KAZALIŠNI HIT

Pitali ste se gdje je Vanda Winter? Već smo je vidjeli takvu, no ovog puta priprema nešto posve novo

Pjevačica teatra na Kaptolu od proljeća je na probama za ulogu u ‘Ljepotici i zvijeri‘, koja joj je još 2008. donijela Nagradu glumišta
 Marko Miscevic/Cropix

Ljepotica i zvijer jedan je od najvećih Disneyjevih hitova, a premijera nove predstave bit će 22. rujna u zagrebačkoj Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Vanda Winter (38), koja glumi glavnu junakinju Belle u alternaciji s Bugom Marijom Šimić, kaže nam da pripreme za premijeru teku radno i fokusirano. U intenzivnim probama su još od travnja jer je projekt iznimno opsežan. Uključuje veliki ansambl, dvostruku podjelu svih solista, zbor, balet i orkestar. Budući da će se predstava igrati u Lisinskom, promjene koje zahtijeva novi, bitno veći i “nekazališni” prostor također traže nemalu prilagodbu.

image
Marko Miscevic/Cropix

”Sretni smo jer projektom u ulozi redatelja i koreografa ravna renomirani Leo Mujić uz asistenciju Balinta Rauschera. Oni predstavljaju veliki faktor povjerenja, ali i motivacije jer su nam, uz svoj nepogrešivi osjećaj za estetiku i dramski naboj, iz svijeta klasičnog baleta kojem izvorno pripadaju donijeli jednu drugu vrstu discipline i, u konačnici, izazova”, kaže nam Vanda.

Osim njih, bajkovitu scenografiju radi Stefano Katunar, kostimografiju Manuela Paladin Šabanović, a orkestrom će dirigirati Krešo Batinić.

Vandu veseli što će ovu predstavu moći gledati i njezin petogodišnji sin. “Inače puno čitamo, pa je i ova priča, dakako, došla na red. Fabijan je voli možda i zato što joj, radeći na predstavi, stalno širim kontekst, a to je djeci zanimljivo.”

Vanda je za ulogu Belle dobila Nagradu hrvatskog glumišta 2008. godine, i to za izvanredan doprinos mladih umjetnika do 30 godina.

Koliko su različite tadašnja Belle i ova 2022. godine?

”Različite su vjerojatno onoliko koliko sam i ja različita u odnosu na sebe prije 16 godina kad je naslov u Trešnji premijerno izveden. Tada sam bila studentica treće godine glume, a u međuvremenu sam, pretpostavljam, stekla glumačku, ali i životnu zrelost koja će se na svoj način odraziti i na mojoj interpretaciji. Maestro Dinko Appelt, koji je ravnao orkestrom u Trešnjinoj produkciji, nakon nedavno odgledane probe komentirao mi je kako sada Belle igram potpuno drugačije, iako se to nisam osobito trudila, odnosno nastojala sam samo biti ‘točna’ u situacijama i odnosima. Možda tu leži najizravniji odgovor na vaše pitanje, a ja bih rekla da interpretaciju uvijek potiču i novi partneri i partnerice, koji su mi u ovom projektu velika inspiracija, kao i novi autorski tim”, kaže nam Vanda.

Ona je na sceni, odnosno pred televizijskim kamerama bila već s 13 godina. Nastupala je u dječjoj TV emisiji “Turbo Limach Show” kao članica vokalne grupe. Kao srednjoškolka je surađivala s Dinom Dvornikom u pjesmi “Ne znam kome pripadam”, što joj je osiguralo brz izlazak iz anonimnosti.

”Ljepotica i zvijer” govori o važnosti dobrote pred vanjštinom, što se čini u priličnom nerazmjeru s iskustvom koje daje estrada.

”Ja sam se vrlo rano odmaknula od estradnog ‘mindseta’ i odabrala jedan drugačiji put na kojem pritisak te vrste ipak nije bio toliki. Čim sam upisala Akademiju, morala sam se zbog pravila studiranja prve dvije godine povući iz javnog prostora, a u zamjenu sam dobila relativno siguran, gotovo laboratorijski prostor za obrazovanje i rad na sebi. Čini mi se da je na našoj glazbenoj sceni puno teže biti odan određenoj razini i vrijednostima jer estradni glazbenici, za razliku od kulturnih djelatnika, ovise isključivo o tržištu.”

Samoća na estradi

Vanda dodaje da iako ni u kulturi nije idealno, kulturne djelatnike većinom najprije odgoji fakultet koji usadi koliko-toliko usuglašene vrijednosti, a i svoj posao najčešće obavljaju u kolektivima koji ih primoraju da razviju neku vrstu povezanosti, respekta ili makar solidarnosti prema onima s kojima surađuju. “Na estradi su, kako sam ja to doživjela, ljudi u principu sami”, iskrena je Vanda.

image
Marko Miscevic/Cropix

Kad je s 15, 16 godina u naletu mladenačkog revolta odlučila inicirati glazbenu karijeru, u tome nije vidjela ništa preuranjeno ili neobično, nego je, kaže, bila uvjerena da “debelo kasni”.

