OPAKA KONKURENCIJA

Sraz showova tri najveće televizije: Publiku zanimaju samo najveći spektakli i na njima se više ne štedi

Na malim ekranima trenutno je pet velikih i vrlo skupih showova, od čega se čak četiri emitiraju tijekom vikenda

Superpotjera, Ples sa zvijezdama i Masked Singer

 HRT/Nova TV/RTL

Nikada produkcijski tako jako kao sada hrvatske nacionalne televizije nisu ušle u proljetnu TV sezonu. Na malim ekranima trenutno je pet velikih i vrlo skupih showova, od čega se čak četiri emitiraju tijekom vikenda. RTL-ov “Masked Singer” tuče se subotom s HTV-ovim “Zvijezdama pjevaju”, a nedjeljom novi kviz javne televizije “Superpotjera” sa spektaklom Nove TV “Ples sa zvijezdama”.

Tijekom tjedna prikazuje se reality show Nove TV “Survivor”, naizgled bez konkurencije, no svi su u istoj misiji - uzeti što već dio gledanosti. Tko je u konačnici pobjednik te utrke, teško je zaključiti jer se koriste dva različita mjerenja: HTV koristi ono Ad Scannera, a komercijalne televizije uzimaju ga od UMTG - AGB Nielsena. No, kako god bilo, publici je ponuđen jak sadržaj u kojem sve dobne skupine, baš kao i profili gledatelja, mogu naći nešto po svom ukusu. Istražili smo što ih razlikuje, koji su im rezultati gledanosti, koliko ljudi stoji iza njih, koji su im najskuplji segmenti produkcije...

ZVIJEZDE PJEVAJU, HTV, 12. sezona

Od svih navedenih, ovaj show koji tradicionalno vode Barbara Kolar i Duško Ćurlić je najdugovječniji. U tom ritmu teško je pronalaziti nove zvijezde koje su spremne ili imaju dovoljno vremena za sudjelovanje u emisiji, pa se ovom projektu katkad spočitne da im nisu baš svi natjecatelji poznate “face”. S druge strane, ovaj je show predstavio neke ljude ostvarene na drugim, modernim platformama široj publici, pa mu se to može računati i kao plus. Naravno “Zvijezde pjevaju” nisu jedini show koji to radi jer, zapravo, druge ni nemaju s obzirom na to da je pravih zvijezda u Hrvatskoj malo.

Na projektu radi oko 120 ljudi, no kako ističe urednica “Zvijezda” Uršula Tolj, ne nose, naravno, svi jednak teret showa. Gledanost im se po Ad Scanneru u ovoj sezoni, prema dostupnim podacima, kretala od 6,9 posto do 13,1 AMR-a, a udio u gledanosti bio im je i 24 posto (SHR).

- Prve pripreme za novu sezonu kreću i pet, šest mjeseci prije prve epizode. A tko nas najviše prati? Nemam službene podatke, ali mogu zaključiti da su naši najveći obožavatelji djeca i žene. Zahvaljujući našim dodatnim naporima na društvenim mrežama, od prošle sezone dignuli smo gledanost kod mladih za značajan postotak - ističe Uršula Tolj.

Najkompliciranije u njegovoj produkciji jest naći dobre kandidate, a kao najjači adut showa “Zvijezde pjevaju” urednica ovog projekta navodi - pozitivu.

- Mislim da je najveća posebnost izuzetno pozitivna i prijateljska atmosfera. Iako na kraju gotovo svake epizode jedan par ispada, nema negativnih konotacija, puno je smijeha, veselja i pjesme, svi sudionici su iskreno unutra i to se jednostavno vidi i šalje dalje preko ekrana, ali i preko društvenih mreža - zaključuje Tolj.

image

Zvijezde pjevaju

/Zvijezde Pjevaju

MASKED SINGER, RTL, 2. sezona

Reklo bi se da je to najtajnovitiji projekt na malim ekranima. Tek nekoliko ljudi na cijelom RTL-u zna identitet zvijezda ispod maštovitih maski dizajnera Jurja Zigmana, što, naravno, dodatno komplicira cijelu produkciju u kojoj sudjeluje više od stotinu ljudi. Ove sezone “Masked Singer” vodi Nikolina Pišek, a Antonija Blaće s Nives Celzijus, Borkom Perićem i Sašom Lozarom čini panel detektiva.

- Uvijek je zanimljivo pitanje koliko traje pretprodukcija zato što, zapravo, u glavama kreativaca show počinje onog trenutka otkad znamo da će se raditi. Čim je rečeno da ćemo raditi novu sezonu, već tada, htjeli-ne htjeli, razmišljate o svemu, a ponajviše o castingu, detektivima i maskama. Tako da, zapravo, pretprodukcijski dio traje nekoliko mjeseci, ali on za sve nas involvirane od samog početka traje od 0 do 24 - govori producent Vanja Meandžija. Na pitanje o gledanosti showa ima specifičan odgovor.

