurnost, kretnje!

Ronald Goršić/Cropix

Subjektivno pak posve, najviše su me razveselile pojava, lik i djelo pjevačice Tatjane Matejaš Tajči, koja sad ima i još neko američko prezime, a nismo je vidjeli desetljećima. Kakav povratak u budućnost. Kao da si se probudio opet mlad u osamdestima, makar jest Tajči jednako mlada. Kolika silna energija, kakav čist glas, kakva sigurnost, kretnje, čisti optimizam.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 08:38