MOTOCIKLIZAM

ZNATE LI ODGOVOR NA OVO PITANJE Koji je najbrži broj na svijetu?

Nakon sedam utrka svjetskog motociklističkog prvenstva, kraljevske klase „Moto-GP“, na prvom mjestu nalazi se broj 46. Broj čiji vlasnik uporno ignorira predrasude i granice koje se kao i uvijek postavljaju izvana. Vlasnik broja 46, „doktor“ koji je gubio na 156 utrka Moto-GP prvenstva, koji 7 puta nije osvojio naslov svjetskog prvaka, u 36 godini života nalazi se na vrhu tablice najboljih vozača u 2015. Nakon sedam odvoženih utrka ima bod prednosti ispred drugog najboljeg u poretku momčadskog kolege Jorge Lorenza.

Njegovo ime je Valentino Rossi. Sedmerostruki svjetski prvak ( 2001, 2002, 2003,2004, 2005, 2008, 2009) „GOAT“, (Greatest of all time – najveći svih vremena), kako ga je prozvao danas umirovljeni američki vozač Collin Edwards, piše nevjerojatan scenarij, pun napetih utrka i nevjerojatnih obrata.

Utrke su to u kojima „doktor“ nosi motociklističke rukavice, a vozački dueli često imaju više izmjena udaraca od nekih (precijenjenih) boksačkih mečeva.

Situacija u prvenstvu je zanimljiva i u potpunosti otvorena, rijetkost u bilo kojem vrhunskom sportu.

Na prvom mjestu je Rossi (Yamaha)sa impresivnim stilom vožnje koji prati impresivna statistika. U posljednjih 16 utrka Rossi je 15 puta završavao među prva tri, a u posljednje tri godine nije završio samo tri utrke. U kvalifikacijama je do četvrtka bio loš – u posljednje dvije godine niti jedanput nije odvozio najbrži kvalifikacijski krug. Nakon nekoliko članaka u kojima su se strani novinari raspisali o tome kako su kvalifikacije dio koji Rossi mora poboljšati, evo ga naprijed ispred svih, da li je to do novinskih članaka, nove šasije ili kombinacije jednog i drugog samo on zna.

Na drugom mjestu je njegov momčadski kolega, Jorge Lorenzo (Yamaha), broj 99, dvostruki svjetski prvak (2010,2012). Na početku sezone, nakon prve tri utrke izgledao je katastrofalno. Novinari su ga otpisali, konkurencija ga je otpisala, a u jednom trenutku izgledalo je kao da je i on sam odustao. Međutim, momčad je napravila promjenu na motoru, a Lorenzo ju je iskoristio za „novi početak“. Sa četiri dominantne pobjede u nizu (niz koji nije ostvario niti u sezonama kada je postao svjetski prvak), do petka je izgledao gotovo nedodirljivo. Uspio je nametnuti svoj vozački stil, kojeg krasi visoka preciznost i konzistentnost zbog koje „izgleda sporo“ kada ide najbrže. Usprkos tome prvenstvo je daleko od rješenja. U subotu starta iz trećeg reda, tek osmi.

Na trećem mjestu je Andrea Ianone, broj 29, „drugi vozač“ tvorničke momčadi Ducati. U svojoj trećoj sezoni pokazuje raskoš svog talenta. Po prvi puta je došao do pobjedničkog postolja (Quatar), odvozio najbrži krug (Austin), i kvalificirao se kao najbrži (Mugello). Na testiranju u Italiji, pao je i ozlijedio lijevo rame, a tri dana kasnije odvozio sjajnu borbenu utrku koju je obilježio hrabar duel sa aktualnim prvakom Marquezom. Novinari mu ne daju prevelike šanse u utrci za prvaka, al opet ti isti novinari su ne tako davno otpisali Lorenza kojeg sada slave. U subotu iz drugog reda kao šesti.