”To je bio prijelaz s devedesetih na dvijetisućite kad su Britney i Nick Carter iz Backstreet Boysa sa 16 već osvajali svjetske top-liste. Moji roditelji, dakako, nisu dijelili moj entuzijazam, ali su me odlučili pratiti koliko god su to mogli i znali, pa makar i utoliko da, razočaram li se, budu blizu. Druga je stvar što su glazbeni autoriteti u meni zaista vidjeli talent. Inače, ne mislite valjda da bi bilo te sile koja bi ljude kalibra Dvornika natjerala da me stave na svoj album?”

Vanda je prvo upisala studij novinarstva, a onda tek Akademiju dramskih umjetnosti. Što je presudilo za odlazak na Akademiju?

”Najprije maestro Dinko Appelt koji mi je tijekom ‘Kose’ prvi bacio bubu u uho, zatim njegova majka, legendarna glumica Inge Appelt, te Helena Buljan, poslije moja profesorica. S njima me upoznao na premijeri istog mjuzikla i one su, nakon što su me vidjele, također zagovarale ideju da, umjesto svih drugih opcija koje sam tada kao maturantica razmatrala, razmislim o prijemnom ispitu na ADU. Iako takav prilično ekskluzivni poticaj nisam mogla olako ignorirati, za odlazak sam se ohrabrila tek godinu poslije, nakon što sam ponovno angažirana u Komediji u rock operi ‘Gubec-beg’ i ulozi Jane Jurkove koja, između ostalih brojeva, izvodi poznatu Ave Mariju”, prisjeća se Vanda.

Iz filmske klase

Do diplome u siječnju 2009. iza sebe je već imala nekoliko većih uloga u dva zagrebačka teatra i nacionalnoj kazališnoj kući te Nagradu hrvatskog glumišta. Velike su to stvari bile za tako mladu glumicu.

”Mogu reći da je važna bila sreća, ali i rad. I bilo je potrebno vrijeme. Svojim najvećim uspjehom smatram to što danas mogu relativno lijepo živjeti i podizati svoje dijete od posla koji volim”, kaže nam.

Mjuzikli su joj specijalnost, a i ona sama misli da u glazbenim predstavama najpotpunije obuhvaća svoj potencijal. No, voli različite stvari i voli mijenjati žanr. Zbog toga često gostuje u drugim kazalištima. Trenutačno puno sinkronizira, a prije toga je često surađivala s Dramskim programom Hrvatskog radija. Malo ljudi zna da je diplomirala u filmskoj klasi i voljela bi se, priča nam, u nekom idealnom trenutku ponovno naći i pred kamerom.

image
Marko Miscevic/Cropix

Nakon nedavne smrti Olivije Newton-John oduševila je izvedbom hita iz “Briljantina”. Mjuzikli voli oduvijek, a “Jesus Christ Superstar”, koji je 2000. pogledala u Lisinskom, doslovno joj je, kaže, promijenio život.

”Programskoj knjižici koju sam tom prigodom kupila, napravila sam mali oltar iznad svojeg kreveta, pa kad me tri godine poslije nazvao Vlado Štefančić osobno i pozvao me na audiciju za ‘Kosu’, nisam željela zaključiti ništa drugo nego da je u pitanju sudbina. Nadam se da ćemo ove sezone na repertoar vratiti i ‘Jesusa’ u kojem sam, na svoje oduševljenje, i zaigrala 2019. godine, alternirajući se s Renatom Sabljak u ulozi Marije Magdalene.”

Suradnja s Pavelom

Od lani opet i pjeva i izvan kazališta. Njezine nove pjesme ‘Istina’ i ‘Lako’ su odlično primljene kod publike, a ona je zadovoljna jer je oko sebe imala ljude s kojima je dugo željela raditi, i to na način koji je priželjkivala.

Aljoša Šerić je izvanredan autor i mislim da se dobro razumijemo. Vrlo bitan faktor u svemu je i podrška Dallas Recordsa koja se dosad pokazala vrlo velikodušna i puna razumijevanja kad je u pitanju usklađivanje s mojim kazališnim obvezama. U listopadu konačno izbacujemo novi singl i baš se veselim”, najavljuje Vanda.

Neko vrijeme je nastupala s grupom Pavel dok je pjevačica Tonka bila na porodiljnom.

”To je bilo izrazito ugodno iskustvo i što se tiče prijema u bendu i od publike, ali Tonka se vratila i sada je sve opet na svom mjestu. Pavelu i dalje želim odlične koncerte, a meni predstoji konačno završiti svoj album, prvi nakon 20 godina karijere na sceni. To bi bilo lijepo”, priča glumica koja je posljednjih godinu i pol išla iz projekta u projekt bez pauze. Ipak, uvijek se trudi da joj obitelj ne trpi zbog posla.

”Sve to ne bih mogla bez dobre suradnje sa suprugom i podrške koju dodatno dobivamo od dva para baka i djedova. Koliko sam sama i dandanas vezana uz svoje roditelje, toliko mi važan temelj sada predstavlja i obitelj koju sam zasnovala sa svojim mužem. Ona i naš sin su za mene jedino važno i realno u životu”, iskreno kaže Vanda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. rujan 2024 23:01