NIZ KONTRADIKCIJA

NOVI SKANDAL U MARATONSKOM PROCESU Sudac odbio presuditi trkačima za smrt mlade Ivane Obad: 'Odredbe optužnice ruše se jedna za drugom!'

Karlovačkoj tužiteljici bilo je vidno nelagodno, a sučeve je riječi saslušala bez komentara
 Mario Pusic / CROPIX, Zeljko Tutnjevic / DUBROVACKI VJESNIK

Debakl za debaklom - rečenica je kojom se ukratko može opisati suđenje automobilistima Marinu Čolaku i Daliboru Opačku, optuženima da su prije 1811 dana skrivili smrt Dubrovkinje Ivane Obad (20).

Iako je za četvrtak u 14 sati bilo zakazano izricanje presude, sudac Općinskog kaznenog suda Milenko Đaković umjesto presude dao je žestoku packu tužiteljstvu zbog traljave optužnice, kao i pasivnosti koju je, kako smatra, predstavnica optužbe pokazala tijekom suđenja. Sudac je tužiteljstvu dao rok od 15 dana da uskladi činjenični opis s nalazima i usmenim očitovanjima vještaka te da optužnicu prilagodi činjenicama da bi bila podobna za raspravljanje i za donošenje presude.

Pokušao spasiti optužbu

Karlovačkoj tužiteljici Ireni Lipka Krajačić bilo je vidno nelagodno, a sučeve je riječi saslušala bez komentara.

- Nakon tri dana gruntanja i činjenice da je cjelina konačno zaokružena, presudu je nemoguće donijeti. Koliko sam god pokušavao ‘spasiti’ optužnicu i ukalemiti u presudu ono što se stavlja na teret okrivljenima s onim što je utvrđeno u postupku, to nije bilo moguće. Ja kao sudac ne smijem intervenirati u optužnicu niti se želim stavljati u ulogu tužitelja. Tužiteljstvo je tijekom suđenja pokazalo pasivnost. Optužnica od početka stoji na istome.

Davor Pongracic / CROPIX

(Dalibor Opačak i Marin Čolak, FOTO: Davor Pongračić/CROPIX)

Niz kontradiktornosti

Kad se sve analizira, stvar je jednostavna, no nije dovoljno samo nabrojati da su optuženi vozili brže... Jeste li utvrdili je li bilo pretjecanja i kočenja ili je po vama problem bila samo brzina? To vam nije tako komplicirano, znate? Ako niste u stanju, angažirajte pomoć! Sve do zadnjeg dana čekao sam da mi kažete da vam dam dodatni rok da promijenite optužnicu te je uskladite s vještačenjima. Mogao sam presjeći sve i presuditi, ali ne želim da presuda bude ukinuta zbog manjkave optužbe - obrušio se na tužiteljstvo sudac Đaković. Tužiteljici je još objasnio da to ne treba smatrati kritikom, ali da s ukidanjem presude ne bi postigli ništa i opet bi bili na početku.

Čolakov odvjetnik Luka Lenić, kad je čuo odluku, rekao je da je ovakvo što bilo i očekivano “zbog niza kontradiktornosti između optužbe i iskaza svjedoka”. Opačkov pak odvjetnik Milko Križanović ističe da je optužba u odnosu na dokaze neosnovana jer se temelji na vještačenju vještaka koji je prije dvije godine odstupio od svog vještačenja.

- Neshvatljivo je da cijeli postupak tužitelj prati pasivno ne akceptirajući da se odredbe optužnice ruše jedna za drugom - smatra pak odvjetnik Križanović.

Zarobljena u vatri

Podsjetimo, studentica Ivana Obad poginula je na autocesti kod Bosiljeva kao Čolakova suputnica u Ferrariju 360 Modena, a koji se, prema optužnici, utrkivao i sudario s tehnički neispravnim Nissanom 350Z Dalibora Opačka. Dečki su preživjeli, a Ivana je ostala zarobljena u vatri plamteće jurilice. Prvotno je spis puna 323 dana spavao u ladici karlovačkog suda. Otamo je delegiran u Zagreb, gdje je pak suđenje obilježilo niz kontradiktornih vještačenja koja su koštala više od 100.000 kuna i bila su plod nepreciznog policijskog fotoelaborata i skice te pogrešno ucrtanih tragova kočenja.

Pet vještačenja:

1. Alojz Vodnik: Opačkov Nissan bio je neispravan, između vozila došlo je do kontakta pa je Ferrari izletio s ceste nakon što je Opačkov Nissan udario u Ferrari.

2. Vlado Arbutina: Do sudara je došlo kad je Opačak po zaustavnom traku pretekao Čolaka, dogodila su se dva udarca između Ferrarija i Nissana.

3. Zdravko Buklijaš i Tomislav Perić: Opačak se u Nissanu kretao desnim trakom dok se Čolak iz lijevoga prestrojavao u desni. Posljedica je kontakt prednjeg lijevog boka Opačkova vozila i stražnjeg desnog Čolakova.

4. Zvonko Ivašić (prvo vještačenje): Da Čolak Ferrarijem nije skretao iz lijevog u desni trak prema zaustavnom traku, i to dok se tim smjerom kretao Opačak u Nissanu, te da Opačak nije pokušao prestići Čolaka, do nesreće ne bi došlo.

5. Zvonko Ivašić (nadopunjeno vještačenje): Da Čolak nije skretao iz lijevoga u desni trak i dalje u zaustavni za vrijeme nailaska Opačkova vozila po desnom traku, čime se Čolak popriječio na pravac kretanja Opačkova Nissana, do nesreće ne bi došlo. Trenutak kad je Opačak pri brzini od 205 km/h reagirao kočenjem i skretanjem udesno pokazuje da je izbjegavao nalet na Ferrari kojim se Čolak kretao lijevo od Opačkova vozila po lijevom traku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 16:16