U Nacionalnom parku Banff, u Kanadi, glavna autocesta prolazi kroz planine Rocky Mountains, a kako je tijekom godina postala vrlo prometna, porasla je i smrtnost divljih životinja koje su završavale pod kotačima vozila. Kao rješenje, 1978. godine pokrenut je Projekt prijelaza za divlje životinje u Nacionalnom parku Banff, a uključivao je dvostruko proširenje 82 kilometara dugačkog dijela ove autoceste te izgradnju prijelaza za divlje životinje.
Prva su dva nadvožnjaka izgrađena 1996. godine, a danas postoji čak 38 podvožnjaka i šest nadvožnjaka, izgrađenih cijelom dionicom koja prolazi kroz Nacionalni park Banff. Podvožnjaci i nadvožnjaci izvedeni su tako da omoguće divljim životinjama siguran prijelaz preko autoceste, smanjujući broj sudara sa životinjama za više od 80%, a samo s jelenima i za više od 96 posto, piše portal Green.
Iako se čini možda da nije velika pomoć u očuvanju staništa, nadvožnjaci i podvožnjaci čine veliku razliku u očuvanju populacija divljih životinja. Vrh nadvožnjaka je prekriven tlom i vegetacijom, omogućavajući životinjama da prelaze bez ometanja, a ograda osigurava da ostanu na nadvožnjaku i izvan ceste.
Istraživanja i praćenje prelaza pokazuju da više od 12 vrsta, uključujući jelene, risove, kojote, vukove, jazavce i medvjede, koristi ove prelaze. Primijećeno je kako različite vrste imaju različite preferencije, pri čemu grizli medvjedi, jeleni i losovi vole prelaziti nadvožnjacima, dok pume i crni medvjedi preferiraju skrovitost podvožnjaka.
Prijelazi nisu samo smanjili sudare vozača s divljim životinjama, već su i pomogli u održavanju genetske raznolikosti u populacijama divljih životinja, ponovno povezujući staništa s obje strane autoceste i omogućujući različitim jedinkama iste vrste da međusobno interagiraju.
Projekt prijelaza za divlje životinje u Nacionalnom parku Banff bio je primjer dobre prakse, postavivši tako Nacionalni park Banff kao međunarodnog lidera u ekologiji cesta. Znanstvenici iz cijelog svijeta posjetili su park kako bi dobili inspiraciju i educirali se te razvijali slična rješenja u svojim zemljama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....