Scenarij filma “Građanina Kane” i kamera Orsona Wellesa, Bell & Howell 240, iz 1957. kojom je snimao svoja putovanja Europom te je koristio za dokumentarac “In the Land of Don Quixote” koji je snimao ranih 60-ih, prodani su na aukciji u New Yorku.
Hemingwayev dar
Na aukciji kuće Heritage Auctions kamera je postigla cijenu od 37,5 tisuća dolara, a scenarij filma kojim je Welles 1941. stekao slavu prodan je za 15 tisuća dolara. Ukupno je predstavljeno 70-ak predmeta koji su otkupljeni za 180 tisuća dolara. Spomenuta kamera i scenarij imali su početnu cijenu od 2000 dolara, a na aukciji je bila i srebrena pepeljara koju je Ernest Hemingway darovao Wellesu. Pepeljara je prodana za pet tisuća dolara. Stvarčice i radni alat filmskog velikana došli su na aukciju zahvaljujući Beatrice Welles, redateljevoj kćeri koja je priznala da joj je trebalo 30 godina da se osjeti emocionalno spremnom zaviriti u ostavštinu.
U Zagrebu s Perkinsom
Njenom ocu, napomenula je, danas bi bilo drago što su njegove stvari otišle u ruke filmskim fanovima i što nisu završile u muzeju. Orson Welles u Zagrebu je 1962. snimao Kafkin “Proces” s Anthonyjem Perkinsom, nedugo nakon što je slavni glumac igrao Normana Batesa u “Psihu”. Godine 1969. Welles je igrao u “Bitki na Neretvi” Veljka Bulajića s kojim je nakon toga skovao plan da zajedno režiraju film o zadnjim Staljinovim danima. Sovjeti su im taj projekt u zadnji čas blokirali, ali kao uspomena na nerelizirani film ostalo je kratko pisamce koje je Welles uputio Bulajiću.
Kroz nekoliko srdačnih riječi pisma, za čiji bi original zaljubljenici u Wellesov lik i djelo vjerojatno dali određenu svotu američkih dolara, vidi se koliko je slavnom redatelju suradnja s Bulajićem bila važna. “Dragi Veljko, još jedna stvar...Ne zaboravi molim te da se veselim našem zajedničkom filmskom projektu. Razmišljaj o tome...ja mislim...”, napisao je Welles našem redatelju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....