PREVIŠE ZA TV?

To danas ne bi prošlo: Ovi su spotovi nabijeni seksom, hrvanjem u blatu i erotikom izazvali zgražanje, ali i divljenje

Katy Perry vraća se ‘u igru‘ seksualiziranim novim spotom, no prije nje se već nekoliko glazbenih zvijezda okušalo u tome

Britney Spears, D‘Angelo i Christina Aguilera

 Screenshot/YouTube/

Glazbeni svijet posljednjih dana bruji o privlačnoj Katy Perry i njenom najnovijem spotu za pjesmu "Woman‘s World", no vrijedi spomenuti nekoliko glazbenih spotova koji su čak nekoliko desetljeća ranije pomicali granice onog što smo navikli gledati na malim ekranima.

Perry je pripremala svoje obožavatelje na najnoviji spot kratkim najavama u kojima se igra s bušilicom prepunom kristalića i oskudnim odjevnim kombinacijama, a prema izvorima, Katy želi "šokirati i podsjetiti ljude zašto ima toliko hit pjesama iza sebe i zašto je toliko dugo bila na vrhu scene". Doduše, Katy Perry nije prva glazbena zvijezda koja u svojim spotovima pokušava naglasiti seksualne konotacije i pokazati "malo kože".

Tematika glazbenih spotova u kombinaciji sa sveprisutnim seksepilom i prkošenjem pravilima ne smije proći bez "kraljice popa", legendarne Madonne. Popularna Madonna je 1991. godine snimila spot za pjesmu "Justify My Love", s kompilacije njenih najvećih hitova zvane "The Immaculate Collection".

Naime, singl je izdan i kao video singl, te je postao najprodavaniji video singl svih vremena, a mnogi su se gledatelji bunili zbog nepristojne prirode videa, koji je sadržavao seksualno dvosmislene likove i prizore za koje su kritičari tvrdili da su na granici pornografije. Također, taj promiskuitetni crno-bijeli video snimljen u Parizu bio je zabranjen na MTV-u i nekoliko drugih kanala.

Spot kojeg je režirao Jean-Baptiste Mondino počinje kadrom uzrujane Madonne koja nosi kovčeg niz hotelski hodnik i nastavlja s njezinim upuštanjem u seksualne odnose s muškarcem kojeg je upoznala. "Justify my Love" završava tako što ona izlazi iz spomenutog hodnika i radosno se osvrće nakon susreta s muškarcem.

Još jedan spot koji je svojevremeno uzburkao javnost je onaj koji prati pjesmu Chrisa Isaaka, "Wicked Game".

Ovaj spot, objavljen 1989., pratio je jednostavan format u kojem pjevač i model Helena Christensen na plaži, u crno-bijeloj tehnici, razmjenjuju strastvene poljupce i dodire. Režija Herba Rittsa uhvatila je bit pjesme, koja govori o ljubavi, strasti i želji, a pjesma je u kombinaciji s izazovnim spotom postala pravi klasik.

Iako je svoju popularnost stekla na Disney Channelu početkom 2000-ih, gdje gola tijela i seksualne iluzije itekako nisu dobrodošle, Selena Gomez je 2016. u obliku oskudno odjevene pop zvijezde spotom za pjesmu "Hands To Myself" zagolicala maštu svojih slušatelja.

Kroz pjesmu, zvijezda pjeva o svojoj stalnoj potrebi da dodiruje svog ljubavnika, a prateći video prikazuje pjevačicu kako provaljuje u dom muškarca koji joj se sviđa. Nakon što provali u njegov dom, skida se do donjeg rublja i potpetica, isprobava njegovu odjeću i sugestivno se izvrće po njegovu krevetu noseći samo donje rublje. Video prikazuje i modela Christophera Masona u sceni strastvenog seksa sa Selenom.

Pjesmu "I Just Don‘t Know What to Do With Myself" rock benda White Stripes dodatno je začinio crno-bijeli video spot zvijezde modnih pista, Kate Moss. U ovom poznatom spotu iz 2003. godine, slavna manekenka pokazuje svoje vještine na šipci, plešući oko nje, penjući se i spuštajući niz nju. Zanimljivo je da se bend nije pojavio u spotu za pjesmu "I Just Don‘t Know What to Do With Myself", već su svu pažnju odlučili usmjeriti na tada 29-godišnju manekenku.

Godinu ranije, nitko nije skidao oči s pop zvijezde Christine Aguilere koja je publici bila poznata po hitovima "Genie In a Bottle" i "Come On Over", a stekla je veliki broj sljedbenika među tinejdžerima te je smatrana vodećom figurom te ere pop glazbe.

"Dirrty" je pjesma koja je kombinirala hip-hop i R&B i bila je osvježenje Christininom glazbenom repertoaru, a spot je digao njenu karijeru na sasvim novu razinu. Snimljen u napuštenoj zgradi tiskare pretvorenoj u boksački ring, spot je savršeno prikazao Christininu dramatičnu preobrazbu, a nosila je usku i kratku suknju koja je pokazivala i njezino donje rublje.

