Tržišna pozicija najvećeg njemačkog sportskog proizvoda ne samo da neće biti ugrožena, nego će biti učvršćena, smatraju analitičari. Bundesliga je po domaćoj popularnosti nedodirljiva, ali po ukupnoj zaradi ipak zaostaje za Premier ligom, u kojoj se vrti veći novac zbog jačeg televizijskog ogašavanja i sponzora. Tako će, tvrde u konzultantskoj kući Deloitte, biti još barem nekoliko sezona.
- Engleska ima veću ekonomsku moć, ali prednost Bundeslige pred Primerom je neuhvatljiva jer je Španjolska jedina liga s decentraliziranim TV-marketingom. Tamo manji klubovi u prihodima debelo zaostaju za Barcelonom i Realom. U Bundesligi je pak raspodjela prihoda solidarna, ekonomske razlike su manje i zato je prvenstvo uzbudljivije - objašnjava Stefan Ludwig, ravnatelj Deloitteovog sportskog odjela.
Najveći profit klubova
Prema podacima iz sezone 2010./11., zarada prve i druge Bundeslige bila je nešto veća od dvije milijarde eura. Kako je u travnju sklopljen novi ugovor o televizijskim pravima, koji će ligi za prijenose osigurati upola više novca nego prije, konačna će se zarada približiti brojci od tri milijarde eura. Njemački klubovi najuspješnije posluju, budući da su u sezoni 2010./11. fakturirali 100 milijuna eura profita više nego engleski. Njihovi vlasnici istovremeno su mnogo razumniji: klubovi u prosjeku na plaće izdvajaju tek 53 posto zarade (za razliku od 70 posto na Otoku).
- Bundesliga se od ostalih liga petice razlikuje po ozbiljnosti u upravljanju financijama. Ako klubovi nisu predstavili ekonomski održiv koncept, neće ni dobiti licencu. U Europi još uvijek imate klubova koji na plaće igrača troše više nego što su zaradili - dodaje Ludwig.
Rušenje rekorda iz 2007.
Odlično poslovanje reflektirat će se i na odriješenim kesama u tekućem prijelaznom roku. Nijemci su zasad potrošili 182 milijuna eura, što je vrlo blizu rekordu iz ljeta 2007., kada su kupovali u ukupnom iznosu od 194 milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....