ULTRA FESTIVAL

GLAZBENO LUDILO U SPLITU Hrvatska dobiva čak 100 milijuna kuna u pet godina

Jedan od deset najluđih festivala elektronske glazbe na svijetu idućih će pet godina svoje europsko izdanje održavati u Splitu. Nakon više od deset godina, koliko je Zrće svojim programima i dovođenjem najvećih zvjetskih DJ-a na Pag krčilo put Hrvatskoj na svjetskim kartama electro festivala, hrvatskog izdanja Hideouta koje je tamo lani održano, nakon zadarskog Gardensa, pulskog Dimensions festivala i niza evenata u drugim jadranskim gradovima, veliki Ultra festival nakon Ibize odabrao je Split. Vlasnici licence Ultra Enterprises odabrali su Hrvatsku među 16 država. Ovdašnji partner im je tvrtka Adria MM Produkcija.

Festival će se 12 i 13. srpnja odžati na stadionu na Poljudu, a 14. se seli na plažu hotela Amfora na Hvaru. Svi nastupi moći će se gledati i slušati u live streamu na UMF TV i UMF Radio. Prvi lineup bit će objavljen Phase 12. prosinca.

Veličanstvena produkcija

Ultra je poznat po divljim partijima, veličanstvenoj produkciji i velikim zvijezdama koje dovodi. Organizatori na prvo splitsko izdanje planiraju dovesti 60.000 ljudi, a kao što je praksa s gostujućim festivalima, mnoge će dovesti sami.

Direktor Ultra Enteprisea Russell Faibisch prekjučer je u Splitu izjavio da je odlučio pokrenuti hrvatsko izdanje Ultra festivala “uzevši u obzir razvijenu scenu u Hrvatskoj i iznimnu reputaciju Splita i Hvara kao vrhunskih turističkih destinacija prepoznatih diljem Europe i svijeta.” - Bila je to laka odluka. I ja obožavam Split - rekao je Faibisch. Ministar turizma Veljko Ostojić bio je na promociji Ultra festivala i podržao cijelu stvar, jer njihov je ulazak sa 100 milijuna kuna u idućih pet godina jedno od najjačih ulaganja u turizam i zabavne sadržaje u Hrvatskoj.

Pomažu našem turizmu

Širenje ljetnih festivala u najjače turističke destinacije na svijetu poslovni je model Ultre od njezina osnivanja 1999. godine. Ultra već ima više internacionalnih izdanja u Santiagu u Čileu, u Buenos Airesu u Argentini, Sao Paolu u Brazilu i u Seulu u Južnoj Koreji. Zbog dugogodišnjeg rada naših promotora na spomenutim ljetnim festivalima, elektronska glazba je jedno od područja koje pokazuje kako bi se trebalo baviti turizmom u Hrvatskoj, i u drugačijim sadržajima. Domaći promotori s kojima smo razgovarali smatraju da dolazak jednog tako velikog i važnog festivala može samo pomoći turizmu, a posebno Hrvatskoj kao destinaciji za ovaj vid turizma. Ako se datumi festivala dobro poslože, ako se dobro organizira promocija i dolazak turista i ako se poklope termini najvećih DJ senzacija, sezona postaje dulja i jača i od toga profitiraju svi. Split kao rezidencija Ultra festivala svojim položajem odgovara gotovo svim postojećim festivalima elektronske glazbe, jer su koncentrirani u Dalmaciji.

Zvijezde vrijede milijune

Izvršni producent, booker i direktor Ultra festivala Adam Russakoff izjavio je da je širenje na europsko tržište “novo poglavlje u razvoju Ultre”. - Nedavni bum glazbenog turizma u toj regiji i očekivani ulazak Hrvatske u EU 2013. činili su nam se savršeno smisleni s poslovnog stajališta.

Festivali elektronske glazbe počeli su rasti kada su najveća imena live nastupa, poput Stonesa, Springsteena ili Madonne, počela stariti. Mlađa publika htjela je nove stvari, ali na velikim koncertima. Investitori su posljednjih nekoliko godina bacili oko na promotore festivala elektronske glazbe jer scena samo raste, i iako je trenutno nemoguće odrediti pravu vrijednost promotorskih tvrtki, ponude za preuzimanje koje dobivaju najjači promotori kreću se od 20 do 60 milijuna dolara, a najveće DJ zvijezde počele su inkasirati i do milijun dolara za nastupe na najvećim eventima. Ući u takav biznis hrvatskom turizmu očito nimalo ne bi škodilo.

Kult nastao u Miamiju

Ultra festival postao je kult praktički od svoga prvog izdanja 1999. u Miamiju. Iako danas ima i popularnijih i progresivnijih takvih festivala, Ultra festival je već klasik, očuvao je vrhunski ugled i golemi poslovni uspjeh.

Šest je godina zaredom dobivao International Dance Music nagradu za najbolji glazbeni događaj uopće, a pet puta je nagrađen kao najbolji festival. Po žanru, jer okuplja najrazličitije izvođače prema kriteriju popularnosti, Ultra je crossover festival jer žele promovirati elektronsku glazbu i njihov je lineup uvijek mješavina novih senzacija, velikih afirmiranih imena, pionira elektronske glazbe i potpuno novih imena koja žele lansirati. Na lanjskom izdanju u Miamiju na kojemu je bilo 170 tisuća ljudi a karte su rasprodane za 20 minuta, tako su nastupili i Skrillex i Tiesto i New Order, a Avicii i Madonna nastupili su zajedno. Iako još ne mogu otkriti tko će nastupati u Splitu, iz Ultre su poručili da jamče da će održati tradiciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. srpanj 2024 13:29