- Ono što me čini najsretnijim jest to da nakon showa svi dobivamo razne poruke ljudi raznih životnih dobi i staleža, od onih koji su obiteljski ljudi do samaca. Najdraže mi je kada se nagađa tko je pod maskom i kada se šalju poruke poput: ‘Ma, je l’ moguće da je pod maskom XXX?’ ili ‘Je li Banana YYY?’ Po meni, ti ljudi koji su zagrizli i igraju igru pravo su mjerilo ‘gledanosti’. A tko su najveći obožavatelji? Svi, barem koliko ja znam. ‘Masked Singer’ je doista pravi obiteljski show koji svojom zabavom i izvrsnim detektivskim radom našeg panela istinski zabavlja sve koji ga gledaju - ističe Meandžija i ukratko najjače adute showa koji radi: zabavu, maske, tajnovitost i casting.

- Koja je posebnost showa u kojem poznate osobe ulaze pod senzacionalne maske i pjevaju kako bi ostali u natjecanju i kako bi što dulje ostali skriveni da na kraju osvoje trofej ‘Masked Singer’? Sam koncept već je dovoljno neobičan i poseban da ima status jedinstvenog showa! Na ovaj show treba gledati kao na zabavu i igru, a mislim da nam svima toga treba. Njegova je posebnost ujedno i njegova najjača i najslabija strana. Postoje gledatelji kojima je neshvatljiv koncept u kojem skriveni celebrityji pjevaju pod maskama i svi se pritom zabavljaju i igraju pogađanja. No, postoje i gledatelji kojima je upravo to ono najbolje. Stoga možemo reći da je pristup doista individualan - rekao je Meandžija i dodao kako je najkompliciranije u produkciji ovog projekta uskladiti obveze svih natjecatelja i potrebe produkcije.

image

Nikolina Pišek i Kraljica iz showa Masked Singer

Vedran Peteh/cropix/

PLES SA ZVIJEZDAMA, NOVA TV, 3. sezona

Pripreme za novu sezonu ovog licencnog spektakla traju otprilike tri mjeseca, a u njegovoj realizaciji sudjeluje oko 150 ljudi. Najgledanija epizoda treće sezone, kako su nam rekli na Novoj TV, ostvarila je 38 posto udjela u gledanosti, a pratilo ju je gotovo 520 tisuća gledatelja. U prosjeku, show prati više od 450 tisuća gledatelja (izvor UMTG, pružatelj podataka AGB Nielsen). “Ples sa zvijezdama”, koji vode Tamara Loos i Igor Mešin, namijenjen je cijeloj obitelji.

Koja je posebnost showa?

- Osim plesnih parova i žirija koji su njegov dio, neizostavnu ulogu u ‘Plesu sa zvijezdama’ imaju sektor kostima i šminke, rekviziteri i svi članovi produkcije koji se brinu za to da svaki detalj u prijenosu uživo bude besprijekoran. Svi raskošni kostimi za show ručno se šivaju, šminka i frizure su na najvišoj razini, a sam studio doživljava spektakularne promjene sa svakom novom točkom koja donosi zadivljujuću scenografiju i ambijent. Poseban šarm aktualnoj sezoni daju osobne, zanimljive i intrigantne priče zvijezda, žirija i voditelja, a prvi su put i gledatelji dobili priliku ocijeniti kandidate te tako i sami postati dio žirija - odgovaraju na Novoj TV.

Najjači je adut, ocjenjuju, plesni i glazbeno-scenski spektakl koji okuplja najpoznatije zvijezde hrvatske scene i vrhunske profesionalne plesače. Najskuplji segment showa su, pak, kostimi, koji se za svaku sezonu producira više od 300, scenski zatim rekviziti, grafika i još mnogi drugi detalji koji su ključni dio svakog nastupa. Ono najkompliciranije u produkciji showa zapravo je manjak vremena.

- Svaka emisija nedjeljom emitira se uživo, pa svi koji rade na projektu imaju manje od tjedan dana za pripremu; kako kandidati za svoje koreografije tako i članovi produkcije, rekviziteri, šminkeri i kostimografi za sve segmEmbeddingsente nastupa - uzvraćaju iz produkcije Nove TV.

image

Ples sa zvijezdama

Nova TV

SUPERPOTJERA, HTV, 1. sezona

Ovaj licencni natjecateljski kviz novitet je na hrvatskom televizijskom nebu. Doduše samo donekle jer ga poput “Potjere” vodi Joško Lokas, uređuje Igor Grković, a u njemu sudjeluju lovci Morana Zibar, Krešimir Sučević Međeral, Mladen Vukorepa i Dean Kotiga. U “Superpotjeri” je tom timu pridodan Sven Marcelić, a poanta je da natjecatelj ima priliku osvojiti novčanu nagradu igrajući protiv dva, tri, četiri ili svih pet lovaca. Novi projekt dočekan je s velikim pohvalama, čemu idu u prilog i rezultati gledanosti koje je u svoje tri dosad emitirane epizode ostvario.

