DIREKTOR MAISTRE, TURISTIČKE TVRTKE ADRIS GRUPE

Tomislav Popović: Povećanje PDV-a s 10 posto bio bi ozbiljan udar na turizam. Ugovore za 2014. već smo potpisali i više ne možemo korigirati cijene. Morat ćemo smanjiti plaće i nova ulaganja

Na vrhuncu sezone imamo između 1800 i 1900 zaposlenih, a prihodi su nam iznosili oko 700 milijuna kuna

Adris grupa među najvećim je domaćim investitorima, a tako je i Maistra, turistička perjanica grupe, najveći investitor u hrvatski turizam . Dok je fokus grupe trenutno usmjeren na dubinsko snimanje Croatia osiguranja, završetak turističke sezone i dobri rezultati povod su za razgovor s direktorom Maistre - Tomislavom Popovićem. On je na čelu kompanije od siječnja 2011., a cijelu svoju poslovnu karijeru gradio je u turizmu. Počeo je u zagrebačkom Sheratonu...

Jeste li zadovoljni rezultatima sezone?

- Ova godina je bila zanimljiva. U pravilu je uspoređujemo s prošlom, 2012. godinom, koja je bila iznimna, i to po mnogočemu. Kako smo mi u turizmu ovisni o vremenskim uvjetima, rasporedu praznika i sličnim okolnostima, lani nam je puno toga ‘išlo na ruku’. Praznici su se izvrsno posložili. Pogotovo dio bavarskih praznika koji kreću od Uskrsa, pa se vežu na Duhove. Takva situacija i lijepo vrijeme su definirali cijelu sezonu. Moramo priznati da nam je pomogla i loša situacija kod naše konkurencije - Grčka i dio Sjevernoafričkog bazena bili su u društvenim i političkim neprilikama pa se dio prometa prelio k nama. Brojke su bile odlične. Za razliku od ove godine koja je bila prilično turbulentna. Praznici su bili drugačije raspoređeni, vrijeme nam u prvom dijelu sezone nije bilo sklono, a kasnije su se tomu pridodali problemi s vizama za ruske građane. Izgubili smo veliki dio ruskog tržišta. Prvi dio sezone bio je prilično stresan i bili smo u panici. Osobno sam bio zabrinut kako će stvari u konačnici završiti. No, rezultati na kraju nisu loši. U usporedbi s prošlom godinom, izgubili smo 4 posto noćenja, uglavnom u kampovima. U hotelskom biznisu, odnosno smo rasli. Financijski ćemo biti u laganom plusu, što znači 5 do 6 posto više. I godinu ćemo završiti u skladu s planiranim. Sve u svemu, zadovoljni smo.

Koliki su vam prihodi ove godine?

- Oko 700 milijuna kuna.

Što se tiče investicija, što ste sve radili, što planirate i koliko to vrijedi?

- Investirali smo više od četiri milijarde kuna, od čega 2,5 milijarde u turizam. To su ozbiljne brojke koje nam dugoročno osiguravaju poziciju da možemo računati na normalan rast i razvoj kompanije.

Što je napravljeno u zadnje vrijeme?

- Najviše su vidljivi hoteli visoke kategorije s 5 zvjezdica - Lone i Monte Mulini. I u perspektivi ćemo nastaviti u tom pravcu - razvijati turizam u Rovinju i Vrsaru. Ovisno o situaciji i prilikama u državi trebali bismo relativno brzo izaći s još jednim hotelom s 5 zvjezdica. Razmišljamo o hotelu Park koji bi relativno brzo trebao biti na tržištu.

Daje li vam monopol u Istri određenu prednost?

- Ne bih to nazvao monopolom. Sve istarske kompanije, koje su i najveće u Hrvatskoj, na neki način imaju monopol u određenoj destinaciji. Od Istrasturista koji kontrolira Umag, Lagune Novigrad koja kontrolira Novigrad, Plava laguna i Valamar su u Poreču, Arenaturist u Puli i Medulinu, Valamar u Rapcu, mi u Rovinju i Vrsaru... No, kad pogledate naše poslovanje i efikasnost, mi se ne bojimo konkurencije. Prilično sam uvjeren da bismo bilo gdje na svijetu mogli funkcionirati u danim okolnostima jednako dobro ili bolje od domicilnih tvrtki. Razvili smo kompaniju odnosno procese do takvog stupnja uspješnosti da stvari dobro funkcioniraju i da možemo biti konkurentni.

Koje su to ključne stvari za dobro poslovanje?

- To su, s jedne strane, procesi na koje možemo utjecati unutar kompanije kroz investicije i kroz same dane uvjete poslovanja, a s druge strane je to i sama destinacija. Model istarskog turizma nije ‘getoiziran’ poput, primjerice, Turske. Nama je osnovni cilj otvoriti priču prema destinaciji, da ljudi žive u destinaciji, da dolaze prvenstveno radi destinacije, a da se onda osjećaju ugodno kod nas. Najveći izazov je pred nama. Kako kreirati motive dolaska, zašto će netko u studenome doći u Rovinj. Nije problem ljetnih mjeseci kada sunce i more učine svoje, no to nije dovoljno. Kad izađemo iz tih okvira i dođemo u pred i post sezonu, nastaju problemi. To je nešto što ne možemo sami i što moramo odraditi u suradnji s destinacijom.

Planira li Maistra širenje izvan Istre?

- Za sada imamo dovoljno prostora i dovoljno posla unutar postojećeg portfelja.

A ima li Maistra interesa prema Brijunima i Brijunskoj rivijeri?

- Koliko je meni poznato - ne.

Imate li utjecaja na lokalnu i regionalnu politiku u smislu prilagođavanja urbanističkog plana zbog nekog projekta?

- Nemamo ambicija utjecati na politiku, osim u onom dijelu gdje imamo zajedničke interese. Kad govorimo o urbanizmu, tu smo osuđeni jedni na druge budući da kapitalne investicije dolaze s naše strane i nužna je i potrebna ozbiljna suradnja kako bi se ostvarili planovi. Mi ne možemo normalno funkcionirati bez lokalne zajednice. I nemamo problema s njima.

(...)

Intervju u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. rujan 2024 15:17