TRAGEDIJA IZ 2020.

Bivši načelnik (39) autom udario Ivanu (20), umrla je pet mjeseci nakon nesreće: ‘Ja nisam kriv, na njoj je odgovornost...‘

Svjedok je kazao kako je vozač vozio brzinom većom od dopuštene ‘jer je auto uspio zaustaviti tek nakon nadvožnjaka‘

Ilustracija

 Josko Supic/Cropix

"Vozio sam dozvoljenom brzinom, u ograničenju. Bilo mi je upaljeno zeleno svjetlo na semaforu, a žrtvi crveno. I zato je nisam mogao vidjeti. A i bio je mrak te od zaustavljenih vozila u lijevoj traci nisam mogao vidjeti da žrtva dolazi. Imala je tamnu odjeću na sebi, vozila se na biciklu bez reflektirajućeg prsluka i upaljenog svjetla. Imala je i slušalice na ušima. Ali ja nisam kriv, ne osjećam se krivim. Mislim da je na žrtvi odgovornost. Žao mi je što je tragično završila, ali meni je savjest čista. No teško mi je prolaziti kroz ovaj kazneni postupak. Ne slažem se da sam nepažljivo vozio jer sam poštivao sva pravila" - rekao je u svoju obranu Andrija R. (39), inženjer u Nuklearnoj elektrani Krško te bivši načelnik Općine Jesenje protiv kojeg je zagrebačko tužiteljstvo nedavno podignulo optužnicu zbog izazivanja prometne nesreće sa smrtnim ishodom iz nehaja.

Riječ je o nesreći od 13. lipnja 2020. godine u 21:03 sati na križanju Selske i Zagrebačke avenije kada se Andrija R., prema optužnici, Seat Alhambrom krapinskih oznaka nije približio pješačkom prijelazu s osobitim oprezom kako bi u slučaju nužde mogao pravodobno zaustaviti auto. Tako da je ušao u raskrižje pa je na njegov prednji dio naletjela 20-godišnja Ivana B. na biciklu, prelazeći tako zebru.

Nesretna biciklistica je odbačena na poklopac motora i vjetrobransko staklo te je zadobila ozljede opasne po život kojima je u bolnici, unatoč intenzivnim liječničkim naporima, podlegla 18. studenog te iste godine.

S okrivljenim u vozilu su bila dvojica muškaraca koji su, među ostalim, otkrili da biciklistica nije imala na sebi ni reflektirajući prsluk, ni kacigu na glavi, te da je vozač prije udara u bicikl kočio, ali da se nije uspio zaustaviti jer je bicikl bio preblizu.

Treći svjedok koji se zatekao na cesti, vozeći se po Selskoj prema križanju sa Zagrebačkom, policijskom istražitelju je pak kazao da se vozačica bicikla kretala prosječnom brzinom od 10 km/h, da je za njezin pravac kretanja bilo crveno na semaforu te da je na pješački stupila bez zaustavljanja i nastavila dalje vožnju po zebri.

Isti svjedok je naveo i da je vozač automobila u navedeno raskrižje došao velikom brzinom te da nitko od sudionika nesreće nije poduzeo ništa da izbjegne nalet jer je okrivljeni naletio na biciklisticu pri punoj brzini bez kočenja. Na upit policajca po čemu zaključuje da je vozač automobila išao velikom brzinom, očevidac je pojasnio dodatno da se "radilo o većoj brzini od dopuštene i da je do tog zaključka došao jer je auto uspio zaustaviti tek nakon nadvožnjaka".

Prometni sudski vještak je, međutim, izračunao da je brzina optuženikova vozila u trenutku naleta na bicikl bila oko 45 km/h... Idući na potezu je zagrebački Općinski kazneni sud čije sudsko vijeće treba odlučivati o osnovanosti optužnice, a ako istu potvrdi, Andriji R. će se suditi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 10:59