- Prema podacima tvrtke Ad Scanner, prva emisija ‘Superpotjere’ imala je 14,9 posto AMR-a i gotovo 30 posto SHR-a (udjel u gledanosti, op. a.). Druga emisija imala je 18,6 posto AMR-a i 30,6 posto SHR-a. Superpotjera je bila najgledaniji nedjeljni večernji program i prema podacima tvrtke AGB Nielsen - govori Igor Grković. Treće izdanje emisije, ono blagdansko, ostvarilo je 14,3 posto AMR-a ili prosječne gledanosti.

U izvršnom dijelu tj. samom snimanju sudjeluje 50-ak ljudi. Taj bi broj bio i malo veći kad bi se pribrojali svi uključeni u postprodukciju emisije, kao i dio zaposlenika s HRT-ovih digitalnih platformi te iz programskih odjela komunikacije i prezentacije programa.

- Pretprodukcija pri pokretanju formata traje minimalno tri mjeseca. U tom je razdoblju potrebno istodobno razmišljati o režijskoj koncepciji, razradi tehničke platforme na temelju koje će se odvijati igra, dizajnu scene, nacrtu pravila kviza, sustavu prijave natjecatelja, pa i dovoljnoj količini pitanja - objašnjava Grković kako je izgledalo postavljanje projekta. Budući da je riječ o tek pokrenutoj emisiji, na temelju prvih nekoliko teško mu je definirati profil gledatelja, ali njihov je, kaže, zadatak zadovoljiti sve generacije gledatelja. Kao najjači adut showa ističe lovce. Što se, pak, tiče najslabije karike, odgovara da je možda najveći izazov to što u jednom ciklusu snimanja moraju snimiti dovoljan broj emisija za tromjesečno emitiranje, što znači da, recimo, 12 emisija kviza treba snimiti u šest snimajućih dana.

- Jednako tako, prvih deset emisija kviza snimili smo prije nego što smo prikazali prvu emisiju, pa ako je nešto bilo propušteno, to nije bilo moguće nadoknaditi ili promijeniti. Zato je priprema u pretprodukciji izuzetno važna - napominje.

Najskuplji segment showa su specifični scenski elementi, kojih je potrebno više što je scena kompleksnija. Prednost je, nastavlja Grković, što imaju dovoljno znanja i iskustva, pa većinu tehničkih i programskih rješenja osmisle i izrade na HRT-u. A što izdvaja ovaj show od drugih?

- Promicanje znanja i poticanje izvrsnosti kroz zabavnu formu kviza - uzvraća Grković.

image

Superpotjera kviz

HRT

SURVIVOR, NOVA TV, 2. sezona

Zabavno-natjecateljski show “Survivor” avanturističkog je karaktera, a snimanje se odvija na izoliranoj dalekoj i egzotičnoj lokaciji u Dominikanskoj Republici. Show je prepun iznenađenja i preokreta, a adrenalin, napetost, sportsko natjecanje i timski duh neki su od njegovih ključnih atributa, navode na Novoj TV nabrajajući posebnosti projekta koji vodi Mario Mlinarić. Produkcijski sektor “Survivora” sastoji se od otprilike 120 članova, a pretprodukcija traje otprilike četiri mjeseca.

Najgledanija emisija ostvarila je udjel u gledanosti od 31 posto, a pratilo ju je gotovo 300 tisuća ljudi. Aktualnu sezonu “Survivora” u prosjeku prati gotovo 250 tisuća gledatelja i najgledaniji je format u svojem “slotu” (izvor UMTG, pružatelj podataka AGB Nielsen).

- Najjači je adut ‘Survivora’ to što okuplja avanturiste, ljubitelje zahtjevnih izazova, rekreativce i vrhunske sportaše iz regije koji su na brojnim testiranjima kojima su bili podvrgnuti pokazali natprosječnu brzinu, spretnost, kondiciju, ali i snagu uma, koja je neizostavan faktor za uspjeh u showu. Kvalitetna produkcija i dinamičan koncept pružaju najveće televizijsko uzbuđenje - odgovaraju na Novoj TV.

U produkcijskom smislu, izazov predstavlja vremenska razlika između Hrvatske i Dominikanske Republike, gdje se show snima. Za vrijeme snimanja showa, članovi produkcije prilagođavaju se klimatskim uvjetima karakterističnim za tropsko područje. Temperature u Dominikanskoj Republici danju premaše i 30 °C, postotak vlažnosti zraka vrlo je visok, a česte su i oborine poput iznenadnih pljuskova, pa to dodatno komplicira produkciju ovog showa.

image

Survivor 2. sezona

Nova Tv/Nova Tv
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 02:29