"Dečki, dolazim. Prekrasan je dan. Izgleda da ćemo imati super vrijeme za vožnju."
To je SMS koji je, dok je stajao na crvenom svjetlu na semaforu, poslao svojim prijateljima motoristima Matija Podhraški (24), motociklist koji je u nedjelju u 8.40 sati poginuo na raskrižju Zagrebačke avenije i Ulice Hrvatskog sokola.
Na sljedećem semaforu je poginuo, na zakazani izlet nikad nije stigao. U srazu s biciklistom Vinkom Dizdarom, 68-godišnjim odvjetnikom iz Novske, pod još uvijek nerasvijetljenim okolnostima poginula su obojica. Stravična scena, mrtva tijela nekoliko desetaka metara od bicikla i motocikla, nevjerica, okupljanje bikera koji su došli u nedjelju predvečer na mjesto nesreće oprostiti se od stradalog prijatelja.
Zagrebačka policija i dalje istražuje kako je došlo do nesreće i moli sve koji su joj možda bili svjedoci da se jave na broj telefona 01/6530 870 ili 192 kako bi se ustanovile sve okolnosti nesreće.
- Ništa još službeno ne znamo što se dogodilo, nego samo iz priča ljudi koji su se okupljali na mjestu nesreće - rekao nam je Vlado Podhraški, otac poginulog motociklista.
Vozio i na Grobniku
To je jutro njegov sin otišao u garažu, a nakon toga krenuo na dogovoreni izlet s dvadesetak prijatelja. Trebali su ići u Križevce, priča bolom shrvani otac.
Kaže nam da su motori bili strast njegova sina, ali da to nikako ne znači da nije poštivao prometne propise.
- Motore je počeo voziti još kao petogodišnjak. Prvi mu je motor bio Tomos automatik, potom skuter, a prije dvije godine kupio je ovaj Suzuki GSX-1000. Ja sam mu često znao govoriti da pazi na sebe i druge u prometu, ali i on je meni, jer ja vozim skuter, govorio: "Tata, znaš da imaš duži zaustavni put, ne idi blizu autima, tvoja silueta je puno manja" - ispričao nam je Vlado Podhraški o svom tragično preminulom sinu.
Matija je, kaže, do prije godinu dana radio u servisu za motocikle, dobro je poznavao motore te je uvijek vozio ispravne motocikle.
- U javnosti je kriva predodžba o motociklistima kao divljacima, ali moj sin nije bio divljak. On je volio brzu vožnju na motoru, ali kad je htio brzo voziti, otišao bi na Grobnik ili negdje gdje nema prometa. Majka se uvijek bojala kad bi on išao negdje motorom, ali on joj je govorio: "Mama, motori su moja strast" - rekao nam je otac stradalog motociklista.
Na neki način motori su i obiteljska strast jer je Matijin bratić, koji se također zove Matija, oborio 2018. godine Guinnessov rekord u vožnji motorom na glavi vozeći tako 4,2 kilometra.
Što će pokazati vještačenja
Što je pošlo po zlu u nedjeljno jutro policija tek treba ustanoviti. Dosad je ustanovljeno da je motociklist išao lijevim prometnim trakom sjevernog kolnika Zagrebačke avenije prema Jankomiru. Biciklist se kretao biciklističkom stazom i prelazio je sjeverni kolnik Zagrebačke avenije preko pješačkog prijelaza s istočne strane raskrižja u smjeru sjevera dok je na semaforu za njegov smjer kretanja bilo upaljeno neutvrđeno prometno svjetlo. Semafori su bili ispravni. Ono što bi se obdukcijom moglo ustanoviti jest je li biciklist bio na biciklu ili ga je gurao kad je na njega naletio motocikl. U međuvremenu je potvrđen i njegov identitet.
Stradao je Vinko Dizdar (68) iz Novske, koji je od 1. ožujka 1998. godine radio kao odvjetnik. Diplomirao je pravo 1977. godine, 12. prosinca 1980. bio je izabran za suca Općinskog suda u Novskoj, a od kraja 90-ih radi kao odvjetnik.
Svakodnevno je putovao automobilom iz Zagreba na posao u Novsku, a oni koji ga poznaju, kažu da je bio oprezan vozač i pažljiv sudionik u prometu.
Međutim, što je uzrok nesreće u kojoj su izgubljena dva života policija tek treba rasvijetliti. Osim eventualnih svjedoka, ako ih ima i ako je policija došla do njih, nešto više o samoj dinamici nesreće možda će reći vještačenja motocikla i bicikla. Jedna je od nepoznanica je li motociklist uopće mogao reagirati i zakočiti prije sraza s biciklistom.