Kad se Tonči Huljić zabavlja onda nastane novi hit, a ovaj je put to pjesma 'Bogu iza nogu'. naslovna skladba i špica nove istoimene serije na Novoj TV, čiji su isječci - na kojima je autor prikazan svezanih ruku u luđačkoj košulji - na digitalnim platformama zabilježili mnoštvo pregleda i prije nego li je izašla cijela pjesma s istoimenim video spotom u kojem Huljić završava u ludnici, a na nastupima ga mijenja Antun Brzak Zmajo, veliki glumac niska rasta. Sve je to, kaže Huljić, samo dobra zabava. OK, što se onda događa kada je Huljić ozbiljan?
- Dogodi se pop misa 'Mediterana' ili dvostruki album instrumentala koji upravo spremam, a na kojem ću ugostiti mnoge svjetski poznate glazbenike. Što ne znači da se ja, dok skladam misu, baš nimalo ne zabavljam, kao što ne znači ni da sve u projektima kojima pristupam u sklopu Madre Badesse prepuštam isključivo zabavi ili slučaju. Ja radim kako znam i osjećam i stvarno više nemam volje razmišljati o tome što netko misli o onome što i kako radim. A radim ono što mi je izazovno ili ono što me veseli. Konkretno, što se tiče pjesme 'Bogu iza nogu', radio sam je namjenski za seriju Nove TV, dakle kao djelo koje se na jedan način mora moći identificirati s tom serijom. Samu pjesmu nisam pisao za sebe kao izvođača. Jedna od ideja bila mi je, otkrit ću vam, da 'Bogu iza nogu' izvede Dubioza kolektiv. Međutim, kako Nova TV ima svoju ciljanu grupu ljudi kojoj je ova serija, pa tako i pjesma namijenjena, ispostavilo se da bi publika u naslovnoj ulozi izvođača ove pjesme željela baš mene. U tom trenu imao sam napisanu A frazu, a refren sam prilagodio toj ekstremno humorističnoj seriji, pa u tekstu pjesme koja zapravo i nema teme Vjekoslava i ja dajemo sliku tog lika iz Madre Badesse, kojeg pratimo već 11 godina. On nije baš suvisao, ali ima svoju logiku i već više od desetljeća iznosi u javnost svoja zapažanja života i samog sebe. Pa se onda u ovoj pjesmi pojavljuju i Clint Eastwood, i žene u najlon čarapama, i afiniteti prema polpetama... - objašnjava Huljić kojeg pitamo koliko čovjek treba biti 'jak u glavi' da se u video spotu pjesme u režiji Pilot studija pristane pojaviti odjeven u luđačku košulju i pri tome, kao inteligentna osoba, biti svjestan da će se oglasiti i oni koji će, gledajući ga 'zatočenog' u ludnici, reći - napokon.
Inozemna karijera
- Nikakav problem nemam s time. Meni je baš bio gušt ući u tu košulju! Ja sam se, uostalom, u spotovima za Madre Badessu već pojavljivao u čudnim izdanjima. Podsjetit ću samo da sam prije četiri godine zbog pjesme 'Pošteno' 'obrijao' glavu i nacrtao tetovaže, na užas mojih ukućana i šok mog psa koji je pobjegao od mene kada me vidio u zatvorskom kombinezonu. Meni to ništa nije čudno, ali dozvoljavam da nekima jest. Nemam se zbog toga potrebu pravdati, pogotovo ne u ovoj našoj regiji, gdje svi znaju da je moj glazbeni raspon velik i da mogu istodobno pjevati u luđačkoj košulji i nastupati s Filharmonijom. Vani je, međutim, drugačije - priznaje Huljić i nastavlja:
- Znam da bi se inozemni agenti koji još nisu upoznati s mojim kompletnim radom mogli naći u zabuni, da bi im moglo biti čudno što taj točno lik radi, da bi se mogli zapitati da li on sklada, svira ili pjeva. Jer, priznajem to i sam, ovakva autorska i glazbena pojava poput mene nije baš ni u svijetu uobičajena. Pa ću sada radi njih, jer uz njihovu pomoć trenutno razvijam svoju instrumentalnu karijeru, malo stati na loptu s Madre Badessom. Želim, naime, pažnju inozemne javnosti fokusirati na moje instrumentalne numere - objašnjava Huljić, koji je u svijetu već itekako poznat po svojoj glazbi. Uz Maxa Mrvicu koji inozemnu karijeru gradi na njegovih skladbama, splitski skladatelj vani je cijenjen i kao autor nekih Disneyevih trailera te kao kompozitor glazbe za film 'XXX: State of the Union' u kojemu glume Ice Cube, Samuel L. Jackson i William Defoe...
