DOLAZI I RIVA STARR

Tom Bug slavi povodom 20 godina karijere obećaje najveći, najvažniji i najbolji nastup na Dobrom Houseu

Izdavačka kuća Dobar House slavi 20 godina Tom Bugovog djelovanja na zagrebačkoj i hrvatskoj sceni i uzbuđenje im je na vrhuncu

Tom Bug

 Promo

Tom Bug, osnivač klupske večeri i izdavačke kuće Dobar House, slavi 20 godina djelovanja na zagrebačkoj i hrvatskoj sceni, a kao specijalni gost ove važne obljetnice i nakon dugih 10 godina u Zagreb stiže Riva Starr, majstor remiksiranja koji je remiksirao neke od najvećih house hitova poput "Groovejet" ili "Hey Hey".

image

Tom Bug

Promo

Nagrađivan i voljen od strane publike, Tom Bug je u 20 godina na sceni napredovao od "noćnih klubova na Črnomercu gdje je vrtio glazbu samo prijateljima" do organizacije i promocije House Fusion klupske večeri te predstavljanja Hrvatske na Burn Residency natjecanju, no tvrdi da će se "najveći, najvažniji i najbolji nastup karijere" održati upravo ove subote.

image

Tom Bug

Promo

- Uopće ne znam kako ću to. Odavno nemam tremu, ali znam da je jedan dio publike ovog puta došao baš radi mene, i sad je na meni da opravdam tih 20 godina u dva sata seta? Teško, ali dat ću sve od sebe - izjavio je Tom, koji tvrdi da se zapravo svako malo dogodi neka "posebna gaža". Posebno ističe prvi Dobar House tulum nakon drugog lockdowna, proslavu pet godina Dobrog Housea u B2B setu s Groovelineom te još jedan B2B set s Groovelinom u Aquariusu na prvom Dobrom Houseu s preko 500 ljudi nakon posljednjeg lockdowna.

Dok se glazbenici s određenim brojem godina iskustva iza sebe znaju požaliti na promjene na glazbenoj sceni i na publiku, Tom objeručke prihvaća inovacije i mladu publiku koju obožava on, ali i Dobar House kao izdavačka kuća.

- Mislim da generalno interesa za DJ-ingom ima više nego ikad, a to vrijedi i za produkciju glazbe - objašnjava Bug i dodaje da ima jako puno mladih i perspektivnih DJ-a i producenata.

- Srećom neke sam imao priliku upoznati kroz izdavanje glazbe, jer mnogi žele da im baš Dobar House bude prva stanica i to je zaista lijepo - kaže Tom koji je itekako zadovoljan scenom i izvođačima, no naglašava da trebamo "sustav, platformu, menadžment" koji će sve te mlade uputiti, dati im priliku, i najbitnije od svega, pronaći način kako do publike. Prepričava da su mnogi u pozadini predugo jer su introvertni, ili sramežljivi ili nesigurni, a imaju talent.

Na naše pitanje što je danas najbitnije za razvoj DJ karijere, Bug je s više strana obrazložio svoje odgovore i naveo zašto i kako talent i učenje, na kraju krajeva, nisu presudni.

- Romantično bi bilo razmišljati da je bitan talent i učenje. To je najbitnije, ali bez svega ostalog što je potrebno, taj talent će ostati u nekom podrumu ili potkrovlju. Nastupi i komunikacija s publikom su ključni. Tu će vas ljudi zapamtiti, ako ste ih zabavili, a osjetili su vašu karizmu... to ništa ne može zamijeniti. Društvene mreže moraju izgledati top, moraju biti uredne, smislene, zabavne, informativne, jednostavne i najbitnije: konzistentne. Tu i sam griješim, i ne postam po 5-6 dana. To je greška. Za ozbiljniji uspjeh, svakako je bitna produkcija, pa to može uključivati i remikseve. Nikad ne znaš što te može pogurati naprijed - tumači Tom Bug i ističe da nekim mlađima ide odlično komunikacija na internetu, društvene mreže i strategija kako privući publiku streamingom.

image

Carl Cox i Tom Bug

Promo

Govoreći o streamingu, platforme poput Deezera ili Spotifyja tek su posljednjih godina "uzele maha" u našoj regiji, a Bug priznaje da njegova glazba osobno "ne prolazi ni blizu koliko bi volio da prolazi".

