STRAVIČNA NESREĆA

JOŠ TRAJE BORBA ZA ŽIVOT 17-GODIŠNJEG MLADIĆA Utrke su postala svakodnevica u Zadru, a sve je eskaliralo s pandemijom koronavirusa...

 
 Luka Gerlanc / CROPIX

Mladić koji je stradao u stravičnoj prometnoj nesreći na Poluotoku i dalje je u Jedinici intenzivnog liječenja Opće bolnice Zadar te je njegovo stanje u odnosu na prekjučer nepromijenjeno, izvijestio je dr. Edi Karuc, zamjenik ravnatelja zadarske Opće bolnice.

Mladić u dobi od 17 godina u kritičnom je stanju dovezen u bolnicu nakon nezapamćene prometne nesreće koja se u Zadru dogodila u ponedjeljak nešto poslije 23 sata u kojoj su dvojica mladića, u dobi od 17 i 20 godina, poginula kada je Audi A6 sletio u more. Državni odvjetnik zatražio je provođenje obdukcije, koja je već prekjučer poslijepodne počela u Šibeniku.

Ispod radara

Još nije poznato hoće li provesti prometno vještačenje brzine kretanja i tehničke ispravnosti vozila. Naime, s obzirom na to da je vozač preminuo, nema osnova za pokretanje kaznenog postupka. Duga je povijest noćnih utrka automobila i motocikala u Zadru, ma koliko to zadarska policija prešućivala.

Podsjetila je na to i posljednja tragedija, u kojoj je četvero mladih sletjelo nabrijanim Audijem A6 u more. Mada je policija zadivljujućom brzinom ustvrdila da se nije radilo o utrci, činjenica je da su velika brzina, mladost i nabrijani automobil kumovali strašnoj nesreći u kojoj su dva mlada života izgubljena, a za treći se liječnici još bore. Bila je to pogibeljna kombinacija, smrtonosni večernji koktel za mladiće na pragu života.

Već godinama upozoravamo na fenomen koji u Zadru tako neshvatljivo prolazi ispod radara, prije svega policije, ali i svih drugih institucija koje su trebale reagirati, a to ne čine. Rijetko koja noć prođe da se u gluho doba ne čuje škripa guma, zvuk kočnica, nabrijavanje žestokih strojeva do maksimuma.

Obično to krene s vrha Bulevara, Ulice Ante Starčevića, od rotora između Konzuma i Interspara, pa niz Bulevar do Relje i onda ukrug oko Poluotoka, pa do Puntamike i obilaznicama opet na isto mjesto polaska. Napravi se probni đir, pa kad se uvjeri da je trasa čista, krene oktansko ludilo. Noćne utrke ne znače uvijek da se utrkuje više automobila istovremeno.

Moćne jurilice

Bitno je u što kraćem razdoblju doći od točke A do točke B, ali rezultat je isti - jurnjava gradskim ulicama kao na trkaćim stazama, i to u pravilu golobradih mladića u nabrijanim vozilima. Režu moćni motori noćni zrak po čitave noći, a da ih nitko ne zaustavlja niti u tome ne sprečava. Već su se građani toliko naviknuli na tu zvučnu kulisu da gotovo više nitko i ne reagira. Sve dok netko ne strada.

Utrke su postala svakodnevica u Zadru. S tim što se s ulaskom u EU i liberalnijim uvozom i vozni park “popravio” kupovinom polovnih, ali nabrijanih Audija, BMW-a i Mercedesa. Sve više moćnih jurilica na ulicama i sve više - nesreća.

Dodatno je sve eskaliralo pandemijom koronavirusa. Gradske su ulice opustjele, ionako malobrojne policijske patrole razmjestilo se na kontrole ulaza u grad, pa je divljanje ulicama postalo još žešće nego prije.

Čak se i Stožer civilne zaštite javno upozoravao na problem, ali jurnjave nisu prestale, sve do prije nekoliko dana, kad je strašna nesreća sledila Zadranima krv u žilama. Najjezivija je prošlih dana bila upravo zlokobna tišina koja se u noćnim satima odjednom mogla čuti. Nijednog zvuka turiranja motora, nijedne škripe kočnica. Gdje su sada nestali gradski gaseri?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 11:05