HARRY I MEGHAN

Potiču kompanije da se ne oglašavaju na platformama koje ne žele zaustaviti govor mržnje i laži

‘Sama mjesta koja dopuštaju širenje dezinformacija dižu ruke kad se od njih traži da preuzmu odgovornost‘
Princ Harry and Meghan Markle
 Backgrid/Backgrid Usa/Profimedia

Princ Harry je kazao da društvene mreže potiču 'krizu mržnje' te pozvao kompanije da porazmisle o svojoj ulozi u oglašavanju na digitalnim platformama.

U tekstu objavljenom u američkom poslovnom magazinu Fast Company, naslovljenim s 'Društveni mediji nas razdvajaju, zajedno ih možemo preoblikovati', Harry je ustvrdio da stanje, trenutačno, nije dobro.

Harry i Meghan su proteklih nekoliko tjedana, zajedno s direktorima velikih kompanija i marketinškim stručnjacima, radili upravo na tom pitanju i trudili se donijeti promjene.

'Digitalni svijet nije dobro, a kompanije poput vaše imaju šansu porazmisliti o svojoj ulozi u financiranju i podržavanju online platformi koje pridonose krizi mržnje, krizi zdravlja i krizi istine u svijetu.

Pozvao je online zajednice da se vode suosjećanjem, a ne mržnjom, istinom umjesto dezinformacija, jednakosti i uključivosti umjesto nepravde i straha, slobodnim govorom umjesto govorom mržnje.

Harry i Meghan su pokrenuli svoju kampanju reformiranja društvenih mreža u lipnju, u isto vrijeme kad je pokrenut projekt 'Stop mržnji zbog profita' ('Stop Hate for Profit').

Tu je kampanju pokrenulo nekoliko neprofitnih organizacija čiji je cilj potaknuti kompanije da se prestanu oglašavati na Facebooku čiji se šef, Mark Zuckerberg, opire tome da se konkretnije uhvati u koštac s govorom mržnje na toj platformi.

Kampanji 'Stop Hate for Profit' pridružilo se više od tisuću kompanija te su kroz povučene oglase odaslali poruku 'vrijednu sedam milijardi dolara'.

Harry, nadalje, kaže da dok ljudi uživaju u lajkovima koje dobivaju na Facebooku, Twitteru i Instagramu, smatraju te platforme besplatnim pristupom zabavi, no to nipošto 'nije besplatno kako se čini već je cijena koja se u konačnici plaća prilično visoka'.

'Svaki put kad kliknete, oni nauče nešto novo o vama. Naše informacije, privatni podaci i navike zamijenjuju se za oglasni prostor i dolare', kaže Harry.

'Cijena koju svi skupa plaćamo, mnogo je viša nego se čini. I dok smo u normalnim okolnostima mi kupci koji kupuju proizvod, u digitalnom svijetu koji se stalno mijenja, mi smo zapravo proizvod.'

Harry je pozvao platforme društvenih medija da preuzmu odgovornost i zadaju nove standarde za govor mržnje te da aktivnije surađuju s korisnicima – a ne kompanijama koje kupuju oglasni prostor – kako bi se stvorio siguran okoliš u kojem nitko ne zarađuje na dezinformacijama i mržnji.

'Kompanije koje kupuju online oglasni prostor moraju uvidjeti da digitalni svijet itekako utječe na stvarni svijet – na naše kolektivno zdravlje, na našu demokraciju, na način na koji mislimo i surađujemo s drugima te kako procesuiramo i vjerujemo informacijama', kaže Harry.

'Ako smo podložni prisili u digitalnim prostorima, onda se moramo zapitati što to znači za našu djecu? Kao oca, to me se posebno tiče', kazao je Harry i dodao kako nisu samo kompanije te koje moraju djelovati, nego i korisnici i potrošači moraju biti više angažirani kao i same dgitalne platforme.

Harry kaže i kako nije slučajnost da porast korištenja društvenih mreža korelira sa sve većim podjelama u društvu.

'Algoritmi i alati koje koriste društvene mreže mogu odvesti ljude prema radikalizmu i ekstremizmuu koje inače možda ne bi preuzeli', kazao je Harry i dodao da se u jeku pandemije ljudi oslanjaju na algoritamski vođene informacije kao sredstvom razlikovanja istine od fikcije.

'Moglo bi se reći da je pristup točnim informacijama sada važniji nego ikad prije. Pa ipak, sama mjesta koja dopuštaju širenje dezinformacija dižu ruke kad se od njih traži da preuzmu odgovornost i pronađu rješenja.'

Za kraj, Harry je kazao da nemamo luksuz vremena te da promjena mora nastupiti odmah.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 22:56