VELIKI IZDACI

A što ako stvarno pobijedi? Evo koliko košta organizacija Eurosonga: Baby Lasagna mogao bi Hrvatsku i zadužiti

Trošak Eurovizije varira iz godine u godinu, jer ovisi o doprinosima svih zemalja sudionica

Baby Lasagna

 Jessica Gow/Afp

Nakon prve polufinalne večeri ovogodišnjeg Eurosonga, na društvenim je mrežama Baby Lasagna najpopularniji izvođač, a status favorita mu samo potvrđuje stanje kladionica, pa su mnogi već počeli zamišljati Eurosong 2025. u Zagrebu. Doduše, mnogi ne znaju kako je biti domaćin najvećeg svjetskog pjevačkog natjecanja i koliko košta organizacija događaja takvog kalibra.

Podsjetimo, Hrvatska je dosad samo jednom organizirala ovakvo natjecanje, i to kada je 1989. godine na Eurosongu pobijedila Jugoslavija s pjesmom "Rock Me" grupe Riva. Eurosong se godinu kasnije održao u Zagrebu u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski, a voditelji su bili Oliver Mlakar i Helga Vlahović. Doduše, puno se toga promijenilo od već davne 1990. - od zahtjeva produkcije do generalnih zahtjeva tog prestižnog natjecanja kojeg svake godine prate milijuni.

image

Baby Lasagna

Jessica Gow/Afp

Naime, trošak Eurovizije varira iz godine u godinu, jer ovisi o doprinosima svih zemalja sudionica s obzirom na to da je natjecanje koprodukcija 40 javnih emitera iz cijele Europe. Eurovision TV prošle godine je naveo kako natjecanje u potpunosti financirao BBC, a bile su uključene i zemlje sudionice. Međutim, naknada za sudjelovanje različita je za svaku zemlju, ovisno o čimbenicima poput BDP-a i njezine veličine, a vjeruje se da pet velikih nacija (UK, Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska) najviše doprinose iz godinu u godinu, piše The Sun.

Koliko god zarada od Eurosonga može doprinijeti državi, toliko je može i zadužiti.

Ovogodišnja organizaciju u Malmöu svakako je jeftinija od one 2016. godine u Stockholmu, kada je u organizaciju događaja uloženo 100 milijuna švedskih kruna (oko 85 milijuna eura), od čega je polovica otišla u renoviranje i troškove vezane za arenu.

image

Baby Lasagna

Jessica Gow/tt/Afp

Što se tiče proteklih izdanja Eurosonga, švedski Malmö je 2013. godine navodno potrošio oko 18,4 milijuna eura na domaćinstvo spektakla. Također, procjenjuje se da je Moskva "svoj" Eurosong 2009. godine platila oko 38,5 milijuna eura, dok je njemački Düsseldorf ta priča 2011. godine stajala oko 27 milijuna eura. Lanjsko izdanje ovog poznatog natjecanja nije stajalo više od 11,3 milijuna eura.

Govoreći o dobicima, Eurosong često potakne lokalno gospodarstvo. Prema CNBC-u, domaćin 2022. Torino, grad u sjevernoj Italiji, potrošio je oko 11 milijuna dolara na organizaciju događaja, ali tvrde da su taj novac vratili sedmerostruko kroz turizam.

Sve u svemu, Eurosong je ogroman mehanizam i to je događaj koji se priprema godinu dana. U njega su uključeni Europska radiodifuzijska unija, zemlja domaćin, ali i televizije ostalih zemalja koje pomažu u organizaciji, no Hrvatska bi, ukoliko stvarno osvoji to natjecanje, morala zadovoljiti i zahtjevnu sigurnosnu komponentu ovog internacionalnog fenomena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 13:15