SVI VOLE ‘GLOW‘

Velika svađa zbog šljokica: Zove se shimmer, navodno je hit i već je bio povod za desetak tužbi

Pjevačica Lana Jurčević poručila Mamićevoj snahi: ‘Tužit ću sve koji nas kradu‘
Lanin proizvod bio je veliki hit, a reklamiran je slično kao i Tijin i Ladin

Sjaj šljokica očito je prejak. Zbog shimmera, kozmetičkog preparata obogaćenim mikropigmentima koji stvaraju svjetlucavi odsjaj na koži kakvih na hrvatskom tržištu ima barem 50-ak, a prodaju se u svakoj drogeriji, pa čak i supermarketu, jučer su na društvenim mrežama zaratile tri poznate dame.

Sve je započelo jednom Facebook objavom pjevačice i poduzetnice Lane Jurčević, ujedno i vlasnice kozmetičkog brenda La Piel koji je pokrenula krajem 2018., a čija je glavna perjanica uljni shimmer naziva Glow Babe.

image
Lana Jurčević



Biljana Gaurina/Cropix

– Svi odjednom pokreću kozmetičke brendove, od poštara do knjigovotkinje i svi od reda imaju shimmer oil, shimmer sprej i svi od reda se zovu ili beach ili glow. Ovo je postalo bolje od dezinficijensa. Ajme kako će nam ekonomija zbog toga procvjetati. Jupiiii - napisala je Lana.

No, iako Lana nije izričito napisala na koga se ta objava odnosila, zbog riječi “glow” svima je postalo jasno na koga je ciljala prozivkom. Pa je do podneva internet bio pun članaka o celebrity ratu između Lane s jedne, i pokćerke političara Ljube Jurčića i snahe Zdravka Mamića, Tije Mamić, te vizažistice Lade Mitrašinović, s druge strane.

Svi vole glow

Naime, svi su mahom zaključili da se Lanina objava referirala na kozmetički brend koji su Tia i Lada nedavno pokrenule jer u njihovom kozmetičkom brendu postoji riječ “glow” koju je Lana istaknula.

image
Prijateljice Tia Mamić i Lada Mitrašinović sa svojim preparatima
PR

Riječ je o Glow&Go puder losionu za tijelo, a kako ga njih dvije reklamiraju, to je proizvod koji naglašava ljepotu kože laganim prikrivanjem sitnih nepravilnosti i ostaje na koži bez mrljanja i brisanja tijekom cijelog dana.

Lada i Tia nisu dugo čekale, te su se zbog brojnih medijskih napisa odlučile reagirati zajedničkim priopćenjem koje su objavile na svojim Instagram profilima.

– Dragi naši prijatelji, klijenti, suradnici, s obzirom na mnogobrojne priče u medijima shvatili smo kako smo namjerno ili nenamjerno prozvane u nekim kontekstima s kojima stvarno ne želimo imati veze. Zahvalne smo što i Hrvatska može biti zemlja u kojoj se ostvaruju snovi jer smo upravo u Hrvatskoj i s našim ljudima mi ostvarile naše snove. Zahvalne smo na našoj ekipi proizvođača, prodavača, dostavljača, knjigovodstva i poštara jer bez svih njih Glow&Go ne bi bio ostvaren i mi ne bismo funkcionirale ovako uspješno kao što to činimo danas. Isto tako ponosne smo na naše iskustvo u ovom području koje je doprinijelo kvaliteti naše puder kreme, kvaliteti koju ste upravo svi vi prepoznali i na tome vam hvala. Nadamo se kako će ovakvih medijskih priča biti manje, a uspjeha u poslu svih nas sve više – poručile su Lada i Tia.

image
Prijateljice Tia Mamić i Lada Mitrašinović sa svojim preparatima
PR

Istovremeno, svi ti medijski napisi o ratu na beauty sceni potaknuli su Lanu da razjasni situaciju još jednom objavom.

- La PIEL je kopiran, što konceptom, grafičkim dizajnom, vizualnim identitetom, krađom autorskog sadržaja, od fotografija do videa, pa nadalje, počevši, od Lijepe Naše pa sve do Filipina. A vi naravno za to ne znate, znate samo za ono što vam je dobar clickbait. Jeste li pisali samoinicijativno o mojim osobnim i La PIEL donacijama za vrijeme korone? Niste... Imam nažalost otvoreno nekoliko sudskih procesa, ne zato što ne želimo da netko pošteno radi, već da ne krade ono na čemu mi radimo 20 sati dnevno. Što je tu sporno i koji dio nije jasan? – dio je njene jučerašnje Facebook objave usmjerene na medije.

Ovom je objavom samo dodatno zaoštrila sukob spominjući tužbe i sudske procese.

Nazvali smo Lanu za dodatni komentar, no rekla nam je kako je u objavi sve što treba biti rečeno te da o detaljima tužbi ne može govoriti.

Kako se nanosi

Zapitali smo se, je li Lana možda tužila Ladu i Tiju, no kako doznajemo iz izvora bliskih dvjema poduzetnicama, one s Lanom nisu ni u kakvom sudskom procesu.

