BIO JE PIJAN?

Cure detalji užasa kod Demerja, Filip je preživio stravičan udar vlaka: Vozio slalom u BMW-u, pogledajte što je ostalo od auta

Iz samo njemu znanog razloga nije se zaustavio ispred pružnog prijelaza već je zaobišao sve prepreke. Rampa je bila spuštena, a bili su uključeni i svjetlosno-zvučni signali

Smrskani BMW nakon nesreće

 HŽ Infrastruktura

Filip B. (32) može slobodno reći da se noćas rodio po drugi puta nakon što je na njega i BMW 3 zagrebačkih oznaka za čijim je upravljačem sjedio, naletio vlak!

Scene užasa radi kojih se na noge promptno dignula zagrebačka policija, hitna pomoć kao i zagrebački vatrogasci odvijale su se u Demerju nadomak Zagreba nakon što se vozač, iz samo njemu znanog razloga, nije zaustavio ispred pružnog prijelaza već je zaobišao sve prepreke.

Iz PU zagrebačke kažu da je vozač išao prema željezničko cestovnom prijelazu Demerje vozeći se ulicom Svetog Benedikta te da je u to vrijeme rampa bila spuštena i uključeni svjetlosno-zvučni signali koji su najavljivali nailazak vlaka kojim je upravljao 54-godišnji strojovođa.

I u tom je trenutku, nešto prije 1.50 sati, naišao vlak te udario u prednji dio Filipova automobila kojeg je odvukao 70-ak metara dalje po pruzi.

Obzirom na poprilično smrskano vozilo, vozač nije uspijevao izaći van sam, a niti uz pomoć policije pa su na mjestu nesreće pozvani zagrebački vatrogasci kako bi vozača na siguran način, pomoću hidrauličkog alata kojeg inače koriste u takvim situacijama, oslobodili rezanjem lima zgužvane karoserije.

Na kraju je vozač izvučen te imobiliziran i predan djelatnicima Hitne pomoći čijim je vozilom prevezen u KBC Sestre milosrdnice na sanaciju ozljeda čija je težina još uvijek nepoznata.

Nakon što se oporavi, 32-godišnjak će biti podvrgnut i kriminalističkom istraživanju jer ga čeka niz prijava, a ujedno se iščekuju i rezultati analize krvi i urina koji su od njega izuzeti po zaprimanju u bolnicu.

Prema neslužbenim informacijama, ozbiljno je krvario te bazdio na alkohol.

HŽ: Vlak je uvijek brži!

O nesreći su se oglasili i iz HŽ-a. U priopćenju navode kako je putnički vlak koji je vozio na relaciji Split – Bratislava udario u vozilo koje se na pruzi našlo jer se vozač nije zaustavio ispred spuštenih polubranika, već je između njih vozio ‘slalom‘ kako bi ih zaobišao.

Po završetku policijskog očevida pružna dionica Hrvatski Leskovac – Horvati otvorena je za promet u 5.13 sati.

Ovaj primjer još je jedna pouka i opomena svim sudionicima u cestovnome prometu da dodatno pripaze kada se približavaju prijelazima preko pruge. Ako su polubranici spušteni, spušteni su s razlogom – jer nailazi vlak.

Ako su upaljeni svjetlosni i zvučni signali – nailazi vlak. Ako se ispred prijelaza nalaze znakovi „STOP“ i „Andrijin križ“, obvezni su zaustaviti se i provjeriti nailazi li vlak.

Ovaj primjer pokazuje da ni prijelazi s najvišom razinom osiguranja nisu jamstvo da se nesreća neće dogoditi. U 2023. dogodilo se 445 lomova polubranika, odnosno toliko su puta vozači pokušali prijeći preko pruge dok su polubranici bili spušteni.

Zato možemo reći da je izbjegnuto isto toliko potencijalnih nesreća. I svjetski podaci pokazuju da je uzrok 98 posto nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima nesmotrenost sudionika u cestovnom prometu i njihovo nepoštivanje prometnih pravila i signalizacije. Zato je ključna edukacija građana koju već godinama provodimo kroz akciju „Vlak je uvijek brži“,

Još jednom apeliramo na sudionike u cestovnome prometu – pripazite, zaustavite se, pogledajte ulijevo i udesno, ne zaobilazite polubranike jer vlak je uvijek brži, upozorava HŽ u priopćenju. (L. G.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 09:28