U moru komentara podrške, ali i brojnih kritika dubrovačkog azila Žarkovica, pojavio se i onaj kojeg je napisala dubrovačka odvjetnica Viktorija Knežević. Njenu objavu, koju je naslovila 'Pošto savjest - ili koliko košta zbrinjavanje pasa' prenosimo cijelosti:
- Čuli ste da je Mato Franković rekao kako je u njegovom mandatu isplaćeno za životinje ukupno 4.4 milijuna kuna.
Mnogi su iz toga zaključili da je azilu Žarkovica uplaćeno 4.4 milijuna kuna u ovih cca pet godina koliko je on gradonačelnik.
Međutim, ništa ne može biti dalje od istine od toga.
Grad Dubrovnik je u ovih pet godina mandata Mata Frankovića potrošio ukupno na hranu za sve životinje 4.4 milijuna kuna, znači cca 880 tisuća kuna godišnje.
U tu hranu su uključeni pored pasa, golubovi, labudovi i još neke životinje na Osojniku, kako vidimo iz javno dostupnih podatka o izvršenju proračuna.
Procjenjujemo da se na azil Žarkovica odnosi cca 600 tisuća kuna, a točan iznos nam je nemoguće utvrditi jer sve račune o tome ima i vodi Sanitat.
Naime, sva hrana koju Grad financira se uplaćuje na račun Sanitata koji pak tu hranu nabavlja od specijaliziranih dobavljača, a azil Žarkovica ne dobiva ni kunu od tih 4.4 milijuna kuna.
Nadalje, pojavila se informacija da Društvo ima godišnje pored gradskih sredstava još i dva milijuna kuna drugih donacija.
Svatko od vas na stranici registra udruga može pronaći FINI-na izvješća o prihodima i naći podatak da su ukupne donacije u prošloj godini iznosile 471 tisuću kuna što je javno dostupno na linku (link sam morala ukloniti jer se zbog njega nije mogao dijeliti post, uglavnom svi zainteresirani mogu naći stranicu na kojoj se objavljuju financijski izvještaji udruga ako samo uguglaju ove tri ključne riječi)
Od tih 471 tisuća kuna društvo plaća jednog zaposlenog, nadoknađuje troškove volontera, plaća troškove veterinara, cijepljenja, kastracija i svega ostaloga.
Plaća jednog zaposlenog na onom zvizdanu, vjetru i kiši iznosi mjesečno bruto cca 6400 kuna , a naknada troškova nekim od volontera 2500 kuna i odnosi se na troškove najpovoljnijeg taksija za dolazak na Žarkovicu jer Žarkovica nema autobusnu liniju kojom bi ti ljudi koji volontiraju, dakle rade besplatno dolazili.
S tim da sestre Sambrailo ne uzimaju niti tu naknadu troškova koju bi mogle uzeti kao volonteri, kao ni brojni drugi volonteri koji su svoje živote i svoj novac ugradili ovih godina u rad azila.
Ako mislite da je to puno, sjetite se koliko vam naplaćuj oni koji čiste vaše uredno klimatizirane apartmane, pa zamislite koliko bi oni tražili da rade ono što volonteri rade besplatno na Žarkovici i za što im naknađujemo cca stotinu kuna dnevno troškova.
Kad smo već kod financija idemo dalje.
U azilu se nalazilo u prethodnom razdoblju između 250 i 300 pasa. Kad izračunamo ukupne troškove koje je Grad izdvajao za hranu i podijelimo s brojem pasa dođemo do brojke od dvije tisuće po psu na godišnjoj razini.
Ako vam se ovo čini puno, uzmite u obzir da Grad Dubrovnik na troškove dezinsekcije i deratizacije troši ukupno godišnje 1.342.000 kuna.
Komunalne usluge su ako dobro funkcioniraju vrlo često nevidljive, ali to ne znači da su besplatne.
Troškova bi se svakako mogli reducirati jer hranu Sanitat nabavlja po skupljoj cijeni nego drugi azili u Hrvatskoj.
No idemo dalje.
Da bi azil Žarkovica funkcionirao na prihvatljivoj razini do otvaranja novog, pravog, službenog azila, bilo bi potrebno još 250 tisuća kuna godišnje za veterinarske usluge i dezinsekciju, te dva djelatnika Čistoće radi čišćenja i dva djelatnika Sanitata radi hranjenja životinja.
