Znate li što je @deuxmoi?
To je Instagram profil koji je u vrijeme globalne pandemije gotovo u potpunosti zamijenio tabloide kakve poznajemo. Od ožujka prošle godine, kada je krenuo prvi lockdown, jedna, pretpostavlja se, ženska osoba s iznenadnim viškom slobodnog vremena počela je na opciji Insta story ovog Instagram profila objavljivati tračeve o poznatima i slavnima, koji su joj stizali sa svih strana.
Te se priče ne bi zadržavale na profilu dulje od 24 sata, sve su redom bile anonimne, često bi bilo zatajeno i ime pravih protagonista trača, a globalnoj publici bilo je omogućeno pogađanje o kome se radi. Od 45.000 početnih pratitelja, ovaj Instagram profil narastao je više od deset puta i sada broji 600.000 followera. I baš kao u seriji "Tračerica" (Gossip Girl), koju smo pobožno pratili prije petnaestak godina, i u ovoj priči se ne zna tko stoji iza @deuxmoi. A pretpostavki je mnogo.
Sočni tračevi i opačine
Novinarka Vanity Faira mjesecima je istraživala o kome se zapravo radi, mailom komunicirala s osobom za koju je samo pretpostavljala da uređuje megauspješni tračerski Instagram profil. I na kraju - naravno - nije objavila ime i prezime (zle) urednice, iako u tekstu ima naznaka da je saznala identitet lockdown tračerice.
Koja je u međuvremenu, anonimno naravno, dala intervju i New York Timesu.
Sve je anonimno
A sve je počelo kada je prije godinu dana profesionalka s Manhattana kojoj je iznenada onemogućen uobičajeni društveni život - barem se tako opisuje u tekstu u Vanity Fairu - sa svog Instagram profila, koji je održavala kao produžetak davno ugaslog modnog bloga, u bespuće interneta poslala poruku kako je u potrazi za nekim sočnim tračem iz života poznatih s A-liste.
Prvo je stigao trač o seksualnom životu Leonarda DiCaprija. Pa neka opačina o njegovu prijatelju Jonahu Hillu. I lavina se nezaustavljivo zakotrljala.
Počele su joj stizati gomile poruka ljudi koje rade u showbizz industriji i koji su prenosili svoje doživljaje s glumcima, pjevačima, voditeljima, zaposlenici u restoranima i kafićima opisivali su kakvi su gosti zvijezde, a najsočnije su bile priče onih koji su imali seksualne doživljaje s poznatima i slavnima.
Dakako, sve su to neprovjerene glasine i @deuxmoi se ne zamara činjenicama; svi tračevi se objavljuju anonimno - uz opasku anon.pls, a ako je priča posebno delikatna, ime glavnih protagonista se zataji uz opis, recimo dvoje poznatih s A-liste koji su u braku šest mjeseci i žive u New Yorku.
Pokušaj monetiziranja
Koju kozmetiku voli Jennifer Aniston, kakvu kavu pije Timothée Chalamet i što u sendviču preferira Chris Evans samo su neke od informacija koje agilni fanovi na terenu dojavljuju @deuxmoi, baš kao i nabrzinu okinute fotografije slavnih primijećenih u nekom restoranu u New Yorku ili Los Angelesu.
Početkom godine @deuxmoi je lansirao i limitiranu kolekciju majica, kapa i platnenih torbi s natpisima Anon.pls i Fuck Your Tabloid, koje su rasprodane vrlo brzo. I nema ih više.
Očigledno je došlo vrijeme za pokušaj monetiziranja nečega što je u kratkom roku naraslo tako veliko. Američki mediji spekuliraju da je profil možda preuzeo netko drugi.
Ovaj Instagram fenomen pravi je znak vremena u kojemu živimo. Mediji više nisu pod kontrolom elite, društvene mreže omogućuju svima da, gotovo bez kontrole, komuniciraju sadržaj po volji.
I dok smo dosad uglavnom imali portale ili blogove s tračevima iza kojih je ipak bilo poznato tko stoji, poput Perez Hilton ili Just Jared, @deuxmoi je kao platforma na kojoj glasine širi običan puk, odnosno krajnji konzument, ipak nešto novo.
Iako je nemarenje za istinu i provjeravanje činjenica nešto itekako dobro poznato i - staro.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....