U inozemstvu ne samo da je poznat nego je i upamćen, jer je prije dvadesetak godina ženski gudački kvartet Bond - kojeg je naš sugovornik osnovao i osmislio s Melom Bushom (londonskim producentom i menadžerom koji je surađivao s Led Zeppelinom, Davidom Bowiejem, grupom Queen, Vanessom Mae...) - s Huljićevim pjesmama prvo bio nominiran za Classical Brit Award nagradu u kategoriji najboljeg albuma, a potom je bio izbačen s Top liste klasične glazbe uz obrazloženje da je materijal 'previše popularan da bi bio klasika'.
- Eto, koliko god bizarno bilo, ovo je očiti dokaz da popularnost ima loših strana. Je li to jedina loša strana popularnosti? Nije. Loše je i kad ti se zbog nje zamagli u glavi. Ima naime dosta mojih kolega koji povjeruju u svoj odraz koji u tom trenutku popularnosti vide u ogledalu. Ja ne. Uvijek sam bio racionalan tip, a glazbu nikad nisam stvarao zato da bih bio popularan - ističe Huljić kojeg pitamo je li onaj lik iz Madre Badessa koji je otpjevao 'Ja san rojen da mi bude lipo', 'Inamorana', 'Tipo primitivo', 'Anarkišta', 'Fuman'... zapravo njegov alter ego.
- Mislim da je nakon 'Bogu iza nogu' svima jasno da je Zmajo moj alter ego - smije se Huljić, kojem je, dok stvara, važno i da njegovo djelo nije obično ili ne daj bože dosadno.
Glazbeni korijeni
- Takav neće biti ni spot što ću ga s Jelenom Rozgom uskoro snimiti na instrumental 'Suze biserne' - kaže autor prve mediteranske pop mise, nastale u svega dvadesetak dana, napravljenog po narudžbi Huljićevih američkih partnera iz Parma Records, a uz pomoć don Šime Marovića i Huljićeve kćeri Hane koja je napisala 'Dies Irae'. Djelo je premijerno izvedeno na 67. Splitskom ljetu, a reakcije publike na trodijelnu pop misu na latinskom (koja je dobila potporu Crkve i preporuku za izvođenje u koncertnom obliku, te je već pohranjena u Vatikanskom arhivu), bile su mahom sjajne. Jasno, bilo je i onih koji su pitali što sljedeće nakon mise možemo očekivati od splitskog autora, kao i onih koji su im odgovarali da je nakon svega jedino još preostalo da Huljić osnuje rock and roll bend.