Žarkovica se tretira kao javna površina, pa nema nikakvih problema da ta dva gradska komunalna društva, svoje djelatnik pošalju na rad na tu lokaciju jer ionako rade svakodnevno na javnim površinama tako da hrane golubove, labudove i druge životinje i čiste površine koji oni onečišćavaju. Znači da bi se Žarkovica u cijelosti dovela u red, Sanitat treba samo raditi ono što već ionako radi u pogledu drugih životinja i povećati izdvajanja za pse za cca 50 posto zbog veterinarskih troškova.
Hajdemo sad pogledati kako će stvari izgledati ako se životinje budu premještale u druge azile.
Stari ugovor koji je Sanitat imao i ne znamo je l' i obnovljen s azilom iz Šibenika daje pravo tom azilu da naplaćuje godišnji paušal (bez obzira da li su preuzimali životinje ili ne) u godišnjem iznos od 60 tisuća kuna plus za svaku životinju dodatnih pet tisuća kuna za zbrinjavanje, sve naravno godišnje.
Drugi ugovor koji je sklopljen nedavno sa skloništem iz Kaštel Sućurca košta Sanitat odnosno Grad Dubrovnik godišnje paušalno 12 tisuća kuna, plus svaka životinja 3600 kuna i putni troškovi po dolasku dvije tisuće kuna. Znači one suze neki dan gospodina Filipovića i naricanje ispred azila Žarkovica smo mi porezni obveznici platili ukupno 75700 kuna jer je preuzeo 17 životinja. Mnogi bi zaplakali za puno manje pare!
Moram naglasiti da je gospodin Filipović preuzeo samo zdrave pse, niti jednog od teško bolesnih i starih. Preuzeo je 5 mladunaca koje će vrlo lako udomiti, tako da u ovoj godini, iako će mu Grad platiti 75700 kuna iako će zbog udomljena imati jako malo troškova.
A na Žarkovici ostaju svi ostali, uključivo 20 bolesnih i 50 starih da se njima bave i o njima brinu sestre Sambrailo.
Ovih dana sam čuli puno optužbi na njihov račun, pa moram reći ako je to stvarno tako da su one nekakve pare maznule, ukrale, zamračile, recite mi molim vas kako je moguće da se te dvije žene još uvijek voze javnim prijevozom!
One nemaju ni auto, ni vile, ni bazene, nego žive s roditeljima i imaju primanja u cijelosti opterećena kreditima koje su uzele za Žarkovicu i koje će otplaćivati još deset godina.
Uglavnom ako Grad nastavi s politikom zbrinjavanja po skloništima u Republici Hrvatskoj, to će nas porezne obveznike koštati još minimalno 900 tisuća kuna u narednoj godini.
Stoga, smatram da ako ni zbog čega, onda barem iz odgovornosti prema proračunu treba prihvatiti opciju uplate 250.000 HRK na ime veterinarskih troškova i izmještanje djelatnika Sanitata i Čistoće na područje Žarkovice.
Ako ako vam se i to čini previše bacite pogled na proračun Grad Dubrovnika koji je samo u prvih pet mjeseci ove godine isplatio 141.974.05 kuna na nagradne plaće svojim djelatnicima.
Zaključno svim kritičarima kojih je ovih dana bilo puno, Žarkovica je za Grad Dubrovnik zakonska obaveza i komunalni problem koji treba riješiti kako što je recimo kanalizacija komunalni problem.
Zamislite sada svi molim vas da Grad ne održava kanalizaciju, nego je održava jedna udruga poput Društva za zaštitu, skuplja donacije, nešto malo grad plaća, ali krpi se nekako i onda jedan dan ta kanalizacija pukne, grad poplavi problem postane očit.
Zamislite da onda svi napadnu tu Udrugu koja se lavovski borila godinama i rješavala probleme svih nas koje je zapravo bio dužan riješiti i odražavati Grad! E to je ono što se sad upravo događa Društvu i sestrama Sambrailo!
Nadamo se da će gradski vijećnici na sutrašnjoj sjednici ostaviti svoje političke interese i pristupiti složno rješavanju ovog komunalnog problema i time oprati savjest svih prošlih gradskih uprava - napisala je odvjetnica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....