No da se vratimo na početak rata. Znate li uopće što je shimmer?

image
Prijateljice Tia Mamić i Lada Mitrašinović sa svojim preparatima
PR

Beauty stručnjaci kažu da je body shimmer obavezni sastojak svake kozmetičke torbice u ljetnim mjesecima. Nanosi se posvuda, na lice i tijelo, posebice na dekolte, ramena i noge. Maže se prstima ili kistom ovisno o teksturi, a svakoj ženi jamči izgled osunčane boginje.

- Gotovo svaki veći brend dekorativne ili preparativne kozmetike, svjetski i hrvatski, u svojoj ponudi ima neku vrstu shimmera. On može biti ulje, mlijeko, puder, maslac, gel... što god, a bitno je da ima mica prah za kozmetiku, odnosno sjajne čestice – rekla je Mirela Ilenić, farmaceutska tehničarka i formulatorica. Svoj shimmer jednostavno je i kod kuće napraviti, samo u neko gotovo ulje dodajte sjajne čestice koje koriste vizažisti, otkrila nam je Ilenić koja iza sebe ima veliki broj formuliranih preparata.
Zamolili smo je da baci oko na recepturu oba preparata – Glow Babe i Glow & Go te iznese svoje stručno mišljenje.

- Glow & Go u sastavu ima parafinsko ulje i taj je proizvod, gledano kroz benefite za kožu, potpuno prazan, osim zlatnog sjaja. S druge strane, Glow Babe je druga priča, s puno raznih ulja i hijaluronskom kiselinom i samo ulje već, bez šljokica, vrlo je korisno za kožu – ističe Ilenić.

Ima li tu temelja za tužbu, pitali smo je s obzirom na njenu stručnost.

image
Prijateljice Tia Mamić i Lada Mitrašinović sa svojim preparatima
PR

- Po sastavu preparati su potpuno različiti i nema prostora za tužbu, a smatram da je isti slučaj i u korištenju riječi “glow”, što na engleskom znači “sjaj”. To je opći pojam da bi ga se moglo zaštiti na intelektualnoj razini – smatra Ilenić.

No, slično je bilo i u slučaju Borboleta, kada je u srpnju 2019. zagrebačka poduzetnica Tatjana Lisičar, vlasnica Borboleta d.o.o., htjela tužiti zagrebačke zlatare i dizajnere za kopiranje njezina nakita, odnosno 12 zaštićenih simbola među kojima su ananas, sidro, zvjezdice, djeteline pa čak i srca, također opći oblici, pa su na adrese brojnih obrtnika ipak stigle opomene.

No, kako kaže Ilenić, pojedini shimmeri, iako ne ova dva sporna, ipak bi mogli biti upitno slične recepture.

Ljuti konkurenti

- Problem je što na deklaracijama novih proizvoda kojih u zadnje vrijeme ima mnogo na tržištu ne piše tko ih proizvodi. Prema tome kupci, ali primarno konkurencija na tržištu, zbog ugovora o tajnosti poslovanja, ne mogu znati gdje je koji preparat proizveden. Laboratoriji koji su registrirani za uslužnu djelatnost, njih praktički 99 posto, ima i svoju proizvodnju i teško je znati koliku razliku rade u recepturi za svoj ili neki drugi brend – objašnjava formulatorica Mirela Ilenić.

Shimmeri su nevjerojatno popularni i preplavili su kozmetičku scenu – Nuxe, Olival, Afrodita, Garnier, Clarins, Sisley, Dove, Balea... Gotovo svaki poznati brend u ponudi ima i shimmer.

image
Prijateljice Tia Mamić i Lada Mitrašinović sa svojim preparatima
PR

No, kako doznajemo u razgovoru sa stručnjakinjom za modu i komunikaciju Martinom Pandžić Skoko, predavačicom na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment i turizam.

- Brend podrazumijeva konkretan proizvod, ali i sve druge segmente koji ga prate, od načina pakiranja i komunikacije do vrijednosti i osjećaja koje vežemo za njega. Dakle, svaki brend ima materijalnu, ali i nematerijalnu vrijednost. Nematerijalna vrijednost, odnosno imidž može ići do čak 90 posto ukupne vrijednosti brenda. Pritom se mogu zaštititi naziv, vizualni identitet, receptura i sl. Ali nikada ne možete u potpunosti onemogućiti da drugi kopiraju pojedine segmente brenda. To je osobito teško kod uslužnih brendova. Dovoljno je unijeti jednu novinu, drukčiji pristup i da imate potpuno novu ponudu – objašnjava Pandžić Skoko.

Najsnažnija mogućnost zaštite brenda je njegova poznatost i prihvaćenost na tržištu. - Tada kupci znaju tko je original, a tko kopija. Kopija nikada ne može postići snagu brenda koji mu je uzor. Ali ako ponudi sličnu kvalitetu i nižu cijenu, može funkcionirati na tržištu i osigurati određene prihode, no upitna je dugovječnost – dodaje Pandžić Skoko.

image
Prijateljice Tia Mamić i Lada Mitrašinović sa svojim preparatima
PR
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 08:40