- Rock bend? Teško. Ja rock and roll inače slušam cijeli svoj život. To je forma koju volim, ali, danas je to, nažalost, arhaična forma. No, kako u meni ima i arhaičnosti, nikad ne reci nikad... Premda, ne vjerujem da bih se upustio u to unatoč mojim glazbenim korijenima. Jer ja sam odrastao čitajući 'Džuboks', ja sam odrastao u vrijeme kad su Stonesi bili mladi, kada su se Sex Pistolsi pojavili i napravili revoluciju na glazbenoj sceni jer su sve skupa pojednostavili... Ja sam rastao u vrijeme Emerson, Lake & Palmera koji su bili instrumentalna čudovišta i giganti, u vrijeme Mikea Oldfielda i do danas najprodavanije instrumentalne ploče na svijetu, 'Tubular Bells'. I kad sam radio svoju misu htio sam zapravo da to bude malo duža verzija 'Tubular Bellsa' ili 'Bohemian Rhapsody' grupe Queen. Naravno, divovi rock and rolla nisu bili jedini koje sam slušao u vrijeme odrastanja. Naime, ja sam tih godina, s mamom i tatom, redovito odlazio i na Splitski festival. To je u Splitu bio dio opće kulture. Rastao sam, dakle, pod potpuno različitim glazbenim utjecajima, pod dijametralno suprotnom melodikom. Sve te različitosti, normalno, utjecale su na mene, a ta različitost jedan je od razloga zašto još uvijek živim i zašto ću ostati živjeti u Splitu - govori Huljić, kojeg su više puta tijekom života zvali da zbog svog glazbenog djelovanja preseli u inozemstvo, konkretno u London, što je on bez puno razmišljanja odbijao što zbog toga što je bio svjestan da bi se tamo morao odreći svog životnog ritma, što zbog Petra Graše, Jelene Rozge i ostalih svojih izvođača (svoje male glazbene obitelji s čijim članovima nikad u životu nije potpisivao nikakve ugovore), kojima u slučaju njegovog odlaska ne bi tko imao pisati pjesme.
Dvostruki album
- Da sam otišao živjeti vani, možda bih dosad postao milijarder. Ali, ne bih bio živ, jer treći razlog mog ostanka u Splitu je more. Ja uopće ne mogu zamisliti da živim negdje daleko od mora, od Dalmacije, od Mediterana. Moju karijeru prije svega obilježava more - tvrdi Huljić, koji je sad sav u pripremama pred izlazak dvostrukog CD-a njegovih instrumentala. Na prvom od ta dva CD-a, otkriva, bit će njegove instrumentalne skladbe, a na drugom instrumentalne kompozicije koje je Splićanin tijekom svoje dugogodišnje bogate karijere radio za druge izvođače.
- Imat ću dosta gostiju na tom albumu. Recimo, bit će tu Vishwa Mohan Bhatt, čuveni glazbenik koji je našoj publici možda najpoznatiji po svom Grammyjem nagrađivanom albumu 'A Meeting by the River', koji je izbacio s Ry Cooderom 1993. On je radio s mnogim glazbenicima sa zapada, a 2003. godine je gostovao na Crossroad Guitar Festivalu koji organizira Eric Clapton... Nas dvojica već smo surađivali na pjesmi 'Paradiso'. Potom, bit će tu i paragvajski multiinstrumentalist Víctor Espínola, s kojim sam radio na pjesmi 'Rain'. Na albumu ću ugostiti i Jeffa Waynea, čovjeka koji je 1978. objavio glazbenu verziju 'Rata svjetova', svoju glazbenu adaptaciju znanstveno-fantastičnog romana H. G. Wellsa koja se na svjetskim pozornicama prikazuje skoro pola stoljeća, Gorana Bregovića, koji mi je prije više od deset godina bio prvi gost na projektu Madre Badessa... Uz posao na dovršavanju svog dvostrukog albuma u ovom trenutku sam i u pripremama za adventske izvedbe moje pop mise u Hrvatskoj, ali i mogućoj izvedbi mise koja bi se po planu u vrijeme adventa trebala održati u Beču. Imam puno planova, puno toga što me motivira. Mišljenja sam da u mojim godinama, a koncem listopada navršit ću šezdeset, valja postavljati sve veće ciljeve pred sebe. Ja sam na ovim prostorima veliku većinu toga ispunio, a odavno ne radim po onoj 'joj, moram izbaciti novi CD', nakon čega slijedi 'joj, a sad moram ići svirati'. Ne! Ja radim po svom guštu, ali i po onom što sam samom sebi zadao u cilj. Ja ne sviram jer to moram, ja sviram jer to želim. Mene svirka opušta, ispunjava me, ali i zabavlja. A kada se već želim zabavljati onda mislim da mi je najbolje zabavljati se u svom društvu, a to je društvo probranih muzičara. Tako funkcioniram: okupimo se, moje društvo i ja, a onda dođe i publika. I to je cijela priča - kaže Huljić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....