“Mislio sam da sam ga samo piknuo! I ne, nisam bježao! Nisam bio svjestan”, rekao je policajcima Džemal Paloš Kobra (60) na ispitivanju o ubojstvu Ante Škembera (29), vatrenog pripadnika Bad Blue Boysa. Da je mladić s kojim se sukobio u autobusu na liniji Glavni kolodvor - Velika Gorica na Uskrs oko 17.45 sati preminuo, Paloš je doznao kad je pročitao novine.
Sjeo je na autobus i otputovao prijatelju kraj Obrovca, gdje je i uhićen te prepraćen u Zagreb. Dok su ga policajci dovodili u prostorije Županijskog državnog odvjetništva u Velikoj Gorici, mladi prolaznik je vidjevši ulisičenog muškarca, doviknuo mu: “Marš, smrade!”. Paloš ga je začuđeno pogledao, prolaznik je otišao niz ulicu, a nakon detaljne ispovijedi u tužiteljstvu, prepraćen je sucu istrage velikogoričkog Županijskog suda koji mu je odredio jednomjesečni pritvor zbog opasnosti od ponavljanja djela. Kako doznajemo, Paloš je u tužiteljstvu iznio detaljnu obranu, no nije priznao sve za što ga se sumnjiči.
- Moj klijent žali zbog događaja. Pokajnički se držao na ispitivanju. Iznio je obranu i odgovarao na pitanja. Fizičko naguravanje nije negirao, no treba vidjeti porijeklo ozljeda. Nije bio svjestan da je mladića ubo niti je znao za njegovu smrt. Nije točno ni da je bježao kad je vidio medijske napise. DORH je tražio da ga se pritvori po dvije osnove, zbog mogućeg bijega i opasnosti od ponavljanja, no na kraju je pritvoren zbog ovog drugog. Svakako ćemo uložiti žalbu na tu odluku - rekao je Željko Macan, Palošev odvjetnik.
Stara vozna karta
Prije nego što mu je policija počela pretresati kuću na adresi u Velikoj Poljani predao im je nož skakavac kojim je ubo Škembera, kao i svoju odjeću. Potanko je opisao sve okolnosti okršaja, a policija je u četvrtak ujutro ispitala i vozača autobusa. Tijekom kriminalističkog istraživanja utvrđeno je da je Ante Škember pri ulasku u autobus htio poništiti voznu kartu koja je već prethodno desetak puta bila poništavana. Vozač autobusa od njega je tražio da plati novu voznu kartu, što je on odbijao, a odbijao je i napustiti autobus na zahtjev vozača ZET-a.
Izbio je verbalni sukob, pa je vozač ugasio motor autobusa i odbijao krenuti sa stajališta na Holjevčevoj aveniji, a počela je negodovati i jedna putnica, tako da se u sve umiješao i Paloš koji je stao na stranu vozača. Sukobio se sa Škemberom i na snimci se vidi kako ga ovaj i udara, a Paloš uzvraća i izlazi iz autobusa.
U rekonstrukciji ubojstva koje se dogodilo zbog Škemberove neplaćene karte u autobusu na liniji 268 policiji je od velike pomoći bilo nekoliko snimaka nadzornih kamera počevši od videonadzora na zgradi Tokića, kao i putnika koji su incident snimali mobitelom. Prva je policiju alarmirala prolaznica čim je uočila noge kako vire iz grmlja, a Škember je do dolaska Hitne imao tek tri udisaja u minuti. U početku se mislilo da je Škember uboden odvijačem jer je vanjsko krvarenje bilo vrlo malo, ali je obdukcijom utvrđeno da je ipak uboden nožem. Pomnom analizom snimke izdvojen je trenutak u kojem se vidi kako Paloš zamahuje desnom rukom i sprema nož u desni džep jakne. Nekoliko trenutaka Škember je ostao na nogama, ali je ubrzo pao te se rukom pokušavao uhvatiti za kontejner.
Vojno odlikovanje
Džemal Paloš, koji je za sebe tvrdio da je bio zapovjednik u Pakračkoj Poljani i da mu čak Tomislav Merčep nije bio nadređeni, kako smo pisali, bio je svjedok na suđenju Merčepu na zagrebačkom Županijskom sudu. Paloša je Franjo Tuđman, 15. svibnja 1996., a na prijedlog Državnog povjerenstva za vojna odlikovanja, odlikovao Redom Hrvatskog pletera za osobit doprinos razvitku i ugledu Republike Hrvatske i dobrobiti njezinih građana. Paloš je 88. na listi 141. odlikovane osobe na kojoj su uglavnom bili pripadnici Ministarstva unutarnjih poslova.
Vozači na toj liniji često imaju problema s putnicima bez karte
Na Uskrs nije bilo prvi put da vozači velikogoričke autobusne linije 268 muku muče s putnicima koji odbijaju kupiti kartu. Nesuglasice se najčešće riješe mirnim putem i izravno, a ponekad završe asistencijom policije ili neke druge službe, ovisno o procjeni situacije samog vozača. Protokol u ZET-u itekako postoji za svaku situaciju pa je tako vozač dužan pri ulasku zatražiti od putnika voznu kartu, a kad putnik odbije kartu kupiti ili ‘cvikati’, vozač je dužan stajati na stajalištu dok traje ‘pregovor’. Ako razgovor s potencijalnim putnikom izmakne kontroli te ne pomogne ni savjet prometnika iz Prometnog centra koji uvijek sugeriraju da se putnika zamoli ili da kupi kartu ili da napusti vozilo, onda se na mjesto događaja pozove policija kako bi se napravio očevid. Iz prijašnje ZET-ove prakse, vozači ujedno ako svjedoče nekom okršaju između putnika, uglavnom isti i prijave. Vozač autobusa koji je odbio Škemberu progledati kroz prste dugogodišnji je uzoran zaposlenik, a cijela situacija mu je teško pala.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....