Kroz spot, pjevačica zavodljivo pleše s grupom plesačica u donjem rublju i kratkim majicama, a pjesma i spot su ujedno šokirali obožavatelje koji nisu bili upoznati s njezinom novom personom koju je nazvala "Xtina". Ovi odjevni predmeti koje je Christina nosila u spotu postali su njezin zaštitni znak, a čak je i rekonstruirala kultni izgled za dodjelu People‘s Choice nagrada 2021. godine.

Veliki rival Christine Aguilere, poznata Britney Spears, 2001. je godine izdala spot za pjesmu "Slave 4 U" i naglavačke okrenula svoju karijeru. Pjesma je govorila o tome kako je tada 20-godišnja Britney spremna učiniti sve kako bi zadovoljila svog ljubavnika. Kad je spot premijerno prikazan, obožavatelji su bili šokirani u što se tzv. "pop princeza" pretvorila.

Jedna scena prikazuje pjevačicu kako liže lice jednog od plesača dok je oni sugestivno dodiruju, a spot je zaslužan za svima znan nastup na dodjeli MTV Video Music Awards, tijekom kojeg pleše s dva metra dugim pitonom.

Uz Christinu i Britney, ranih 2000-ih na sceni nije nedostajalo ni muških izvođača koji su bili spremni testirati granice prihvatljivog, a jedan od njih je bio D‘Angelo. On je 2000. godine objavio svoju pjesmu "Untitled (How Does It Feel)" s glazbenim spotom koji prati ogoljenog pjevača kako pjeva o strastvenom vođenju ljubavi sa svojom partnericom, dok na sebi nosi samo ogrlicu s križem.

Video, koji obiluje kadrovima znoja koji mu se slijeva niz trbušne mišiće i ruke, podijelio je javno mnijenje. Dok su ga neki hvalili zbog hrabrosti i umjetničke vrijednosti, drugi su rekli da je previše seksualiziran. Od tada, nekoliko ga je publikacija proglasilo jednim od najboljih glazbenih videospotova ikada snimljenih.

Još jedna pop zvijezda 2000-ih odlučila je naglo promijeniti svoje vizuale i pristup glazbi, a to je Rihanna - ljepotica s Barbadosa koja je 2010. godine izdala pjesmu "S&M", popraćenu komentarima da je "pretjerala". Izuzetno sugestivna pjesma "S&M" bila je prekretnica u Rihanninoj karijeri, a u spotu je zavezana, odjevena u kožu i izvodi sugestivne plesne pokrete sa svojim plesačima. Spot se čak pokazao preeksplicitnim za YouTube. Naime, bio je ograničen i zabranjen u 11 zemalja, a britanska državna agencija zadužena za kontrolu televizije, radija, telekoma i poštanskih usluga, Ofcom, također je osudila spot i naglasila da bi neke scene "mogle imati potencijalno opasne posljedice zbog djece koja bi ih mogla imitirati".

Godinu dana kasnije, njezin glazbeni video za pjesmu "Pour It Up" povučen je s interneta samo 10 minuta nakon što je pušten u javnost na YouTubeu. Ovoga puta, pjevačica se previjala u tangama i grudnjaku s dijamantima dok su plesačice na šipci plesale oko nje.

Poznate po pozamašnim stražnjicama, pjevačice Jennifer Lopez i Iggy Azalea udružile su snage 2014. godine i zajednički snimile spot za prigodno nazvanu pjesmu "Booty". Spot se, očekivano, koncentrirao na stražnjice pop zvijezda, a nije nedostajalo ni prskanja vodom i razigranih dodira između njih dvije. Seksualno nabijen spot nije dobro prošao kod nekih korisnika društvenih mreža koji su osudili Lopez zbog njezina neprimjerenog ponašanja.

Kada su se zvijezde osamdesetih, kultni Duran Duran, sastali s redateljima Kevinom Godleyjem i Lolom Cremeom kako bi razgovarali o glazbenom spotu za "Girls On Film", nisu imali na umu da će on biti prikazivan na televiziji. Snimke su radili za noćne klubove u kojima nije bilo ograničenja što se može prikazati, a redatelji su u intervjuima rekli da su dobili upute da naprave "nešto erotično".

Vođeni tim uputama, pripremili su "noćnu", odnosno, alternativnu verziju spota za koju mnogi kažu da ulazi u kategoriju "softcore pornografije". Spot je prikazivao modele kako nose prozirno donje rublje, dok su neki nosili čak i manje.

U spotu, bilo je hrvanja u blatu, borbi jastucima i sumo hrvanja, a neke su glumice trljale led na svoje gole grudi. Nepotrebno je reći da ovo nije dobro prošlo kod novoosnovanog MTV-a, a redatelj Godley priznao je kako "spot ne bi danas bio uopće izvediv".

- Sustav po kojem danas svijet funkcionira nije tako slobodan i jednostavan kao onaj tada. Mislim da bi se svi vjerojatno previše bojali snimiti takav spot jer bi bili ‘rastrgani‘ na društvenim mrežama - rekao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. kolovoz 2024 09:48