- Imam neka tri do četiri izdanja koja broje slušanja u desecima tisuća, ali to je to. Sljedeći cilj mi je raditi na tome da te brojke rastu. "Lakši“ put za to je izdati za većeg izdavača, pa su šanse za to puno veće, no ttko je ikad rekao ili pomislio da je lagano izdat za velike izdavače? Želim Dobar House dovesti do svjetske reputacije, pa će nas pratiti i brojke na streamovima. Znam da možemo do toga doći - nada se Bug i naglašava da su spomenuti mladi izvođači put do takvog nečeg.

Uz brojne uspjehe, u 20 je godina nažalost bilo prostora i za greške.

- Flopova je bilo i bit će, kako u organizaciji evenata tako i s lošim gažama - rekao je, ističući da je jedan Dobar House 2017. imao rekordno mali broj posjetitelja – njih 36.

- Mislim da su loše gaže iznimno bitne kako bih naučio biti zahvalan na onim dobrim i kako bih se sjećao tih loših i smijao im se. Iako nisu nimalo smiješne dok se odvijaju. Prijetili su mi da će me pretući ako ne pustim Coloniu. Prijetili su mi da će porazbijati cijelu opremu ako ne pustim cajke. Bilo je svega, ali manje-više se to odvijalo na mojim počecima - prisjetio se.

Reflektirajući se na razvoj DJ-inga otkako je na sceni, napominje da se "ništa previše nije promijenilo, osim alata".

- Ranih devedesetih su se pojavili CD playeri prilagođeni DJ nastupima po uzoru na gramofone. To je vjerojatno bila najveća promjena. Sredinom 2000-ih se glazba počela prodavati i u digitalnom obliku, pa je to, bar iz moje perspektive, bila golema stvar. Vrtio sam glazbu na CD-ima, mahom ilegalno skinutu, i sad se pojavila prilika da glazbu kupim i to u vrhunskoj kvaliteti digitalno. Odmah mi se to svidjelo, i od onda nisam prestao kupovati na Traxsourceu, pa zatim i na Beatportu. Zanimljivo je kako sam u periodu kada sam kupovao ploče i htio vrtiti s ploča, radio isključivo tamo gdje nije bilo gramofona. Onda me to pustilo, i prihvatio sam digitaliju kao budućnost, i gle čuda, samo par godina kasnije, ploče su počele doživljavati tzv. "revival". Nisam tip koji pati za "boljim starim danima“, iako ih se sjećam s ljubavlju i smiješkom na licu. Jedino na čemu se još mora puno raditi jest brojnija i angažiranija publika na elektroničkoj sceni u Hrvatskoj. To fali u odnosu na prije. Nedostaje nam pomoć medija i pozitivan pristup oko svega. Ima jako puno talentiranih glazbenika/producenata koji su stavljeni u treći plan jer previše medijskog prostora zauzimaju zabavnjaci, ali mislim da je zbog interneta publika zapravo puno educiranija u tome što se sluša vani, kako partyji negdje drugdje daleko izgledaju, što mogu očekivat od pojedinih DJ-eva... Pokušavamo educirati ljude izdavanjem glazbe, intervjuima i općenitom dvostranom komunikacijom s našim pratiteljima - rekao je Bug koji smatra upravo komunikaciju, edukaciju i širenje najbitnijim, a navedene stavke su moguće upravo zbog interneta, koji je itekako pomogao priči Dobrog Housea te 20. obljetnici ove subote.

image

Tom Bug

Promo

- Subota će biti rasprodana, to je sigurno. Dodatno smo se potrudili da event bude posebniji od dosadašnjih, i samim dolaskom Riva Starra te dodacima u Petom Kupeu koji inače nisu tamo regularno. Osobno, Riva Starr je jedan od mojih favorita i DJ svjetskog statusa s kojim sam u odličnim odnosima i za čiju etiketu također izdajem glazbu. Uzbuđenje nam je stvarno na vrhuncu - rekao je Tom i pozvao sve zainteresirane da postanu dio priče Dobrog Housea.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 14:18