INFOGRAFIKA

IVANE NEMA VEĆ 1713 DANA... Konačno stigla precizna rekonstrukcija fatalnog sudara usred divlje utrke automoto asova kod Bosiljeva

 CROPIX

Ivane Obad nema već 1713 dana. Poginula je na autocesti kod Bosiljeva kao suputnica u Ferrariju 360 Modena koji je vozio poznati automobilist Ivan Čolak, a koji se, prema optužnici, utrkivao i sudario s tehnički neispravnim Nissanom 350Z kojim je upravljao Dalibor Opačak. Dečki su pukom srećom preživjeli, Ivana je ostala zarobljena u vatri plamteće jurilice, a na zagrebački Općinski sud konačno je stiglo peto, finalno vještačenje izrađeno po ARKORD ortofoto snimci mjesta događaja. Sva dosadašnja vještačenja nesreće kontradiktorna su, i to zbog nepreciznog policijskog fotoelaborata i skica te pogrešno ucrtanih tragova kočenja.

Ispriječio se

- Da Marin Čolak nije skretao udesno Ferrarijem, iz lijeve u desni trak, i dalje na zaustavni za vrijeme nailaska vozila Dalibora Opačka po desnom voznom traku, čime se Čolak ispriječio na pravac kretanja Opačkova Nissana, do nesreće ne bi došlo.

Objektivno stanje

Trenutak kad je Opačak pri brzini od 205 km/h reagirao kočenjem i skretanjem udesno ukazuje na to da je izbjegavao nalet na Ferrari kojim se Čolak kretao lijevo od Opačkova vozila po lijevom traku autoceste - zaključak je nadopunjenog, petog po redu vještačkog nalaza vještaka dipl. ing. Zvonka Ivašića. Vještak je izračunao i da je u trenutku okrznuća Nissan smanjio brzinu na 186 km/h, a Ferrari na 181 km/h.

- Policija je obavila očevid u skladu s pravilima struke. Pogreške su nastale zbog slobodnog tumačenja policijskog izvješća jer tužitelj nije vrednovao dokaze prikupljene na terenu, već je sudu prepustio nedorečenu i neutemeljenu optužnicu koja me je dovela do toga da ja kao branitelj ukazujem na grubo ‘podešavanje’ prvog vještačenja željama optužbe. To pokazuju i sva kasnija vještačenja koja su odstupila od tog prvotnog - naglašava Opačkov odvjetnik Milko Križanović te dodaje “da je prigovorima ukazao na sve nepravilnosti i proturječja vještačkih nalaza koja su se rušila na elementarnim fizikalnim pravilima i logičkim zaključcima jer su odstupala od objektivnog stanja stvari na terenu”.

Ortofoto karta

Podsjetimo da je na ročištu, nakon što je vještak Ivašić prezentirao prvi vještački nalaz te čuo prigovor da se njegova skica ne podudara s ortofoto kartom, priznao da mu je onda vještački nalaz kriv jer se po toj skici dobiva “prostorno nestvarna situacija po kojoj se Ferrari nakon izlijetanja vraća na kolnik te prelazi u suprotni trak, a Nissan završava u šumi”. Mjesec dana nakon tragedije Čolak je u intervjuu za Jutarnji list direktno optužio Opačka za Ivaninu smrt.

Vraćene im vozačke

- Dado je ubio Ivanu, i to zbog svoje bolesne ljubomore. Vozio sam Ferrari, kraj mene je sjedila jedna od najljepših cura u Hrvatskoj, a on je htio biti frajer i snimati kamerom kako prestiže mene, svjetskog prvaka. Time se htio hvaliti na YouTubeu. Zašto nije držao razmak - ogradio se od tragedije Čolak, koji je u nesreći zadobio potres mozga, prijelom čeljusti, nosa i ligamenata, a ostao je i bez sedam zuba.

Tko će odgovarati za smrti mlade Dubrovčanke, neutješna obitelj Obad mogla bi doznati na jesen. U međuvremenu, sud je nedavno obojici optuženih ukinuo mjere opreza i vratio im vozačke dozvole. Čolakov odvjetnik Luka Lenić te Opačkov branitelj Križanović uvjerili su sud da više ne postoje razlozi za produljenje zabrane upravljanja motornim vozilima, pritom ističući da se “mjera opreza pretvorila u istražni zatvor, a i jer su nastupile obiteljske promjene - obojica imaju po dvoje djece”.

PET ELABORATA Kako su se mijenjali nalazi vještaka

1. Alojz Vodnik

U svom je nalazu tvrdio da je Opačkov Nissan bio tehnički neispravan, te da je između vozila došlo do kontakta pa je Ferrari izletio s ceste nakon što je Opačkov Nissan udario u Čolakov auto.

2. Vlado Arbutina

Temeljem njegova iskaza, da je do sudara došlo kad je Opačak po zaustavnom traku pretekao Čolaka i da su se dogodila dva udarca između Ferrarija i Nissana, protiv Opačka je proširena istraga.

3. Zdravko Buklijaš i Tomislav Perić

Ignorirajući stručnu literaturu, tvrdili su da se Opačak u Nissanu kretao desnim trakom dok se Čolak iz lijevoga prestrojavao u desni. Posljedica toga je kontakt prednjeg lijevog boka Opačkova vozila i stražnjeg desnog Čolakova vozila, pri čemu je Čolakova obrana ukazala da mu je Opačkov bolid bio u 'mrtvom kutu'.

4. Zvonko Ivašić (prvo vještačenje)

Da Čolak Ferrarijem nije skretao udesno iz lijevog u desni trak prema zaustavnom traku i to dok se tim smjerom kretao Opačak u Nissanu, te da Opačak nabrijanim autom nije pokušao prestići Čolaka, ne bi se dogodila nesreća.

5. Zvonko Ivašić (nadopunjeno vještačenje)

Da Čolak nije skretao udesno Ferrarijem, iz lijevoga u desni trak i dalje u zaustavni za vrijeme nailaska vozila Dalibora Opačka po desnom voznom traku, čime se Čolak popriječio na pravac kretanja Opačkova Nissana, do nesreće ne bi došlo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 21:34