Kim Verson, Viktorija Novosel, Zoran Mišić samo su neka od imena koja su u jednom trenutku bljesnula na sceni, a nakon toga su gotovo posve zaboravljena.
Pobjednici ili eksponiraniji sudionici “Hrvatska traži zvijezdu”, “Supertalenta” ili nekih drugih verzija talent-showova ekspresno su se proslavili i na jednak način bili zaboravljeni, no iskustva iz inozemstva govore potpuno drugačije, poput primjerice boy benda One Direction.
Nezamijećen album
Sastavljeni iz sličnog showa mladi, talentirani i atraktivni dečki postali su tinejdžerska senzacija preko noći i prava konkurencija Justinu Bieberu. No, iza njih stoji cijela mašinerija koja zna dobro i pametno iskoristiti pet minuta tuđe slave, što kod nas nije slučaj.
Posljednji primjer za to je Goran Kos, pobjednik treće sezone RTL-ova showa “Hrvatska traži zvijezdu”. O Goranu koji je privukao pažnju i osvojio simpatije svojom boemskom karizmom i neospornim glazbenim talentom više se gotovo uopće ništa ne može čuti, a ponajmanje njegove pjesme, iako je od njegove pobjede prošlo tek malo više od godinu dana. Album “Novo jutro”, koji je kao nagradu za pobjedu u showu snimio za Dallas Records, prošao je potpuno nezamijećeno, više ga se ne može sresti ni kako svira na zagrebačkim ulicama, a još manje otići na njegov nastup.
- U tih proteklih godinu dana nije se praktično dogodilo ništa. Imam osjećaj da su ga jednostavno iskoristili, on im je bio potrošna roba na kojoj se dobro zarađuje. Goranove pjevačke kvalitete nitko ne može osporiti, ne kažem da nema zlobnika koji pričaju protiv njega, ali to je ljubomora. Maksimalno su ga iskoristili. Potpisao je ugovor na pet godina, snimili su album, koji je po mom mišljenju smeće. Obećali su mu autorske pjesme, ali od toga nije bilo na kraju ništa. Uglavnom su bili sve prepjevi, osim one koja je napisana za pobjednika HTZ-a ‘Što me noćas odaješ’. Čak se i album zove ‘Novo jutro’ po pjesmi Vlade Kreslina. Sve je to jadno da jadnije ne može biti, samo da se Gorana što prije riješe. Najgore je što su Gorana osudili zbog tog albuma, kao da on ne zna pjevati - ogorčena je majka 25-godišnjeg Gorana Kosa.
Našao se u pat-poziciji
Zbog svega toga Suzanu Kos i ne iznenađuju loši rezultati prodaje Goranova prvijenca za koji gotovo, kako kaže, nije imao nikakvu promociju. Nije to jedina zamjerka koju mama Kos ima na račun Dallas Recordsa i njegovih menadžera. Kako tvrdi, u toj diskografskoj kući uopće se ne trude oko dogovora za njegove nastupe, pa nije imao ni gažu za Novu godinu, a i ljeto mu je slobodno. Nije ga čak bilo ni na manifestaciji koja je kao stvorena za svakog uličnog svirača - Cest is d’Best. Kada su se na kraju sami odlučili prijaviti ga na to, rekli su im da kasne.
- Imao je dva ili tri humanitarna koncerta zajedno s drugim izvođačima, neposredno nakon završetka showa. Nastupio je na Svetojanskim danima u Loboru, to je bila gaža koju sam mu ja dogovorila. Dali smo kontakt njegove menadžerice jer je Goran obavezan sve raditi preko Dallasa, a poslije smo od načelnika doznali da su taj koncert naplatili 8000 kuna, dok je Goran dobio oko 2700 kuna, iako je dogovor da se, kao i putni troškovi, i zarada dijeli pola-pola. A nisu ni prstom mrdnuli. Ove ga godine nisu ni zvali jer im je preskup. Zbog toga je Goran ostao i bez drugih gaža, poput novogodišnjeg nastupa. Mi sami imali smo dosta upita, a u Dallasu nam tvrde da za njega nema zainteresiranih - priča Suzana.
Goran sada živi u unajmljenoj garsonijeri, jedva spajajući kraj s krajem. Obvezan je ugovorom na još četiri godine, ne može ga raskinuti jer bi u tom slučaju Dallasu morao, objašnjava Kos, isplatiti sve što su mogli zaraditi s njim u tom periodu.
- Za Gorana je to pat-pozicija, jako je razočaran, a kako svi misle da je puno zaradio u showu, više ne može zaraditi ni svirajući na cesti. Pomalo žalim što sam ga prijavila, jer su mu uzeli i tu mogućnost da gušta u svojoj muzici i da s njom zaradi - zaključuje Suzana Kos.
Odgovor Dallas Recordsa
Dario Draštata ispred Dallas Recordsa izjave Suzane Kos naziva nekorektnima.
- Dallas u svim svojim kontaktima širom Hrvatske cijelo vrijeme nudi kako Gorana Kosa, tako i ostale izvođače. Činjenica jest da je za nastupe Gorana Kosa manji interes nego što bismo i on i mi željeli, ali ne zbog manjeg angažmana kuće već zbog stvarnog stanja na sceni. Apsurdno bi bilo uopće i pomisliti da nama nije u interesu truditi se oko njegovih nastupa, jer upravo je Dallas jedini koji od početka investira svoj novac u Kosovu karijeru, kroz plaćanje snimanja i produkcije albuma, videospotova... Što se tiče spornog honorara, Draštata tvrdi kako to nije istina.
- Honorar ostvaren od tog nastupa bio je bitno manji od navedenog, a osim toga, nakon što se on naplati, od njega se odbijaju svi troškovi i onda se preostali prihod dijeli između izvođača i booking agencije, prema odnosima dogovorenima u ugovoru. Osim toga, Kos je imao više nastupa u našoj organizaciji, čime se dodatno demantira izjava da se Dallas kao kuća ne trudi. Što se tiče njegovih autorskih pjesama, to je bila naša želja i poticali smo Gorana da snimi barem jednu ili dvije svoje pjesme za album, ali on u trenutku snimanja CD-a nije imao spremne svoje pjesme - kaže Draštata i dodaje kako Dallas nije ugovorom obvezan na snimanje svih pet albuma, već je to samo navedeno kao mogućnost koja ponajprije ovisi o samom interesu publike za glazbenika, a oni svakako nisu odustali od Kosa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....