Na četvrtom mjestu je Andrea Dovizioso, broj 04, doveden u Ducati s ciljem da ga vrati na vrh. Početak sezone pokazao je da taj plan nije nemoguć, Dovizioso je tri puta zaredom bio drugi. Međutim neobičan kvar u Italiji i pad u Španjolskoj otežali su njegov put prema vrhu. U subotu starta tek iz četvrtog reda, kao deseti.

Krajnje mogućnosti talijanske momčadi još su uvijek neistražene, a isto vrijedi za mogućnosti njihovih vozača. Potencijal je definitivno tu.

Na petom mjestu, sa duplo manje bodova od vodećeg nalazi se aktualni i dvostruki svjetski prvak (2013,2014) Marc Marquez, broj 93. Prvi vozač tvorničke momčadi Honda, 22 godišnje čudo, koji je po mnogima i dalje itekako u utrci za osvajanje prvenstva. Agresivan vozački stil, uvijek na rubu, ove sezone zasada se nije isplatio, međutim Marquez nije otpisan. Ne samo novinari već i drugi u poretku Jorge Lorenzo upozorit će vas da trenutni razmak od 69 bodova „nije stvaran“ jer Marquez je u prvom zavoju prve utrke (Quatar) napravio netipično veliku grešku i svejedno završio drugi, u drugoj utrci (Austin) je pobijedio, u trećoj utrci (Argentina) mu je nedostajao krug i pol do impresivne pobjede, a na kraju nije osvojio niti bod, u četvrtoj utrci (Jerez) bio je drugi, u petoj utrci (Le Mans) nije izgledao dobro, a svjedno je završio četvrti, u šestoj utrci (Mugello) sa 13. mjesta došao je do četvrtog u jednom-prvom krugu, da bi zatim u toku trke ispao, a u sedmoj (Catalunya) je djelovao vrlo brzo i kompetitivno, međutim nije završio utrku zbog vlastite greške prilikom napada na prvo mjesto na kojem se nalazio Lorenzo. U subotu starta iz prvog reda, kao treći.

Osim gore navedenih tu je uvijek brzi Dani Pedrosa, broj 26, Marquezov momčadski kolega, koji je u poretku tek deseti, ali koji je zbog ozljede izostao sa 3 utrke prvenstva. Pedrosa nikada nije bio prvak i ako bude i najmanje prilike za njeno osvajanje on će to i pokušati. U subotu starta kao četvrti.

Neočekivano kompetitivnima su se pokazali vozači, momčadi Suzuki, Aleix Espargaro i Maverick Viñales, brojevi 41 i 25. Iako njihovom motoru nedostaje snage, u Catalunyi su uspjeli u kvalifikacijama zauzeti prvo i drugo mjesto, uspjeh koji ta momčad nije ostvarila još od davne 1993. Aleix Espargaro u subotu starta sa drugog mjesta, a Vinales sa devetog.

Popis vozača sposobnih za borbu za pobjedničko postolje još nije gotov. Aleixov mlađi brat Pol Espargaró čeka svoju priliku, jednako kao i britanski vozači Carl Crutchlow i Bradley Smith.

Ukratko, sedmerostruki prvak Rossi nastavlja rušit rekorde i pokušava doći do osme krune. Četrnaest godina mlađi Marquez nije odustao od ideje da obrani krunu. Iako se nalazi pod ogromnim pritiskom zna da je jako brz. Dvadesetosmogodišnji Lorenzo ima iskustvo, samopuzdanje i brzinu za pokušaj osvajanja treće krune. Ducatijevi vozači rade na tome da kruna dođe u talijansku momčad. Suzukijevi vozači guštaju u borbama sa najboljima, a vozačima satelitskih momčadi ne nedostaje motiva da pokažu što sve mogu.

Zbog svega ovoga, što god da se dogodilo na današnjoj utrci, prvenstvo će samo postati zanimljivije, a pitanje o najbržem broju na svijetu još malo teže za odgovoriti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 17:49