TKO JE MARIO GUSAK?

Ovo je strojovođa koji je poginuo kod Novske: Za Jutarnji je 2019. progovorio o jezivom stanju vlakova

Hrvatski branitelj i otac troje djece Mario Gusak tada nam je ispričao poprilično šokantne stvari o stanju lokomotiva i vagona

Naslovnica Nedjeljnog iz studenog 2019., nesreća kod Novske

 Ronald Gorsic/Cropix

Tri osobe izgubile su život u strašnom sudaru vlakova u naselju Rajić između Novske i Okučana. Među njima je i strojovođa s 33 godine staža, gotovo pred mirovinom, Mario Gusak.

Upravo on je Jutarnjem listu 2019. godine ukazao na niz propusta unutar sustava Hrvatskih željeznica. Ispričao nam je kako su mu u vožnji znali otpadati dijelovi kočionog sustava. Tada se suočio s problemima u tvrtki koja je demantirala ove tvrdnje.

Hrvatski branitelj i otac troje djece tada nam je ispričao poprilično šokantne stvari o stanju lokomotiva i vagona.

- Bilo je poput bombe. Mislio sam da mi je netko nešto postavio pod lokomotivu. Cijela lokomotiva se izdignula s tračnica i tresnula natrag. Odmah sam zaustavio vlak i u šoku izišao iz lokomotive vidjeti što se dogodilo. Protrnuo sam! Tada sam shvatio što se moglo dogoditi - prepričavao nam je incident iz 2017. strojovođa Mario Gusak.

image

Mario Gusak u Nedjeljnom iz studenog 2019. godine

image

Mario Gusak u Nedjeljnom iz studenog 2019. godine

image

Mario Gusak u Nedjeljnom iz studenog 2019. godine

Pregledom podvozja lokomotive vidio je da je jurećoj lokomotivi otpao dio kočnog sustava. Točnije, regulator kočenja SAB, komad punog željeza, dug više od jednog metra, promjera nekoliko centimetara, težine stotinjak kilograma.

- Sreća je što sam usporio. Da se to dogodilo pri brzini od 100 kilometara ili većoj, ili da se, ne daj Bože, dogodilo dok sam prelazio preko pragova prijelaza, vjerojatno bi čitav vlak odletio s pruge - objasnio je iskusni strojovođa.

Što se sada dogodilo, teško je reći. Ono što znamo je da se velikom brzinom zabio u teretni vlak privatne kompanije koji se nalazio zaustavljen na kolosijeku. Pri sudaru došlo je do izvrtanja najmanje jednog vagona. Čini se kako su u nesreći smrtno stradali samo oni koji su bili u lokomotivi, a to su strojovođa, kondukter te 17-godišnje dijete, inače sin drugog zagrebačkog strojovođe koji se iz nepoznatog razloga zatekao u kabini lokomotive.

image

Strojovođa Mario Gusak

Njihova tijela tek su jutros izvučena s mjesta strašne nesreće, jer je izvlačenje sinoć bilo nemoguće zbog teških uvjeta, mraka i kiše.

Pojavila se informacija kako je ovu nesreću uzrokovao kvar na kočionom sustavu, no to vjerojatno nije točno, iako ne valja prejudicirati. Kako nam je prije nekoliko godina rekao Gusak, kvarovi ovog tipa na kočnim sustava ovakvih lokomotiva izuzetno su rijetki pa je tim više zabrinjavajuće što spomenuti slučaj o kojem smo pisali, nažalost, nije jedini koji se dogodio. Jutarnji raspolaže informacijama kako se ovakav kvar dogodio u tri potvrđena te u još barem dva nepotvrđena slučaja.

Strojovođa Mario Gusak ostat će upamćen kao čovjek koji je hrabro stao ispred medija i upozoravao na nedostatke i kvarove na lokomotivama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. rujan 2024 10:50