Optužena albanska državljanka Klevisa Ymeri (28) izjavila je u utorak na početku sudskog postupka da se osjeća krivom, ali ne na način kako je tereti optužnica te najavila da će na sve upite odgovarati na kraju postupka, piše Dubrovački vjesnik.
Inače, optužnica Općinskog Državnog odvjetništva Dubrovnik tereti Ymeri je da je 9. travnja iz nehaja izazvala tešku prometnu nesreću sa smrtnim ishodom. Nesreća se dogodila na magistrali i predjelu Ratac u 20:30 sati, a u sudaru su život izgubili sestra i brat Katarina (19) i Stjepan Đerek (21).
Sudski vještak za promet Pero Todorović iz Zagreba naveo je kako je utvrdio da je brzina kretanja vozila BMW optužene Ymeri u trenutku sudara bila 90 km/h. Optužena je tad bila u fazi preticanja i dijelom na svojoj lijevoj traci, te da je svojim BMW-om udarila bočno u Volkswagen Golf brata i sestre Đerek. Bočni je udarac uslijedio uslijed kočenja zanošenja Golfa jer je vozač Golfa pokušao izbjeći sudar.
- Vozač Golfa mogao je noću na temelju micanja farova vozila koje mu ide u susret vidjeti vozilo okrivljene tek na udaljenosti od 180 metara i samo 3,89 sekundi prije nesreće - ustvrdio je vještak Todorović koji je pri svom vještačenju, za kojeg je koristio isključivo materijalne tragove iz očevida.
Riječ je o pomorcu iz Solina koji je vozio Renault splitskih registracijskih oznaka u istom smjeru i ispred vozila optužene Ymeri i koji je 11. kolovoza ove godine tragično preminuo od posljedica nesretnog slučaja na Jadrolinijinom trajektu "Lastovo".
Todorović je ustvrdio da je okrivljenica pretjecala na nesiguran način, a prometnu nesreću bi izbjegla da je prikočenjem vozila odustala od pretjecanja.
- Na takav način bi bio izbjegnut sudar s vozilom oštećenika - istaknuo je Todorović.
Na pitanje obrane bi li došlo do prometne nesreće da se oštećenik kretao dozvoljenom brzinom, Todorović je odgovorio kako se u trenutku reakcije vozilo oštećenika kretalo brzinom od 100 km/h, što je brzina veća od brzine ograničenja koje je na tom dijelu ceste 90 km/h.
- Oštećenik je intenzivno kočio, ali bez obzira na brzinu to nije moglo spriječiti nesreću - rekao je Todorović koji je potom sucu Vlahu Boškoviću odgovorio i na pitanja o tzv. automobilskoj crnoj kutiji te kazao koje sve podatke bilježi taj uređaj, ako je ugrađen u vozilo.
Rekao je kako u spisu nije dobio broj šasije vozila okrivljenice te da se na temelju tog broja od proizvođača može doznati je li u automobil ugrađena "crna kutija".
Pročitan je i iskaz svjedoka, Marka Topića (38), inače pomorca iz Solina koji je vozio renault u istom smjeru i ispred vozila optužene Ymeri. Topić je u međuvremenu nesretnim slučajem stradao na Jadrolinijinom trajektu "Lastovo".
U iskazu je Topić svjedočio kako je vozeći se cestom D-8 kod mjesta Slano uočio da se iza njega kreću dva vozila. Prvo, marke mercedes, ga je pretjecalo preko isprekidane pune uzdužne linije na ravnom cestovnom potezu, a potom ga je počelo pretjecati i vozilo slovačkih registarskih oznaka marke BMW.
Topić je počeo kočiti, a vozilo BMW mu je uletjelo u ‘škare‘, kao i vozilu VW golf iz suprotnog smjera, koje se kretalo u svojoj kolničkoj traci i nije pretjecalo.
Time je završen istražni postupak nakon čega je branitelj optuženice, dubrovački odvjetnik Dragan Pištalo, na temelju odredbi Konvencije o ljudskim pravima te Ustava RH zatražio da se njegova klijentica pusti iz istražnog zatvora na slobodu uz obvezu uplate jamčevine od 70 tisuća eura te oduzimanje putovnice, dnevno javljanje policiji i zabranu napuštanja teritorija Hrvatske.
Također, predložio je da se na okolnosti dinamike vožnje sasluša i suvozač iz Mercedesa albanskih registracija. Inače, to je vozilo s kojim se optuženica utrkivala, nakon čega je sudac prihvatio prijedlog novog svjedoka koji će se saslušati na novom ročištu koje je zakazano za 1. listopada u 9:00 sati. Odvjetnik Pištalo preuzeo je obvezu osigurati njegov dolazak.
Sudac se nije suglasio s zahtjevom za privremeno puštanje na slobodu, o čemu će odlučiti na novom ročištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....