Miješajući rock, pop i R&B kao nitko prije, Michael Jackson je prije 40 godina objavio "Thriller", album koji će postati najprodavaniji u povijesti i svojim audiovizualnim ambicijama definirati novo glazbeno doba.
"Thriller" je objavljen 30. studenoga 1982. i do danas je prodan u više od 100 milijuna primjerka. Jacksonu je donio status "kralja popa" i postao glazbeno nadahnuće mnogima. Unatoč brojnim kontroverzama i optužbama za pedofiliju, Jacksonova popularnost nije bila ugrožena, a na glazbenoj platformi Spotify njegova se glazba i danas "streama" više od 35 milijuna puta mjesečno.
"Michael je netko kome se divim. On je nestvaran, znate? Kad sam počeo baviti se glazbom, tome sam težio, poput svakog drugog glazbenika", izjavio je nedavno kanadski hitmejker The Weeknd.
Mnogo čarolije s "Thrillera" može se zahvaliti producentu Quincyju Jonesu, iako izdavačka kuća Epic time nije bila oduševljena jer Jones dolazio iz jazza, glazbe čija je prodaja bila "kikiriki" u očima glazbene industrije. No između Jacksona i Jonesa razvila se suradnja u kojoj su, u jednom slučaju i doslovno, frcale iskre.
"Kad smo završavali pjesmu "Beat It" radili smo pet noći i dana, bez sna. U jednom trenutku zvučnici su se doslovno zapalili", rekao je Jones svojedobno u razgovoru za Rolling Stone.
Prijetnje MTV-ju
"Thriller" se, unatoč silnom uspjehu na pop ljestvicama, nije u prvi mah uspio probiti na glazbeni kanal MTV, koji nije želio prikazati video za drugi singl s albuma, megahit "Billie Jean, uz obrazloženje da se crnačka glazba "ne uklapa" u njegov program kojim dominira rock, a njime dominiraju bijelci.
Šef Jacksonove izdavačke kuće Walter Yetnikoff zaprijetio je da će javno osuditi MTV kao rasistički i svim glazbenicima iz njezina kataloga, uključujući i rockere, zabraniti da se ondje emitiraju. Yetnikoff je dobio bitku s MTV-jem, ali se ubrzo sukobio i sa samim Jacksonom jer je glazbenik želio milijun dolara za snimanje videa za zadnji singl s albuma, pjesmu nazvanu "Thriller". Jackson je želio raditi s priznatim filmskim redateljem Johnom Landisom, dok je Yetnikoff smatrao da cijela priča nema smisla jer je album već odavna bio na broju jedan.
"No Michael je imao viziju i bio je svojeglav", rekao je Olivier Cachin, autor dviju knjiga o Jacksonu.
Rezultat je bio video spot u trajanju od 14 minuta, poput mini-filma, a premijeru je imao u holivudskom kinu pred desecima slavnih. I ne samo da je Jacksona pretvorio u vukodlaka i izvukao žive mrtvace iz njihovih grobova, nego je pokrenuo i novu granu glazbenog biznisa - ekstravagantne i ambiciozne video spotove koji su definirali pop kulturu u iduća dva desetljeća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....